22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDAJ Dolj va prelua Camera Agricolă, care se desfiinţează

DAJ Dolj va prelua Camera Agricolă, care se desfiinţează

Anul 2017 va debuta cu schimbări în ceea ce priveşte funcţionarea direcţiilor agricole judeţene. Camerele agricole se desfiinţează, iar personalul va fi preluat de direcţiile agricole, ca şi cel de la Compartimentul Inspecţii. Dacă în prezent are 13 angajaţi, după reorganizare, Direcţia Agricolă Judeţeană (DAJ) Dolj va avea 41 de salariaţi.

Direcţia Agricolă Judeţeană Dolj se află în plină reorganizare în această perioadă. Practic, Compartimentul Inspecţii revine în cadrul acestei instituţii, iar Camera Agricolă se desfiinţează, angajaţii ei fiind preluaţi tot de Direcţia Agricolă.
Reorganizarea acestor structuri din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se face potrivit Legii 157/2016. Însă, deşi Legea este în vigoare încă din vara acestui an, hotărârea de guvern care aprobă normele de a aplicare a ei a fost emisă abia în 22 noiembrie.
,,Reorganizarea se face potrivit Hotărârii de Guvern nr. 860/2016. Practic, e vorba de o reîntoarcere la o formulă mai veche. Serviciul de Inspecţii, Verificare şi Control, din cadrul Ministerului Agriculturii, care a mai făcut parte din Direcţia Agricolă, dar s-a desprins de noi în 2015, va reveni. În plus, Camera Agricolă, aflată în subordinea consiliului judeţean, se va desfiinţa şi personalul va fi preluat tot de noi. Aşadar, vom funcţiona cu toţii sub aceeaşi umbrelă, ceea ce este, de atfel, un lucru absolut normal, având în vedere că sunt două instituţii care se ocupă de agricultură şi e benefic pentru toţi să lucrăm împreună. Există, de asemenea, avantaje şi pentru fermieri. Camerele agricole au reprezentanţi în teritoriu, iar informaţiile de la agricultori vor ajunge mai uşor la noi“, a spus Ovidiu Meca Obleagă, consilier în cadrul Direcţiei Agricole Dolj.
Dacă în prezent DAJ Dolj are 13 angajaţi, după reorganizare, această instituţie va avea 41 de salariaţi. De la Compartimentul Inspecţii vor reveni şase specialişti, în timp ce de la Camera Agricolă vor fi preluaţi 22 de angajaţi. Vestea bună este că nu îşi va pierde nimeni serviciul şi, în mare parte, fiecare angajat îşi va păstra specificul activităţii.
„Cele trei entităţi îşi vor păstra specificul şi vor veni cu procedurile deja stabilite, nu se schimbă nimic. Sunt specialişti care vor lucra fiecare pe postul lui, nimeni nu are interesul să schimbe nimic. Nu vor fi permutări de personal şi nici nu va fi dat nimeni afară întrucât, conform legii, totul se întâmplă prin însumarea posturilor, deci nu se va face nici o disponibilizare. În plus, când volumul de muncă e foarte mare, ne putem ajuta reciproc. În ceea ce priveşte conducerea, aceasta va fi asigurată de un director executiv şi un director executiv adjunct“, a adăugat Ovidiu Meca Obleagă.
Procesul de reorganizare şi funcţionare în noua formulă urmează să fie finalizat în luna ianuarie.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS