21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljTendințele pentru ingineria automobilelor, prezentate la Craiova

Tendințele pentru ingineria automobilelor, prezentate la Craiova

Cercetători, specialiști în inginerie mecanică și profesori universitari cu recunoaștere națională și internațională s-au reunit ieri la Universitatea din Craiova, la cea de a treia ediție a Conferinţei Internaţionale de Inginerie Mecanică, precum și la cea de a XXXV-a ediție a Seminarului național organe de mașini. Dezbaterile și lucrările de cercetare prezentate includ și ramura de ingineria automobilelor. Tendințele în acest domeniu sunt în continuare reducerea consumului de combustibil și creșterea siguranței.

Conferința Internațională de Inginerie Mecanică a reunit la Craiova cercetători din țară, dar și din America de Sud, America de Nord, Asia, Africa şi Europa, care prezintă pe 8 și 9 octombrie rezultate ale cercetării pe diverse teme. Evenimentul, organizat de Facultatea de Mecanică a Universității din Craiova, a atras încă de la deschiderea festivă în Sala Albastră reprezentanți ai autorităților locale, precum și reprezentanți ai companiilor Ford și Utilaj Greu. Temele de dezbatere sunt variate, însă accentul s-a pus la început pe ingineria automobilelor, prin prezentarea preocupărilor pentru următorii cinci ani. În prezent, se caută soluții pentru reducerea consumului de combustibil. Potrivit inginerilor, o mașină pentru a funcționa folosește doar 35% din combustibil.
„Industria automobilelor va continua să se dezvolte în continuare în direcțiile cunoscute. Una dintre acestea este dotarea autoturismelor cu motoare cu ardere internă de mic litraj, la care să fie redus consumul de combustibil prin soluțiile deja consacrate, tip injecție directă, supraalimentare și distribuție variabilă. Aceste soluții oferă și un alt mare avantaj, acela de a face automobilele prietenoase cu mediul, de a se reduce emisiile poluante. Consumul a ajuns la trei – patru litri la automobile din clasa compact către clasa mică. Tendința pe viitor este de a reduce și mai mult acest consum și de a căuta noi soluții în urma cercetărilor, deoarece pe această zonă de utilizare a combustibililor doar 35% din ceea ce pune la dispoziție combustibilul de tip petrolier este utilizat pentru a obține căldura, lucrul mecanic, puterea pentru automobil. Restul combustibilului se pierde. Sunt fenomene care la ora actuală au încă un caracter de incertitudine“, a precizat conf. univ. dr. Ilie Dumitru, prodecan al Facultății de Mecanică. Totodată, se caută și noi soluții pentru motoarele electrice. „Altă direcție a industriei automobilelor este propulsia electrică din ce în ce mai prezentă în temele de cercetare și în dezvoltările de produs. Sunt și aici impedimente legate de capacitatea acumulatorilor, de timpul de încărcare, de recuperare a lor. Este o altă problemă care ține de mediu“, a mai precizat prodecanul Facultății de Mecanică. În ceea ce privește siguranța pe care o oferă automobilele, se vor dezvolta sistemele care oferă informații despre starea șoferului și despre trafic, după cum susțin cercetătorii.

Cercetarea va avea aplicabilitate și în educație

Dezbaterile au atins însă și alte domenii ale ingineriei mecanice. „Conferința Internațională de Inginerie Mecanică își propune să contribuie major, în următoarele domenii: Modelare și simulare în ingineria mecanică, Management și sisteme de producție, sisteme mecatronice, roboți și mecanică aplicată și, nu în ultimul rând, e vorba de materiale și sisteme de fabricație. Domeniile pe care le gestionează sunt identitice cu programele de studii ale mecanicii. Este un sistem integrat între partea de cercetare și partea de educație. De asemenea, Seminarul național de organe de mașini aduce aici, în Craiova, specialiști în domeniul organelor de mașini și tribologiei mai pe înțelesul tuturor în domeniul transmisiilor mecanice în domeniul transmisiilor pe roți dințate, transmisiilor prin lanțuri, curele“, a precizat Nicolae Dumitru, decanul Facultății de Mecanică.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS