8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAngajați de la Ford, în șomaj tehnic trei săptămâni

Angajați de la Ford, în șomaj tehnic trei săptămâni

În urmă cu câteva luni, angajații Ford erau anunțați că din partea a doua a anului 2017 intră în fabricație un nou model la Craiova. Acum, o mare parte a angajaților Ford (mai mult de jumătate) stau acasă timp de două, respectiv trei săptămâni (Foto: Arhiva GdS)
În urmă cu câteva luni, angajații Ford erau anunțați că din partea a doua a anului 2017 intră în fabricație un nou model la Craiova. Acum, o mare parte a angajaților Ford (mai mult de jumătate) stau acasă timp de două, respectiv trei săptămâni (Foto: Arhiva GdS)

Salariați Ford de la Secția Automobile vor lucra luna aceasta doar șase zile, către finalul lunii octombrie, în timp ce personalul de la Motoare va lucra două săptămâni, iar restul timpului vor sta în șomaj tehnic. Și în noiembrie, și în decembrie sunt anunțate perioade mai lungi de șomaj tehnic. Opririle tot mai dese de producție sunt cauzate de faptul că în partea a doua a anului au început să scadă semnificativ vânzările de B-Max în Europa. În schimb, se lucrează la noua linie de producție pentru viitorul Ford EcoSport care se va produce la Craiova.

Peste 1.200 de angajați ai uzinei Ford din Craiova stau acasă timp de trei săptămâni, până pe 21 octombrie, inclusiv, ca urmare a unor schimbări în planurile uzinei. Potrivit unei surse din fabrică, muncitorii ar fi trebuit să fie în șomaj tehnic în ultima săptămână din luna septembrie, dar conducerea uzinei a decis ca să lucreze atunci, totuși, și să stea acasă încă o săptămână din luna octombrie, pe lângă cele două deja programate, pentru a fi suficient timp în uzină să se lucreze la noua linie de producție pentru EcoSport, lucrări care se fac în condiții de siguranță când nu este personalul la lucru.
Nici angajații de la Motoare nu au scăpat de șomajul tehnic. Ei stau acasă timp de două săptămâni în octombrie, de pe 10 până pe 21 octombrie, la secția de Motoare lucrând circa 700 de oameni. Datele au fost confirmate și de Ford, compania precizând că își ajustează producția la Craiova în funcție de cererea de pe piață.

Opriri de producție și în noiembrie, și în decembrie

În luna noiembrie, timp de două săptămâni nu se vor produce la Craiova nici mașini, nici motoare, dacă planurile de producție anunțate până acum nu se modifică. Zilele de șomaj tehnic sunt programate în a doua parte a lunii și vor fi combinate cu zilele libere la nivel național, 30 noiembrie și 1 decembrie. Și în decembrie sunt anunțate zile de șomaj tehnic în uzină, combinate cu perioade de concedii de odihnă, așa cum procedează angajatorul la fiecare sfârșit de an, de sărbătorile de iarnă. Aceste opriri temporare de producție se pot schimba oricând, dacă fabrica primește comenzi mai mari de producție, astfel că unii angajați pot fi rechemați la lucru către finalul anului. Ford nu produce pe stoc, ci fabrică la Craiova mașini doar la cererea dealerilor din Europa.

B-Max are vânzări slabe în Europa

Vânzările Ford B-Max în Europa au scăzut de la un an la altul, iar acum scad de la o lună la alta
Vânzările Ford B-Max în Europa au scăzut de la un an la altul, iar acum scad de la o lună la alta

Intensificarea numărului de zile fără producție pe final de an 2016 ar fi cauzată de faptul că vânzările de Ford B-Max în Europa sunt în scădere în partea a doua anului. Ford confirmă faptul că volumul producției de la Craiova depinde de volumul vânzărilor în Europa.
Conform statisticilor la nivel european, în a doua par­te a anului 2016, vânzările de Ford B-Max au început să sca­­­dă simțitor în Europa, iar ecartul vânzărilor față de anul trecut este vizibil din luna iulie a acestui an. În iulie 2015, Ford vânduse în toată Europa 3.892 de mașini B-Max, iar în iulie 2016 s-au vândut doar 2.830 de unități B-Max, deci cu 1.062 de bucăți mai puține decât în aceeași lună a anului trecut. În august 2015 (lună preponderent de concedii, în care uzina de la Craiova este în remont general) s-au vândut în Europa 2.752 de autovehicule B-Max, în timp ce în august 2016 vânzările abia au atins 2.254 de unități, cu aproximativ 500 de mașini mai puțin decât anul trecut, în aceeași lună analizată.

Au scăzut vânzările cu 12% în 2016

Potrivit acelorași statis­tici de vânzări realizate la nivel european, de la începutul anului 2015 și până la începutul lunii septembrie se vânduseră în Europa 31.813 mașini din modelul B-Max, iar în aceeași perioadă din 2016 vânzările scăzuseră cu 125, atingând un total de 28.297 de unități. Anul de vârf al vânzărilor de Ford B-Max a fost 2013, când s-au produs la Craiova și s-au vândut în Europa 68.557 de unități.
Din 2014, producția și, implicit, vânzările au început să scadă, ajungând pe tot anul la 53.889 de unități. În 2015, scăderea a fost și mai vizibilă, totalul vânzărilor în Europa atingând 46.147 de unități, conform site-ului www.left-lane.com.
Conform unor specialiști din industria automobilelor, scăderea vânzărilor B-Max în Europa era previzibilă, pentru că un autovehicul nou are o perioadă de trei ani în care poate ajunge la un maxim al vânzărilor, având în vedere că piața autovehiculelor variază foarte mult în interval scurt de timp și apar modele noi în fiecare an. B-Max a fost introdus în fabricație la Craiova în a doua parte a anului 2012.
Conform specialiștilor, vârful maxim al vânzărilor ar fi trebuit să fie 2014, cum s-a și întâmplat, iar din 2015 s-a observat o scădere a volumelor vândute și, implicit, o scădere a producției în uzina din Craiova. Modelul nu a fost modernizat deloc, astfel că cererea a scăzut simțitor, Ford fiind nevoită să ajusteze volumul de producție din uzina de la Craiova la nivelul cererii de pe piață.
Singura speranță de salvare a fabricii de autovehicule și motoare din Craiova este ca noul model anunțat de Ford că va intra în producție în partea a doua a anului 2017 să fie produs într-un volum mai mare decât B-Max, pentru ca fabrica de la Craiova să fie eficientă pentru Ford Europa.
Deocamdată, Ford nu comentează nici despre volumul de producție care se va realiza la Craiova după introducerea mini-SUV-ului EcoSport și nici despre noua linie de producție care se conturează în uzina craioveană. Se pare că se va lucra la noua linie până în prima parte a anului 2017.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS