21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFord, încă o săptămână în șomaj tehnic

Ford, încă o săptămână în șomaj tehnic

Săptămâna viitoare va fi oprită temporar producția atât în Secția de Motoare (foto), cât și în Secția de Vehicule
Săptămâna viitoare va fi oprită temporar producția atât în Secția de Motoare (foto), cât și în Secția de Vehicule

 

După ce le-a dat liber muncitorilor dinainte de Paște și până vinerea aceasta, Ford oprește temporar producția în uzina de la Craiova și săptămâna viitoare.

Fabrica Ford din Craiova va introduce încă o săptămână de șomaj tehnic pentru muncitori în perioada 20 – 24 aprilie, ca urmare a faptului că cererea de Ford B-Max a scăzut pe piața europeană, potrivit unor surse din cadrul uzinei. Întreruperile temporare planificate de Ford pentru săptămâna viitoare vizează atât Secția de Vehicule, cât și Secția de Motoare din cadrul fabricii craiovene.
Angajații fabricii sunt în concediu de odihnă în această săptămână de după Sărbătorile Pascale, astfel că ei vor reveni la lucru abia de pe 27 aprilie. Dar și în săptămâna respectivă se va întrerupe producția de 1 mai, când este zi liberă la nivel național. Aceste zile de vacanță, coroborate cu oprirea temporară a producției în săptămâna 20 – 24 aprilie conduc la o activitate scăzută de producție în uzinele Ford pe parcursul lunii aprilie.
Reprezentanții Ford au confirmat pentru GdS existența zilelor fără producție din luna aprilie. Pentru luna mai, încă nu s-a stabilit dacă vor mai fi opriri temporare de producție. „Urmează să definitivăm calendarul de producție pentru perioada următoare și vom reveni cu informații în cel mai scurt timp cu putință“, au declarat reprezentanții companiei.
În săptămâna în care se vor afla în șomaj tehnic, angajații Ford care vor sta acasă vor primi 80% din salariul de bază, potrivit înțelegerilor anterioare între sindicaliști și Ford. Legislația românească în domeniul muncii prevede ca salariaților aflați în șomaj tehnic, firmele să le plătească 75% din salariu.
Ford a mai oprit temporar producția la Craiova aproape în fiecare lună a anului trecut, din cauză că nu mai există o cerere foarte mare de B-Max pe piețele europene, unde se exportă cu predilecție vehiculul fabricat la Craiova. Compania a luat decizia de a introduce un nou program de plecări voluntare pe finanlul anului trecut, care viza 680 de persoane, dar pe liste s-au trecut aproximativ 500 de oameni. După negocieri cu sindicatele, Ford a renunțat să-i mai disponibilizeze economic pe cei 180 de angajați pe care îi avusese în plan inițial. Disponibilizările voluntare se efectuaseră tocmai pentru ca fabrica din Craiova să fie mai eficientă și să nu mai fie nevoie de opriri temporare de producție.

Se produc 250 – 270 de mașini pe zi

În fabrica Ford de la Craiova a fost redimensionat fluxul de producție, după plecarea celor aproximativ 500 de angajați, care au primit salarii compensatorii ca să se treacă pe listele de plecări voluntare. Dacă anul trecut se produceau 375 de vehicule pe zi, din luna februarie a acestui an fluxul de producție este de 250-270 de vehicule Ford B-Max pe zi.
În Secția de Motoare, fluxul de producție zilnică este de aproximativ 700 de propulsoare EcoBoost de 1.0 litri, dar se mai fabrică și câteva componente pentru motorul EcoBoost de 1,5 litri, care a fost mutat în fabrica Ford din Bridgent, Marea Britanie.

Se așteaptă al doilea model Ford la Craiova

Oficialii Ford România au discutat recent cu premierul României despre posibilitatea introducerii în fabricație la Craiova a celui de-al doilea model Ford, cel mai probabil EcoSport, potrivit unor surse avizate. Doar că, dacă Ford va face anunțul oficial privind introducerea unui nou model în uzina de la Craiova, atunci el ar intra în fabricație la Craiova în a doua parte a anului 2017, potrivit acelorași surse. Până la data respectivă, fabrica Ford din Craiova trebuie să se descurce cu producția actuală a vehiculului B-Max și cu cea a motorului EcoBoost de 1.0 litri, care a fost declarat doi ani la rând „motorul internațional al anului“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS