21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljMarian Jean Marinescu, despre Oltenia în masterplanul de transport: „Acolo unde se oprește autostrada, se opresc și investitorii“

Marian Jean Marinescu, despre Oltenia în masterplanul de transport: „Acolo unde se oprește autostrada, se opresc și investitorii“

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu consideră că Oltenia este lăsată deoparte în ceea ce privește legătura cu Europa în masterplanul de transporturi (Foto: Anca Ungurenuș)
Europarlamentarul Marian Jean Marinescu consideră că Oltenia este lăsată deoparte în ceea ce privește legătura cu Europa în masterplanul de transporturi (Foto: Anca Ungurenuș)

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu consideră că regiunea Olteniei este lăsată de izbeliște în masterplanul de transport valabil pentru următorii 15 ani, în ceea ce privește autostrăzile care o leagă de Europa. Acesta a vorbit, într-o conferință de presă susținută duminică, despre importanța unor astfel de legături. „Prin masterplanul de transporturi, Oltenia este condamnată la subdezvoltare. Dacă vă uitați, Otenia nu are nici o propunere de autostradă între Oltenia și Europa, așa cum este în rețeaua europeană de transport rutier aprobată de instituțiile europene. Ultima variantă prezentată săptămâna trecută în parlament de către Ministerul Transporturilor cuprinde niște propuneri de proiecte fără o strategie alături. Nu știm în ce an se va întâmpla acest lucru, dar, bazându-ne pe variantele anterioare și pe faptul că acest masterplan se vrea o programare până în 2030, vă pot spune că Oltenia nu va avea o autostradă către Europa înainte de 2030. Și știți bine principiul: acolo unde se oprește autostrada, se opresc și investitorii“, a explicat Marinescu.

„Fac un apel către autorități pentru a include Oltenia cu o autostradă către Europa“

Acesta a făcut un apel la autoritățile din zonă, dar și la parlamentari, ce ar trebui să lupte mai mult pentru o autostradă care să lege Oltenia de partea de vest a țării. „Masterplanul încă se mai poate modifica. Fac un apel – și voi continua aceste lucruri, inclusiv la Bruxelles -, către toate autoritățile politice din Oltenia, către toate consiliile județene – fiindcă toate, cu excepția celui de la Vâlcea, au o conducere PSD -, către primari de mari municipii și de capitale de județ, către parlamentari care să facă ceea ce trebuie pe lângă Ministerul Transporturilor, pe lângă primul ministru, pentru a include și Oltenia în acest program de transport până în 2030 cu o autostradă care să facă legătura cu Europa. De această autostradă avem nevoie“, a mai spus europarlamentarul.
Craiova este legată, în masterplanul de transporturi, de Pitești, printr-o autostradă care ar urma să fie realizată în urma unui parteneriat public-privat. Marinescu consideră, însă, că banii europeni sunt cei care ar trebui să fie prioritari. „Pe mine mă interesează banii europeni, pe care și Oltenia îi aduce în țara asta și de care are nevoie mai mult decât alte regiuni. Noi suntem a doua regiune ca sărăcie din România, prima este nordul Moldovei. (…) Oltenia este lăsată deoparte. Un fapt curios, având în vedere că există un guvern care a luat foarte multe voturi de aici, dacă vreți să discutăm și politic”, a mai precizat europarlamentarul.
În masterplanul de transport mai este prevăzut un drum expres Craiova-Lugoj, despre care Marinescu consideră, însă, că nu aduce un beneficiu major. „Există acest drum, se ține cont cât de cât de rețeaua europeană, dar, vă reamintesc, nu cred că drumurile expres sunt un lucru care pot să ne aducă un beneficiu în acest moment“, a explicat Marian Jean Marinescu. Acesta a mai precizat că va solicita o întâlnire cu ministrul transporturilor, Ioan Rus, pentru a discuta problema autostrăzilor din regiunea Oltenia.

Control al Curții de Conturi la Termo

În cadrul aceleiași conferințe de presă, europarlamentarul Marian Jean Marinescu a cerut organelor de control să ia măsuri în ceea ce privește situația de la Termo Craiova, căreia i s-a cerut insolvența de către Complexul Energetic Oltenia. „Cer Curții de Conturi de la Dolj să facă un control la Termoficare și să prezinte public raportul, cel puțin din ultimii ani de activitate ai acesteia, să vedem de ce au crescut datoriile și cum s-a întâmplat acest lucru. Sunt bani publici acolo, este și problema datoriilor oamenilor, dar trebuie să vedem exact cum stă situația, având în vedere pericolul în care se află“, a spus Marinescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS