10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDolj„Fabricat în țara lui Andrei“, afaceri de 350.000 de euro

„Fabricat în țara lui Andrei“, afaceri de 350.000 de euro

Proiectele pot fi depuse până pe 2 iulie. Pot concura idei de afaceri sociale din domeniul producției sau prestării de servicii, iar condiția cea mai importantă ce trebuie îndeplinită este aceea de a angaja persoane din rândul celor defavorizate. Fiecare idee selectată în competiția „Fabricat în Țara lui Andrei“ va primi de la OMV Petrom câte 32.000 de euro nerambursabili, pentru implementarea afacerii sociale.

Are 26 de ani și este ambițioasă. Ana Vicenția a câștigat competiția „Fabricat în Țara lui Andrei“ cu o idee de afacere inedită. Ea și-a propus să realizeze o mică fabrică în care se produc brichete de rumeguș, folosite ca sursă alternativă de încălzire a locuințelor, în special la centralele pe lemne.
Drumul afacerii sociale a Anei Vicenția a început, încă din 2008, când a înființat, alături de tatăl ei, o întreprindere individuală (II Ana E. Ion), în care s-au creat șase locuri de muncă, în comuna Mănești, județul Dâmbovița. Întreprinderea lor are activitate în domeniul prelucrării lemnului. Tinerei i-a venit ideea de a folosi în mod util reziduurile toxice pentru mediu care rezultă din prelucrarea lemnului, și anume rumegușul rezultat de la pregătirea cherestelei.
„Sunt un exemplu viu că se poate. Și am venit la Craiova ca să le împărtășesc oamenilor povestea mea de succes“, a povestit tânăra antreprenoare, ieri, la întâlnirea organizată la Craiova pentru lansarea unui nou concurs de idei de afaceri ce pot primi finanțare de la OMV Petrom de 32.000 de euro, nerambursabili.
Iată cum și-a prezentat Ana povestea ei de succes.
„Am înființat o întreprindere individuală alături de tatăl meu în 2008, în domeniul prelucrării lemnului, am creat șase locuri de muncă, iar partea economică ce s-a dezvoltat fructuos de la an la an susține puternic impactul social în comunitate. Așa am decis să intrăm în competiția «Fabricat în Țara lui Andrei», pentru a continua drumul afacerii sociale, dar și pentru a valorifica superior rumegușul rezultat din procesul de producție. Am creat alte trei locuri de muncă, angajând persoane de etnie romă, fără venituri, cu familii numeroase,  care au în întreținere între patru și opt persoane, angajați care primesc în prezent, cu titlu gratuit, brichete pentru încălzirea locuințelor. Vom oferi 2% din profit pentru activități sociale și sponsorizări. În același timp, încă un lucru este deosebit de important: oamenii nu vor mai defrișa pădurile pentru lemne de foc, ei având alternativa prietenoasă cu mediul și mult mai ieftină, cu o putere calorică de două ori mai mare decât cea a lemnului, aceea de a folosi brichetele de rumeguș“, a povestit Ana Vicenția pentru GdS și Alege TV.
Altă tânără antreprenoare care s-a aflat ieri la Craiova pentru a spune povestea sa de afaceri celor interesați se numește Mihaela Vasiloiu. Ea a dezvoltat o afacere numită Atelier Simpluș, tot în comuna Mănești, județul Dâmbovița, unde face păpuși de serie, păpuși după desenele copiilor, precum și huse pentru laptop, confecționate din materiale ecologice, având ca piață de desfacere Capitala, la Cărturești.
„Avem trei persoane angajate, iar până la finalul anului vom avea angajate patru. Ne-a motivat foarte mult să vedem bucuria cu care vin la serviciu zi de zi și bucuria de a avea un job stabil și de a se baza pe un loc de muncă“, a povestit Mihaela, adăugând că fără finanțarea de 32.000 de euro primită prin intermediul proiectului „Fabricat în Țara lui Andrei“ nu ar fi putut începe afacerea ei.

