21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPoliţia amendează, primăria şi constructorul se fac că plouă

Poliţia amendează, primăria şi constructorul se fac că plouă

Peisaj de pe strada Calea Bucureşti din Craiova, zona Viitorul (Foto: Valentin Tudor)
Peisaj de pe strada Calea Bucureşti din Craiova, zona Viitorul (Foto: Valentin Tudor)

Firma angajată de Primăria Craiova să asfalteze strada Calea București, Delta ACM, nu a remediat problemele, deși a fost amendată de Poliția Rutieră, iar autoritatea locală se declară legată de mâini și de picioare. Șleaurile de la intersecții au rămas neatinse, șoferii își rup mașinile, iar Delta se poate declara bucuroasă că a fost sancționată doar o dată cu 3.150 de lei. Care este soluția? O posibilitate ar fi aplicarea amenzilor în fiecare zi. Iar poliția recunoaște că poate face acest lucru. Pe de altă parte, firma se poate apăra, spunând că șoferii nu ar trebui să circule pe acolo, deoarece este zonă de șantier.
Calea București a fost decopertată haotic de firma care a câștigat licitația pentru reabilitarea drumului. Dar nu decopertarea îi deranjează pe șoferi, ci întârzierea turnării asfaltului. Pe porțiunea cuprinsă între mall-ul Electroputere și zona Institut, constructorul nu a „rașchetat“ uniform strada, iar bucăți vechi de asfalt creează denivelări care îngreunează traficul și pot pune în pericol viața șoferilor. Acesta este și motivul pentru care ofițerii Biroului Rutier Craiova au amendat, săptămâna aceasta, Delta ACM cu 3.150 de lei, o sumă care nu a creat prea mari emoții firmei.
Delta este acuzată că „nu a asigurat întreţinerea corespunzătoare a părţii carosabile pentru desfăşurarea în condiţii optime a traficului rutier“. Oamenii legii spun că utilajele de decopertare ale Delta ACM au lăsat diferențe de nivel în zona intersecțiilor, motiv pentru care a fost îngreunat traficul rutier, dar și în zona gurilor de canal. Amenda primită de firmă i s-a părut normală administratorului municipiului, Radu Preda. „Amenzile date constructorilor care lucrează pe Calea București mi se par normale. Ei trebuie să se conformeze. Le găsesc vină constructorilor, dar le găsesc și scuze. Ei ne cer să le închidem strada. Noi nu putem să închidem Calea București, care este o arteră principală de circulație a orașului. Suntem presați și de termenul la care trebuie să finalizăm lucrările“, spunea acesta pentru GdS.
Nu amenda în sine este importantă aici, ci faptul că firma nu a remediat nici una dintre problemele menționate de polițiști. Și, dacă analizăm declarațiile de mai sus, nici nu o va face. Oficial, Calea București este șantier. Ea a fost predată firmei de construcții, care se organizează cum crede ea de cuviință. Cum decopertează și cum asfaltează depinde doar de ea. Treaba ei este să finalizeze la timp lucrarea, adică în 12 luni, și să facă un lucru de calitate. Șoferii au fost lăsați să circule de către Primăria Craiova, administratorul drumului, pe motiv că, dacă ar închide-o, nu ar avea rute alternative care să nu blocheze orașul. Deci, oficial, Calea București este un șantier și ar trebui închisă traficului rutier. Ce se va întâmpla, însă, dacă șoferii își vor distruge mașinile sau, mai rău, are loc un accident cauzat de șleaurile de pe stradă? Oficialii primăriei au explicat pentru GdS că, în aceste situații, vinovată se face firma și că, dacă șoferii vor da primăria în judecată, la rândul ei, instituția se va întoarce împotriva firmei. Compromisul de a nu închide strada, deși așa ar trebui, poate justifica atitudinea pasivă a primăriei în ceea ce privește problemele din trafic și reticența în a impune constructorului remedierea problemelor. La urma urmei, cât de greu să fie să decopertezi uniform o stradă?
În ceea ce privește Poliția Rutieră, ea ar putea amenda firma constructoare în fiecare zi, nu numai o dată. Întrebat de GdS dacă poliția a verificat remedierea problemelor semnalate în procesul-verbal de contravenție, inspectorul Sorin Gae de la Biroul Poliției Rutiere Craiova a precizat că acest lucru se va întâmpla în zilele următoare. Gae a explicat că poliția ar putea da amenzi în fiecare zi dacă nu se rezolvă aspectele semnalate.

Pericol pe strada Henry Ford

Una din cele două gropi de pe strada Henry Ford care aşteaptă atenţia primăriei (Foto: Valentin Tudor)
Una din cele două gropi de pe strada Henry Ford care aşteaptă atenţia primăriei (Foto: Valentin Tudor)

Două gropi de pe strada Henry Ford, în dreptul Vămii Craiova, se lățesc grațios pe zi ce trece pe banda întâi a sensului de mers către Ford. Drumul se află în administrarea Primăriei Craiova. La vitezele mari cu care se circulă în zonă, cele două gropi prezintă un real pericol pentru șoferi, mai ales pe timp de noapte. Consiliul Local Craiova a aprobat anul trecut expertiza tehnică și documentația de avizare pentru reabilitarea celor aproximativ 1.400 de metri. Prețul estimativ: cinci milioane de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS