Complexul hotelier Ramada Plaza a fost finalizat

Complexul hotelier este primul din Craiova care aparține unui lanț hotelier internațional. Deși se vor organiza nunți și alte evenimente pentru localnici, cea mai mare parte din profit se așteaptă să fie încasată din turismul de afaceri.

Complexul hotelier Ramada Plaza Craiova a fost inaugurat aseară, fiind primul hotel ce aparține unui lanț internațional de hoteluri care își deschide porțile în Bănie. Managerul general al complexului, Marcello Pauw, a precizat, în deschiderea recepției, că Ramada Plaza Craiova este „primul astfel de complex hotelier din afara Capitalei, cu o structură integrată“. Hoteluri Ramada mai există în alte orașe ale țării, dar Ramada Plaza – care este un nivel superior al brandului – mai este deschis doar în București.
Complexul va fi dedicat în proporție de 90% pentru business, respectiv turismului de afaceri.
Ramada este un brand deținut de un lanț hotelier internațional, respectiv Grupul american Wyndham, care mai deține alte circa 55 de branduri de hoteluri, pe mai multe continente, unele destul de cunoscute și în Europa. Hotelul are 162 de camere, dispuse pe șase etaje şi care au o suprafață cuprinsă între 16 și 29 de metri pătrați, iar câteva dintre ele (executive room) au între 28 și 33 de metri pătrați. Mai sunt operaționale un restaurant cu specific internațional, Ellipse, sala de evenimente „Constantin Brâncuși“ și un bar în lobby-ul hotelului. Complexul mai cuprinde trei săli de conferințe.
La Ramada Plaza Craiova au început să se organizeze evenimente încă de luna trecută, în sala principală. Restaurantul gourmet și centrul SPA & Wellness, respectiv piscina interioară vor fi gata în prima parte a anului viitor.
Marcello Pauw a precizat, în cadrul conferinței de presă, că Ramada Plaza Craiova va oferi aceleași servicii ca orice alt hotel similar din lanțul hotelier internațional. Ramada Plaza Craiova este clasificat la 4 stele, plus.
După incendiul din Colectiv, hotelierii investesc mult pentru securitatea clientului. Hotelul pune foarte mare accent pe siguranță, a spus Marcello Pauw, existând sistem de stingere a incendiilor peste tot prin hotel, cu stropitori pe holuri și în camere, cu ieșiri de urgență și cu posibilitatea ca anumite pompe să se conecteze chiar și la apa din piscină, în caz de incendiu și de presiune scăzută la robinet.

Cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro, în primul an

Managerul general a precizat că întregul complex hotelier este deținut de SC Jiul SA Craiova, companie la care acționar majoritar (86%) este familia fostului senator de Dolj, Radu Berceanu, iar acționari minoritari sunt 500 de persoane fizice și Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (fostul AVAS). Valoarea investiției se ridică la 14 milioane de euro. Finanțarea lucrărilor la Ramada s-a făcut în proporție de 90% dintr-un credit bancar, rambursabil în 12 ani, iar 10% a fost aportul acționarilor majoritari.
Planificarea grupului Wyndham arată că în anul 2016, cu o ocupare a hotelului de 50%, cifra de afaceri a companiei care operează în numele lanțului hotelier internațional ar fi de 2,5 milioane de euro, la Ramada Plaza Craiova. Wyndham estimează că după primul an de funcționare, Ramada Plaza Craiova va trece pe profit operațional.
Compania mizează pe faptul că mulți oameni de afaceri vor călători pentru business în Craiova. Managerul general a afirmat că, din datele sale, ar exista mai multe companii care ar veni în Craiova, iar dacă în 2021 municipiul ar deveni capitală culturală europeană, atunci lucrurile ar fi chiar „pozitive“ pentru afacerile hoteliere. Costul unei camere pe noapte poate ajunge la 70-75 de euro, dar în condițiile în care se oferă un discount din partea Wyndham, nu se știe pentru ce perioadă.
Ramada Plaza are, în prezent, 87 de angajați, dar când va deveni complet operațional și cu cel de-al doilea restaurant, și cu piscina, atunci se va ajunge la 110 angajați, au precizat reprezentanții operatorului hotelier.

Ramona OLARU
Lucrează din 2001 în mass-media şi consideră că cel mai important lucru în această meserie este corectitudinea. Jurnalist specializat pe domeniul economico-financiar, își călăuzește pașii după motto-ul „În afaceri, ca și în viață, trebuie să fii fair-play. Doar în acest fel câștigi cu adevărat!”