Competiția ideilor de afaceri continuă și anul acesta

OMV Petrom și Fundația NESsT au lansat ieri la Craiova, la hotelul Emma West, sesiunile de informare adresate celor care au idei de afaceri și își propun să angajeze persoane din rândul celor defavorizate social, de la persoane cu dizabilități, până la persoane care au ajuns la o vârstă la care nu le mai angajează nimeni sau persoane cu un statut social dificil. În acest an, este a doua ediție în care OMV Petrom și partenerii săi organizează o competiție de afaceri sociale. De la Craiova, caravana susținătorilor proiectului „Fabricat în Țara lui Andrei“ mai poposește în alte cinci mari orașe ale țării.
Antreprenorii, ONG-urile, PFA-urile, SRL-urile sau întreprinderile individuale interesate se pot înscrie până pe 2 iulie pe www.taraluiandrei.ro, secţiunea „Fabricat în Ţara lui Andrei“. Din multitudinea de idei de afaceri sociale care se vor propune, OMV Petrom va selecta 10-11, fiecare primind o finanțare de 32.000 de euro nerambursabili, bugetul total fiind de 350.000 de euro. Persoanele care aplică la competiția de afaceri sociale „Fabricat în Țara lui Andrei“ vor fi consiliate de către finanțatori pe o perioadă de opt luni, dar vor primi consultanță încă din faza de studiu de prefezabilitate. Nu sunt sprijinite doar afacerile sociale din domeniul producției, ci pot fi eligibile inclusiv din domeniul prestării de servicii. Important este ca prin afacerea respectivă (care trebuie să fie viabilă) să se creeze locuri de muncă în rândul comunităților defavorizate, stabilite de OMV Petrom și partenerii săi.
Proiectul finanțat de Petrom își propune să dezvolte afacerile, „dar și comunitățile din care provin acești oameni“, a explicat Mona Nicolici, manager al Departamentului Sustenabilitate din cadrul OMV Petrom. Ea a spus că în prima ediție a proiectului au fost depuse 500 de idei de afaceri din toată țara, din care au fost finanțate zece, salutând ideea că sute de oameni s-au „urnit“ să facă ceva pe cont propriu.
Compania care finanțează proiectul „Fabricat în Țara lui Andrei“ a desfășurat 160 de proiecte în România, majoritatea fiind programe de responsabiitate socială, în care s-au implicat 25.000 de voluntari din toată țara. În această a doua ediție a concursului de idei de afaceri, organizatorii vor acorda consultanță timp de opt luni participanților ale căror idei de afaceri au fost selectate. De asemenea, toate afacerile care vor concura pentru obținerea finanțării de 32.000 de euro vor primi consultanță în faza de studiu de prefezabilitate, „astfel încât chiar dacă nu vor câștiga competiția pentru a primi finanțare de la noi, ei să poată să își continue ideea de afaceri cu o altă finanțare“, a spus managerul Departamentului Sustenabilitate, din cadrul OMV Petrom.

Idei de afaceri sociale

Chiar dacă nu există nici o comunitate din Dolj pe lista celor eligibile pentru acest proiect, totuși, ONG-urile din Dolj, persoanele fizice doljene și asociațiile interesate pot participa în competiție și pot depune idei de afaceri care să se desfășoare în zone defavorizate stabilite de finanțator. Un ONG din Craiova dorește să intre în competiție cu o idee de afaceri care s-ar desfășura în județul Argeș.
„Avem în plan să inițiem o afacere socială în comunitatea Păuleasca din județul Argeș, unde trăiește o comunitate de romi extrem de săracă, dar care se pricepe să facă împletituri de nuiele. Este o meserie a lor veche, tradițională, iar noi vrem să îi ajutăm și să o transformăm într-o afacere. Noi am mai lucrat și cu alte comunități din Gorj, Vâlcea, Olt. Pe unii dintre ei i-am văzut și astăzi (ieri – n.r.) în sală, așteptăm să vedem cu ce idei noi de afaceri vin și suntem gata să îi sprijinim“, a declarat Nicolae Cuță, reprezentantul Fundației pentru Dezvoltarea Economiei Sociale.
El a mai precizat că pentru anumite comunități în care șomajul este foarte ridicat, crearea chiar și a unui număr mic de locuri de muncă, prin intermediul unor astfel de afaceri sociale, poate însemna foarte mult.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS