24.3 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriHeineken a anunţat câștigătorii proiectelor comunitare, la Craiova

Heineken a anunţat câștigătorii proiectelor comunitare, la Craiova

Directorul Heineken Craiova, Bogdan Cheța (foto dreapta), a acordat diplome reprezentanților celor două asociații care au câștigat finanțarea companiei pentru două proiecte comunitare
Directorul Heineken Craiova, Bogdan Cheța (foto dreapta), a acordat diplome reprezentanților celor două asociații care au câștigat finanțarea companiei pentru două proiecte comunitare

Compania a selectat câștigătorii celei de-a patra ediții a programului „Heineken pentru comunități“, un program de responsabilitate socială. Au câștigat competiția două proiecte bazate pe voluntariat, care își propun să ajute copiii bolnavi din spitale și 1.000 de liceeni, ce vor fi învățați cum să se implice în viața comunității. Fiecare ONG declarat câștigător primește câte 40.000 de lei de la Heineken.
Producătorul de bere Heineken România a anunțat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, câștigătorii de anul acesta ai concursului de proiecte comunitare „Heineken pentru comunități“, concurs organizat de companie împreună cu Asociația CSR Nest. Prin programul „Heineken pentru comunități“ compania investește 80.000 de lei anul acesta în două proiecte dedicate comunității locale craiovene.
„Programul «Heineken pentru comunități» a ajuns la a patra ediție în Craiova. Rolul acestui program este acela de a susține comunitățile locale prin finanțarea unor proiecte pe care le apreciem a fi de interes pentru aceste comunități. Prin acest program, Heineken a investit la nivel național 1,6 milioane de lei, iar suma investițiilor pe Craiova este de 360.000 de lei, încă 25 de proiecte sunt în derulare, iar opt au fost finalizate, la nivel național. Anul acesta, în Craiova am avut nouă proiecte participante. Ceea ce ne bucură este că an de an crește calitatea acestor proiecte“, a precizat Bogdan Cheța, noul director al Heineken Craiova.
Reprezentantul Aso­cia­ției CSR Nest, Sergiu Sebeși, a precizat că anul trecut au fost identificate nevoile comunității craiovene și pe acele nevoi s-a putut aplica anul acesta. Pe baza respectivelor nevoi comunitare s-au construit trei priorități pentru Craiova pe care s-au depus proiectele: educație, dezvoltare comunitară și cetățenie activă.

Au câștigat proiecte care încurajează voluntariatul

Primul câștigător a fost Asociația de Consultanță și Consiliere Economico-Socială Oltenia, cu proiectul „Eroi de poveste“, iar al doilea câștigător a fost Asociația Fapte Bune pentru Comunitate, cu proiectul intitulat „Lecția de fapte bune“.
Primul proiect câștigat numit „Eroi de poveste“ se referă la crearea unui program de voluntariat pentru asistență socială ce se va desfășura în secțiile de pediatrie ale Spitalului Clinic Județean de Urgență Craiova, în sensul că „vor fi implicați 80 de voluntari, dintre care 60 de studenți și 20 de elevi“, care vor organiza tot felul de activități pentru a sprijini copiii bolnavi internați în spital, cărora le vor face viața mai ușoară, a spus Andreea Niță, reprezentanta asociației care a câștigat cu acest proiect.
„Prin proiectul de astăzi încercăm să creăm în zece licee din Craiova un program de responsabilitate socială. Circa 1.000 de elevi vor face parte dintr-un program prin care vor face mici proiecte de responsabilitate socială și vor fi implicați în activități care să reflecte nevoi sociale ale comunității“, a spus și Sorin Boboc, reprezentantul celei de-a două asociații, care va implementa proiectul „Fapte bune pentru comunitate“.
Fiecare ONG va primi de la Heineken câte 40.000 de lei pentru a implementa respectivele proiecte bazate pe voluntariat, în comunitatea locală din Craiova.

Finanțatorul a apreciat cum și-au prezentat ONG-urile proiectele

În competiția de proiecte comunitare „Heineken pentru comunități“, finanțatorul a introdus și o rubrică de interviu, pentru ONG-urile care au intrat în competiție cu proiecte diverse, care și-au susținut proiectele în fața echipei Heineken și CSR Nest. „ONG-urile au avut ocazia să cunoască un finanțator, să vadă cum gândește o companie, care sunt întrebările pe care compania le adresează și ce înseamnă ca tu, organizație, să îți vinzi proiectul în fața unui finanțator. De asemenea, finanțatorul vrea să vadă dacă organizațiile care participă cu proiecte sunt capabile să implementeze aceste proiecte“, a precizat Sergiu Sebeși. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS