Acasă Local Dolj Tramvai, la Sfântu’ Așteaptă!

Tramvai, la Sfântu’ Așteaptă!

-

Tramvaiele din Craiova ruginesc în depou
Tramvaiele din Craiova ruginesc în depou

Tramvaiul nu a fost repus în circulație vineri, așa cum anunța directorul RAT Craiova, Sorin Manda, acum trei săptămâni, într-o conferință de presă. Nu este păcăleală de 1 aprilie, ci tristul adevăr.

Managerul SC RAT Craiova SRL, Sorin Manda, declara pe 10 martie că, aproape sigur, circulația tramvaielor se va relua la începutul acestei luni, după o pauză de trei ani. În condițiile în care șinele și calea de rulare fuseseră recepționate după ce trecuseră printr-un proces de modernizare din fonduri europene, singurul impediment îl reprezentau lucrările de asfaltare a străzii Calea București, care trebuia finalizate. De ce depindea tramvaiul de Calea București? Pentru că asfaltarea străzii cuprindea și înlocuirea firului de alimentare cu energie electrică a tramvaiului. Firul nu putea fi recepționat separat, ci doar la pachet cu strada. Asfaltul turnat prost pe alocuri a întârziat recepția lucrării. „Motivul real este că firul de contact nu a fost recepționat, proiectul fiind unul foarte mare. Proiectul a fost scos pe loturi. Calea de rulare a fost finalizată și recepționată în august 2015, alt lot a cuprins firul de contact împreună cu asfaltarea străzii Calea București. Acest proiect nu a fost finalizat“, spunea Manda. Managerul RAT preciza că societatea a încercat să caute soluții pentru repornirea tramvaiului. „Liderul de asociere al firmelor care lucrează la proiectul de asfaltare a străzii Calea București ne-a spus că sunt două variante: să recepționăm parțial doar firul de contact, dar cu acest lucru nu au fost de acord nici Agenția de Dezvoltare Regională, nici Inspectoratul de Stat în Construcții, sau să asigure ei, printr-un partener de-al lor, circulația tramvaiului. Cu acest lucru nu am fost noi de acord, deoarece costurile erau foarte mari și cheltuiam mai mult decât obțineam din bilete și abonamente. Era mai mare daraua decât ocaua“, explica Manda. Managerul RAT spunea că se bazează pe datele de la primărie. Și rău a făcut. „Din datele de la primărie, scenariul cel mai posibil este că până pe 24 martie se va face recepția finală a proiectului (Calea București – n.r.), urmând ca în ședința de Consiliu Local din 31 martie să se voteze concesionarea căii de rulare către RAT. Sper ca toate lucrurile să fie foarte bune, să nu mai fie altfel de probleme pe Calea București“, declara Manda, care anunța, de asemenea, că vatmanii vor testa tramvaiul noaptea, în săptămâna 24-31 martie. Asfaltarea Căii București nu s-a finalizat, proiectul nu a fost recepționat, vatmanii au rămas neantrenați, iar la ședința din 31 martie concesionarea căii de rulare nici nu a fost inclusă pe ordinea de zi. Deci tramvaiul nu circulă. Când se va întâmpla acest lucru? Nimeni nu știe.

Google Search se îmbunătățește cu noi tehnologii

Google Search își extinde funcționalitatea cu două tehnologii esențiale: obținerea capturilor de ecran și recunoaștere vizuală a conținutului cu tehnologie de inteligență artificială.

Logitech MX, mouse-ul vertical de birou

Logitech MX Vertical este un model disponibil pe piaţă de ceva vreme, care atrage atenţia datorită formei sale „ciudate” la prima vedere, care promite să ajute utilizatorii care stau mult timp la birou.