Acasă Local Dolj Planuri mari pentru Aeroportul din Bănie: Craiovenii ar putea zbura către mai...

Planuri mari pentru Aeroportul din Bănie: Craiovenii ar putea zbura către mai multe continente

După ce se va reabilita pista, mai multe destinații vor fi făcute publice. Momentan, vehiculate sunt cursele către Paris, Bruxelles și Treviso, însă urmează mărirea frecvenței unora dintre cursele deja existente, dar și noi curse, momentan necunoscute, operate de către compania Air Wings. Cel mai probabil, biletele pentru cele din urmă vor fi puse în vânzare până la sfârșitul anului. (Foto: Arhiva GdS)

Prezent în studiourile Alege TV la emisiunea „Factualitate“, difuzată miercuri, de la 18.30, directorul Aeroportului Internațional Craiova, Mircea Dumitru, a dezvăluit o idee care există de mai mult timp la nivelul aeroportului. Vorbim despre o interconectare a Craiovei cu alt aeroport, astfel încât din Bănie să se poată pleca spre zeci de destinații, inclusiv pe mai multe continente.
„O să continuăm, pentru că legislația europeană ne dă această posibilitate, până în 2019, să încercăm diversificarea destinațiilor externe. În același timp, vă dați seama că nu cred că vom reuși să acoperim 30-50 de destinații externe. Este aberant să mă gândesc la asta. Însă le putem acoperi în măsura în care ne conexăm de hub-uri mari (puncte de interconectare – n.r.) din Europa. Când am redeschis aeroportul, ne-am legat de un hub românesc, de Timișoara. Acest lucru ne permitea faptul ca într-o aeronavă care zbura de la Craiova la Timișoara să meargă 50 de pasageri – operam cu aeronave de tip SAAB 2000, de 50 de locuri -, care de la Timișoara încolo mergeau în 14 direcții diferite“, a explicat Mircea Dumitru.

„De la Craiova, să putem să ne cumpărăm bilete pentru America de Nord“

Directorul aeroportului a spus că, printr-o astfel de interconectare, numărul și diversitatea destinațiilor ar crește semnificativ și că este o idee la care nu se va renunța.
„Ne gândim să facem același lucru cu Istanbul, spre exemplu. Pe Istanbul, la ora actuală, operează în principal Turkish Airlines, care este unul dintre cei mai dinamici operatori aerieni din Europa și care, deja, prin numărul de destinații și frecvențe, a impus construirea unui al treilea aeroport la Istanbul, pe lângă Ataturk și Sabiha Gokcen. De asemenea, până în 2020, și-a propus să ajungă la o flotă de 500 de aeronave. În mintea mea există ideea că una dintre aceste 500 de aeronave ar putea să stea pe Craiova sau să facă o cursă Istanbul-Craiova și retur. Asta ne-ar permite ca de la Craiova să putem să ne cumpărăm bilete pentru America de Nord, America de Sud, Asia, via Istanbul, ceea ce foarte mulți craioveni fac astăzi, dar plecând din București. Ne gândim că poate în viitor ne vom lega de un astfel de hub. Am dat ca exemplu Istanbul, dar poate fi oricare hub mare din Europa. Posibilitatea ca într-o aeronavă care pleacă către hub-ul respectiv să ai 160, 180 de oameni sau 230 de oameni care să meargă în 40-50 de destinații diferite este de luat în seamă. Am cunoștințe care fac chestiunea aceasta cu plecare de pe București. Nu văd de ce nu am putea să o facem cu plecare de pe Craiova. Este o discuție mai veche. V-am spus, idei puține, dar fixe. Dacă e o idee fixă, ne ținem de ea până când se și materializează“, a precizat directorul aeroportului.

Zboruri cu Air Wings din primăvara lui 2016?

Până la conectarea cu alt aeroport, însă, sunt planuri pentru mărirea frecvenței anumitor curse Wizz Air după ce aceasta își va relua zborurile de pe Aeroportul Craiova, dar și pentru noi destinații.
„Luton va trece de la trei la cinci zboruri pe săptămână și sunt discuții pentru Roma, care să treacă de la două la patru. Bergamo este la patru și este posibil, până la finele anului, să treacă la cinci, și mai avem și alte discuții despre viitoare curse“. Pe lângă Paris și Bruxelles, cursele noi care sunt vehiculate a fi introduse de pe Aeroportul Craiova, Mircea Dumitru a explicat că sunt discuții și pentru Treviso și că surprizele vor continua. „După reluarea zborurilor (25 octombrie – n.r.), probabil vom avea o licitație pentru mai multe destinații, nu doar pentru cele trei despre care am discutat“, a declarat acesta.
Altă companie care are bază operațională de pe aeroportul din Bănie încă de anul trecut este Air Wings. Momentan, aceasta nu a efectuat nici un zbor, însă în viitor vor fi decise și pentru aceasta destinațiile și puse în vânzare biletele. „Cel mai probabil, până la finele anului vom anunța și destinațiile despre care vom discuta cu cei de la Air Wings și, de asemenea, cel mai probabil, zborurile vor începe din primăvară. Dar punerea în vânzare a biletelor probabil va începe până la sfârșitul acestui an“, a explicat Dumitru.

Angajări de medici, în toamnă

Aeroportul Craiova intenționează să facă și câteva angajări de medici și asistente pentru un dispensar, lucru necesar în urma obținerii brevetului de aeroport internațional. Concursurile vor fi făcute după ce vor fi reluate zborurile de pe Craiova, în toamna acestui an.
„Ca aeroport internațional, trebuie să avem, obligatoriu, un dispensar: doi medici și șase asistente medicale. Posturile vor fi ocupate la momentul reluării zborurilor, prin concurs. A mai existat un post de medic pe care l-am scos la concurs și paradoxal este că la acel concurs nu s-au prezentat decât patru candidați. Eu am sperat să fie mult mai mulți. Condițiile sunt de o specializare în ceea ce privește medicina de urgență, pentru că asta contează într-un aeroport. Tot ceea ce ține de paza și lupta contra incendiilor, dar și de asistența medicală, se referă la situațiile de urgență și nu la cele curente. Eu îmi doresc pur și simplu ca acești oameni să fie plătiți ca să stea degeaba“, a punctat directorul aeroportului.

Două sensuri giratorii pentru prevenirea accidentelor

Tot pentru asigurarea unei siguranțe, de data aceasta în ceea ce privește traficul auto, în următoarea perioadă vor fi realizate două sensuri giratorii în preajma aeroportului, dar și o despărțire a sensurilor de mers pe o anumită distanță. Măsura va fi luată din cauza accidentelor care s-au petrecut de-a lungul timpului în zonă.
„S-a luat decizia realizării a două sensuri giratorii – unul la intersecția de la Hanul Doctorului cu Centura de Nord și un al doilea care, cel mai probabil, va fi în zona de la Centura de Sud -, și a unei separări fizice, pentru că altfel, în lipsa ei, la ieșirea din aeroport, cel care vrea să meargă către București va face la stânga. Ceea ce ne dorim este să înlăturăm complet posibilitatea producerii de accidente în zona aeroportului. Se circulă cu viteză mare, cel care vine dinspre oraș așteaptă să facă stânga, dând prioritate celor care vin dinspre București și este, de cele mai multe ori, lovit din spate. De asemenea, cel care iese din aeroport și vrea să facă stânga, chiar dacă este linie întreruptă, fie așteaptă foarte mult, fie riscă“, a menționat Dumitru.

Terminalul nou, din ce în ce mai aproape

În anul 2021, prin Masterplanul General de Transport, printre ale proiecte, Aeroportul Craiova ar urma să aibă un nou terminal pentru pasageri, de peste două ori mai mare decât cel actual. Cererea de finanțare va fi depusă anul viitor, iar conducerea aeroportului speră ca el să fie gata într-un termen mai scurt față de cel estimat în master plan.
„Cred că în trimestrul doi al anului viitor vom depune cererea de finanțare pentru realizarea unui terminal nou și, personal, cred că în 2017 ar putea începe construcția efectivă. Nu cred că va dura patru ani, cum era trecut inițial în master plan. Personal, cred că în maximum doi ani ar putea fi realizat acest terminal. La ora actuală dispunem, per total – mă refer cu tot cu etaj -, de aproximativ 8.000 mp. Noua construcție va fi pe o suprafață de circa 20.000 mp“, a mai explicat directorul aeroportului.

Reîntâlnirea din aeroport, „poate cea mai frumoasă senzație”

Mircea Dumitru a vorbit și despre sentimentele care se strâng într-un aeroport, pentru care cel mai important rol este, mai mult ca sigur, acela de a aduce oamenii împreună.
„Este, poate, cea mai frumoasă senzație. La momentul când am preluat aeroportul, aveam craioveni care își desfășurau activitatea în Kosovo sau în alte teatre de conflict. Revenirea acasă și reîntâlnirea familiilor era partea cea mai frumoasă. La un moment dat, la una dintre plecări, am fost și eu invitat, și am spus că tot ceea ce îmi doresc și ce îi rog, ca să mai poată să zboare de pe Craiova, este să se întoarcă cel puțin același număr de călători care pleacă. Nu aveam nimic împotrivă să vină unul cu o prietenă sau o iubită de acolo, dar să vină măcar toți cei care au plecat. Este plăcut să stai pe platformă și să vezi că în clipa în care ies pe scară, pasagerii sunt fericiți să-și vadă rudele în parcarea aeroportului, dincolo de gard, și să-și facă cu mâna. Se întâmplă aproape la fiecare zbor. Ca o glumă, spuneam că ar trebui să consolidăm gardul dinspre parcare, pentru că este o mare de copilași care sunt cățărați pe gard și își așteaptă părinții sau rudele“, a povestit Mircea Dumitru.

Taxă de parcare pe Aeroportul Craiova

Dacă, în prezent, pentru parcarea autovehiculelor pe Aeroportul Craiova nu există o taxă, pe viitor, conducerea se gândește la introducerea uneia. „Probabil că, odată cu reluarea zborurilor, va fi o parcare cu taxă, dar vom avea grijă ca ea să încurajeze utilizarea de către pasageri a parcării. În măsura în care un bilet de avion Craiova-Roma și retur îl poți cumpăra cu aproximativ 40 de euro, nu este normal ca parcarea să te coste cât biletul de avion. Și atunci, sigur, ne gândim la o taxă undeva în jurul a doi, maxim trei euro pe zi, astfel încât costul parcării să fie sub jumătate din costul unui bilet. Nu vorbim despre biletul cumpărat în ziua plecării, care poate să coste și de patru-cinci ori cât biletul obișnuit“, a menționat directorul.

A absolvit Facultatea de Ştiinţe Sociale din Universitatea din Craiova, specializarea Jurnalism. Crede că poveştile oamenilor sunt cele mai importante şi de aceea, împreună cu Ana Dănescu, vrea să aducă mai aproape poveştile simple cu şi despre oameni, într-o emisiune-reportaj.
Exit mobile version