24.8 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljTrafic îngreunat și nervi pe drumul Craiova - Bucureşti

Trafic îngreunat și nervi pe drumul Craiova – Bucureşti

Circulaţia rutieră s-a desfăşurat cu dificultate, zile la rând, pe DN 65, la intrare în localitatea Pielești, în zona reprezentanţei Peugeot. Șoferii au fost nevoiți să aștepte la cozi de câțiva kilometri, pentru că s-a circulat alternativ, pe o singură bandă a drumului. Care a fost cauza? Lucrările executate de compania italiană SECOL la giratoriul amplasat la intersecţia dintre DN 65 cu Centura de Sud a municipiului Craiova.
Mai exact, pe 30 septembrie, SECOL a început lucrările de asfaltare a sensului giratoriu, care au continuat joi și vineri. Întrebați despre această situație, dar și cât vor dura restricțiile de circulație, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova au precizat pentru GdS că, cel mai probabil, lucrările de asfaltare se vor încheia la sfârșitul acestei săptămâni. Începând de luni, muncitorii vor face ultimele retușuri și vor aplica marcajele rutiere, urmând ca circulația rutieră să revină la normal. Asta înseamnă că și la începutul săptămânii viitoare, șoferii vor fi nevoiți să aștepte zeci de minute până să treacă de sensul giratoriu.
Trebuie spus că, potrivit unor informații obținute de GdS, Centura de Sud a Craiovei va fi inaugurată pe 1 noiembrie 2015, cu o întârziere de doi ani față de termenul inițial de finalizare a lucrărilor. Este vorba de un tronson rutier de 6,3 km care face legătura între DN 6 Craiova – Caracal și DN 65 Craiova – Pitești. Valoarea proiectului este de 53 de milioane de lei (12 milioane de euro), din care fonduri nerambursabile UE de 37 de milioane de lei (8,35 milioane de euro), beneficiar fiind Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) SA.
Lucrările au întârziat din cauza faptului că soluția tehnică pentru construcția unui pasaj suprateran de 227 de metri peste calea ferată Craiova – Piatra Olt a trebuit schimbată. Asta pentru că pânza freatică este aproape de suprafață, motiv pentru care s-a apelat la piloți îngropați la 16 metri adâncime pentru fiecare picior al pasajului.
Tronsonul de 6,3 km reprezintă doar o parte din proiectul centurii de ocolire prin sud a municipiului Craiova. În proiectul extins, există un tronson care se desprinde din DN 56 Craiova – Calafat, în dreptul localității Braniște, se intersectează cu DN 55 Craiova – Bechet, unde formează din nou un sens giratoriu. Ulterior, centura traversează calea ferată București – Craiova – Timișoara, ajungând la actualul sens giratoriu de pe DN 6 Craiova – Caracal. Lucrările nu au început până acum la restul Centurii de Sud.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS