3.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAngajații Ford revin astăzi la lucru, după trei săptămâni de pauză

Angajații Ford revin astăzi la lucru, după trei săptămâni de pauză

Asamblarea de vehicule B-Max a fost oprită la Craiova de pe 22 aprilie și până ieri, 16 mai. Au existat și salariați ai uzinei care au mers la lucru în acest interval, dar la alte secții decât cele angrenate direct în producție (FOTO: arhiva GdS)
Asamblarea de vehicule B-Max a fost oprită la Craiova de pe 22 aprilie și până ieri, 16 mai. Au existat și salariați ai uzinei care au mers la lucru în acest interval, dar la alte secții decât cele angrenate direct în producție (FOTO: arhiva GdS)

Astăzi se reia activitatea la Secția de Vehicule din cadrul Ford Craiova, după o perioadă de șomaj tehnic și zile libere. Angajații secției respective au stat în șomaj tehnic și concediu de odihnă timp de mai bine de trei săptămâni, începând cu 22 aprilie. Salariații de la Motoare au revenit la lucru pe 12 mai.
Salariații din uzină care participă efectiv la producerea de autoturisme și de motoare au stat acasă de pe 22 aprilie până pe 16 mai, la Secția de Autovehicule, respectiv de pe 25 aprilie și până pe 12 mai, la Secția de Motoare, perioade în care producția de mașini și motoare a fost oprită, potrivit liderului sindical Ovidiu Cioroianu.
Scăderea cererii de vehicule B-Max pe piața europeană determină conducerea Ford să ia decizii de oprire temporară a producției la Craiova, astfel că mai mult de jumătate dintre angajații fabricii sunt trimiși aproape lunar în șomaj tehnic, fiind plătiți cu 80% din salariul de bază.
Liderul sindical de la Ford, Ovidiu Cioroianu, a precizat că în această perioadă de trei săptămâni, în care s-a oprit producția temporar, în fabrica din Craiova au fost combinate zile de șomaj tehnic pentru angajați, cu zile de concediu de odihnă și cu liberele date la nivel național, cu prilejul Paștelui.
Până la sfârșitul lunii mai nu mai sunt anunțate opriri temporare de producție la Ford. De asemenea, angajații de la Ford nu fuseseră anunțați până ieri despre programul viitor de producție, aferent lunii iunie.
Totuși, din cauza scăderii cererii de B-Max pe piața europeană, în uzină ar putea să mai fie anunțate perioade de șomaj tehnic, cel mai probabil până în partea a doua a anului 2017, când este anunțată începerea producției unui nou vehicul la Craiova – Ford EcoSport – , care acum se fabrică în India.
La cele două secții din cadrul Ford lucrează aproximativ 2.000 de angajați, dintre care 1.300 la Vehicule și circa 700 la Motoare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS