5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljParcarea subterană - intră cine vrea, iese cine poate

Parcarea subterană – intră cine vrea, iese cine poate

Tot așteptând auto­rizația de securitate la incendiu pe care Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dolj trebuie să o emită în cazul parcării subterane din centrul Craiovei, primăria a avut vineri o revelație. Autoritățile și-au dat seama că, atâta timp cât nu au mai fost obiecții din partea pompierilor la recepția finală, iar documentația a fost deja depusă la ISU pentru obținerea autorizației (după cum a relatat și Gazeta de Sud în ediția de vineri), pot să deschidă parcarea subterană. Așa că, vineri dimineață, Primăria Craiova a și anunțat, pe site-ul oficial al instituției, darea în folosință a parcării, invitând craiovenii să testeze gratuit, începând cu ora 13.00, colosul de beton construit lângă Teatrul „Marin Sorescu“ cu circa 50 de milioane de lei (proiect cu fonduri europene). „Începând de vineri, de la ora 13.00, și până duminică, ora 24.00, accesul autovehiculelor în parcare este gratuit, de luni intrând în vigoare taxarea“, a fost anunțul primăriei, cu mențiunea că „în parcare nu au acces mașinile cu instalații GPL și nici vehiculele care au o înălțime mai mare de 2,1m“.
Cum nu toată lumea aflase de minunea din centrul orașului, șoferii aflați în trafic s-au cam frecat la ochi când au văzut că mult așteptata parcare subterană este disponibilă, iar unii și-au făcut curaj și au intrat. Și-au făcut loc pe lângă mașinile celor din cadrul primăriei sau celor implicați în proiect, prezenți deja la fața locului, și au dat o tură prin parcare. Cum aceasta nu are decât o intrare, de pe Calea București intersecția cu strada Romul, și o ieșire, tot în Calea București, jos la Universitate, șoferii au avut nevoie la început de dirijare. Asta pentru că, imediat cum intri, trebuie să faci dreapta, deși în față se vede ieșirea, explicația fiind că până la ieșire trebuie să treci pe la casă, care este amplasată pe culoarul din dreapta. Dar se pare că nu toți șoferii trebuie să ajungă la casă ca să plătească pentru perioada de staționare, ci doar cei care nu au bani ficși, pentru că plata se poate face și la automatele instalate în incinta parcării.

„Va fi nevoie de ceva timp până când șoferii se vor acomoda“

Parcarea are 619 locuri împărțite pe două niveluri, dintre care 52 sunt pentru motociclete, două locuri sunt cu prize cu încărcare rapidă a mașinilor electrice, iar 50 de locuri sunt prevăzute cu prize cu încărcare normală. Totodată, parcarea este prevăzută cu un sistem de separare cu pereți antifoc, în situațiile în care s-ar isca vreun incendiu, dar mai este dotată, în cazul în care se oprește curentul, și cu un sistem de baterii, care permite trecerea pe un generator, astfel încât parcarea să nu fie afectată de pana de curent. Există și ventilatoare de mare putere, care elimină fumul în caz de incendiu, după ce acesta ar fi stins de instalațiile speciale din dotare. Parcarea are și patru zone prevăzute cu scări, care permit accesul persoanelor la suprafață, dar există și lifturi destinate persoanelor cu dizabilități.
„S-au făcut multe teste. E puțin mai complicat cu automatele, cu datul restului, cu vizatul tichetului, cu timpul de așteptare, care este limitat la 15 minute după ce ai făcut plata, ce se întâmplă după ce trec cele 15 minute etc. Toate acestea au fost testate și de aceea am lăsat liber cetățenilor în aceste două zile pentru a se obișnui cu parcarea. După care, cred că lumea se va acomoda și nu vor fi probleme“, a precizat viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu. „Parcarea va rezolva o mare parte din aglomerația din zona centrală, dar va fi nevoie de ceva timp până când șoferii se vor acomoda, pentru că la început e puțin mai dificil până intri, până ieși, trebuie să te încadrezi foarte corect pe benzile trasate, în așa fel încât și la intrare, și la ieșire să fii foarte aproape de automatul din partea stângă a mașinii, ca să poți să-l accesezi“, a mai menționat Genoiu.
Aici se pare că va fi și principala problemă a șoferilor, la ieșirea din parcare, care pare destul de strâmtă, iar curba trebuie luată din scurt, lucru care i-ar putea dezavantaja pe cei cu mașini mai mari.

Taxele pe anul 2016 pentru utilizarea parcării subterane

Odată cu deschiderea parcării subterane, Primăria Craiova a anunțat și taxele pe care le vor plăti șoferii pentru folosirea ei. Dacă alegi parcarea cu ora, pentru maximum două ore de parcare taxa este de un leu pe oră, iar dacă optezi pentru o parcare de zi, care înseamnă o perioadă de două până la cinci ore, taxa pe tot acest intervalul este de șase lei. Atenție! Există și o taxă suplimentară pentru depăşirea perioadei de cinci ore, respectiv doi lei pentru fiecare oră de depăşire.
Iată care sunt și taxele stabilite de primărie pentru parcările în regim de abonament, care se fac pe bază de card de acces: abonamentul Economy Night – 100 lei (posesorul va beneficia de loc rezervat pe care îl va utiliza în timpul săptămânii însă numai noaptea, între orele 18.00 – 6.00, iar în weekend zi şi noapte); abonamentul Economy Day – 120 de lei (posesorul va beneficia de loc rezervat pe care îl va utiliza în timpul săptămânii, dar numai pe timpul zilei, între orele 6.00 – 18.00); abonamentul Economy Day Electric Car – 50 de lei (posesorul va beneficia de loc rezervat pe care îl va utiliza în timpul săptămânii, numai ziua, între orele 8.00 – 18.00); abonamentul Full – 300 de lei (posesorul va beneficia de loc rezervat pe care îl va utiliza nonstop). Prețul menționat este pentru o lună de abonament, iar condiția impusă de primărie este ca abonamentul să se încheie pe o durată de minimum două luni.
Mai există însă și alt tip de abonament, destinat posesorilor de autoturisme electrice, care nu trebuie neapărat încheiat pe minimum două luni: abonamentul Full Electric Car. Acesta costă 100 de lei, iar posesorii de autoturisme electrice vor beneficia de loc rezervat, cu staţionare nelimitată, zi şi noapte. Atenție! Primăria a impus și o taxă suplimentară, de penalizare, pentru cei care pierd sau deteriorează tichetul. Iar prețul pe care șoferii trebuie să-l plătească pentru emiterea unui nou tichet este destul de piperat, de 50 de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS