13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAvioane Craiova, la turație maximă

Avioane Craiova, la turație maximă

În halele societății se repară avioane IAR 99 Șoim, Hercules C-130 și Boeing – 737. În unele secții, se fac ore suplimentare. Datoriile de 20 de milioane de euro rămân.

Redusă de la 4.500 la numai 330 de salariați în ultimii 25 de ani, Avioane Craiova SA pare să-și restabilească echilibrul, după comenzile primite în ultima perioadă. În prezent, în halele uzinei craiovene sunt reparate pentru MApN trei avioane IAR 99 Șoim. În colaborare cu parteneri internaționali, se mai fac reparații pentru două aeronave Hercules C-130 și două aparate Boeing – 737. „Unul dintre avioanele IAR 9 Șoim va fi livrat către MApN săptămâna viitoare. Avem promisiuni că până la sfârșitul anului vom primi o nouă comandă pentru reparația a două aparate Șoim. Avioane Craiova se află pe o linie ascendentă. În unele secții se lucrează la capacitate maximă și chiar se fac ore suplimentare“, ne-a declarat liderul sindical al societății, Victor Peța. Un alt proiect în care este implicată societatea este Clean Sky – Smart Fixed Aircraft ITD (Avioane cu Aripi Fixe Inteligente – Demonstrator Tehnologic Integrat), la care mai participă Institutul Național de Cercetări Aero Spațiale (INCAS) „Elie Carafoli“ București, Institutul pentru Calculul și Experimentarea Structurilor Aero-Astronautice – Straero București, și Romaero SA.
Printre partenerii internaționali se regăsesc Airbus SAS, SAAB, Dassault Aviation, Rolls Royce plc, EADS, Sagem defence Securite, Fokker Elmo BV. Proiectul își propune să reducă greutatea, zgomotul și consumul de combustibil al avioanelor (cu 20%). Colaborarea cu INCAS, care a dezvoltat proiectul IAR 99 Șoim la Craiova, s-ar putea extinde prin modernizarea și remotorizarea acestui aparat. „Armata și-a exprimat intenția să folosească în continuare acest aparat“, a explicat Victor Peța. Potrivit acestuia, fabrica are în acest moment capacitatea de a repara și avioane civile. De alt­fel, se lucrează la certificarea individuală a angajaților, care lucrează cu partenerii străini implicați în reparațiile aeronavelor civile din fabrică. Media de vârstă a salariaților de la Avioane Craiova este destul de ridicată, peste 50 de ani. În consecință, fabrica ar putea căuta specialiști tineri, dacă această dezvoltare continuă. Cu toate că are de lucru pentru toți salariații, Avioane SA nu a scăpat de datoriile de 20 de milioane de euro. Salariații speră ca statul să transforme în acțiuni aceste datorii, printr-o hotărâre de guvern care întârzie să vină.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS