10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAsociațiile, obligate să spună cum cheltuiesc banii

Asociațiile, obligate să spună cum cheltuiesc banii

Asociația de proprietari Bloc Romarta are o informare trimestrială detaliată
Asociația de proprietari Bloc Romarta are o informare trimestrială detaliată

Administratorii asocia­țiilor de proprietari din Craiova sunt avertizați de inspectorii primăriei că, odată cu afișarea listelor de plată pe luna iunie, sunt obligați să-i informeze pe proprietari despre situația financiară a asociației. În caz contrar, riscă amenzi între 500 și 3.000 de lei.

Proprietarii trebuie să știe pe ce cheltuiește asociația banii. În acest sens, modificările aduse Legii nr. 230/2007 spun clar: „Administratorul, persoană fizică sau juridică, are, în principal, următoarele atribuţii: informarea trimestrială, în scris sau prin poşta electronică, a proprietarilor, membrii asociaţiei de proprietari, cu privire la situaţia financiară cuprinzând toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari, sub semnătura proprie şi contrasemnată de preşedintele şi de cenzorul asociaţiei de proprietari“, art. 36, litera g din Legea nr. 230/2007. Prin urmare, inspectorii de la Serviciul asociații îi avertizează încă o dată pe reprezentanții asociațiilor de proprietari din Craiova să nu uite că au obligația să prezinte proprietarilor detaliat situația financiară a asociațiilor, fie prin afișarea la avizier împreună cu listele de plată, fie prin înștiințarea fiecărui proprietar în parte. „Legea nr. 34/2015 a intrat în vigoare la jumătatea lunii martie. Prin urmare, asociațiile sunt obligate să le prezinte proprietarilor cheltuielile, veniturile, încasările şi plăţi aferente ultimelor trei luni. Acolo unde mergem în control le spunem acest lucru. Sunt asociații care au înțeles și au prezentat această situație proprietarilor. Alții au prezentat situația financiară chiar pe primul trimestru al anului. Altele nu, administratorul riscând să fie amendat“, a precizat un inspector din cadrul Serviciului Control și Monitorizare Asociații de proprietari.

Cheltuielile, afișate la avizier

I-am întrebat pe unii dintre reprezentanții asociațiilor de proprietari cum au procedat. „Cheltuielile asociației, care se răsfrâng în sumele pe care proprietarii le au de plată la întreținere, apar pe tabelul afișat la avizier și pe notele de plată ce le comunicăm lunar în cutia poștală și pe e-mail. Administratorul are obligația să informeze trimestrial doar pe membrii asociației folosind un document semnat și de președinte, și de cenzor“, a explicat Petru-Ioan Becheru, președinte al Asociației de Proprietari Bloc Romarta.
Cei mai mulți dintre administratorii de la asociațiile de proprietari au spun că afișează cheltuielile la avizierul blocului, în același timp cu listele de plată. „La asociația noastă am afișat cheltuielile și pe primul trimestru, pentru că tot aveam bilanțul făcut, și am afișat pe cel de-al doilea trimestru. Această informare trimestrială a proprietarilor s-a făcut prin afișare împreună cu listele de plată. Am trecut detaliat cheltuielile, veniturile, încasările și plățile care s-au făcut în asociație. Din păcate, proprietarii nu s-au arătat prea interesați“, a spus Mariana Gherghe, administrator la Asociația de proprietari nr. 17 Brazda lui Novac.
Cei mai mulți dintre reprezentanții asociațiilor de proprietari din Craiova aleg să-i anunțe pe proprietari printr-o simplă informare la ușa blocului. Ei spun că dacă ar fi să-l informeze pe fiecare proprietar în parte, printr-o scrisoare, s-ar face cheltuieli suplimentare. „Noi vom afișa la avizier, odată cu listele de plată. În această privință, ne vom consulta cu cenzorul și cu membrii comitetului“, a spus Alina Ungureanu, administrator la Asociația nr. 24 Brazda lui Novac.

Să fie informat fiecare proprietar

Reprezentantul Uniunii Asociațiilor de Proprietari din Craiova este de părere că: „Este bine că legiuitorul s-a gândit la acest lucru. Este bine ca proprietarul să știe unde se duc banii pe care el îi plătește la asociație. De exemplu, în privința salariilor celor de la asociație, proprietarii pot să urmărească sumele trecute în primul trimestru, iar dacă în trimestrul următor observă o sumă mai mare, este clar că s-a modificat salarizarea celor de la asociație fără cunoștința proprietarilor. Din discuțiile pe care le-am avut cu cei de la Serviciul asociații din cadrul primăriei am înțeles că nu este suficient să se afișeze la avizier, iar recomandarea acestora este să fie anunțat fiecare proprietar în parte“, a afirmat Ion Pătrulescu, președintele Uniunii Asociațiilor de Proprietari din Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS