10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljBlugi cu zero lei de la Zara, o greșeală de sistem?

Blugi cu zero lei de la Zara, o greșeală de sistem?

Nicușor Calopăreanu ne-a trimis la redacție o fotografie  despre care spune că este de la magazinul Zara din Craiova. În ilustrație se vede scris mare prețul de 0,00 lei,  la o pereche de pantaloni. (Foto: Nicușor Calopăreanu)
Nicușor Calopăreanu ne-a trimis la redacție o fotografie
despre care spune că este de la magazinul Zara din Craiova. În ilustrație se vede scris mare prețul de 0,00 lei,
la o pereche de pantaloni. (Foto: Nicușor Calopăreanu)

Un bărbat a sesizat GdS că în magazinul Zara din Craiova mai multe perechi de blugi aveau afișat un preț de reducere de la 199,90 lei, la 0,00 lei. Aflați în continuare ce spune omul că i s-a întâmplat când a ajuns la casă cu produsul pe care era eticheta de preț cu zero lei și ce spun, în replică, angajații magazinului.

Nicușor Calopăreanu a mers în seara de 3 ianuarie 2015 la magazinul Zara din incinta mall-ului Electroputere Craiova pentru a-și achiziționa o pereche de blugi dintre cei aflați la reducere. „Recent am descopertit o promoție-fantomă la Zara Craiova și oamenii de acolo nu au vrut să o onoreze, au dat vina pe o greșeală de sistem…“, ne-a transmis la redacție craioveanul respectiv. În fotografia pe care ne-a trimis-o la redacție cititorul GdS se vede că pe eticheta portocalie este tăiat prețul vechi al produsului (199,90 lei) și este trecut, cu cifre mai mari, prețul de zero lei. „Nu era doar o pereche de blugi cu prețul de 0,00 lei la reducere, ci erau mai multe perechi din același model cu prețul de 0,00 lei. Am întrebat un angajat al magazinului dacă produsele cu etichetă portocalie sunt la promoție și dacă prețul afișat este cel care se plătește și mi-a spus că așa este. Dar când am ajuns cu produsul la casă, mi-au luat blugii din mână și mi-au spus că nu pot să mi-i vândă la 0,00 lei. I-am rugat să scaneze produsul, ca să vadă prețul real și să îl cumpăr la acel preț, dar nu au vrut să facă lucrul acesta. Dacă era o greșeală, aceasta nu era greșeala mea. Ei trebuia să îmi dea produsul la prețul afișat. S-a întâmplat și la case mai mari… Cei de la eMag au vândut televizoare de 1.800 de lei la prețul de un leu, pentru că acel preț îl afișaseră ei. Tot așa este și în cazul Zara, mai ales că erau mai multe perechi de blugi cu eticheta pe care era tăiat prețul vechi de 199,90 lei și era trecut cel de la reducere, de 0,00 lei“, a declarat Nicușor Calopăreanu. Reclamantul spune că mai cumpărase o pereche de blugi de la același magazin, cu o reducere de 30%, și era dispus ca și în acea seară să plătească la casă prețul real al produsului, dacă ar fi fost redus. Clientul a fost sunat luni, 5 ianuarie, de la magazinul cu pricina și i s-a comunicat că nu se poate să-i fie vândut produsul la prețul de zero lei, pentru că a fost „o eroare de sistem“.
Nicușor Calopăreanu susține că a făcut o reclamație on-line și la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Dolj, dar că până ieri la prânz nu îi răspunsese nimeni.

Directorul de la Protecția Consumatorilor: „Clientul nu a fost păgubit cu nimic!“

Potrivit legislației în vigoare, clientului trebuie să îi fie vândut un produs la prețul afișat în magazin. Directorul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Dolj, Gheorghe Marinescu, a spus că merge personal să verifice situația de la magazinul Zara. Deși și reclamantul, și reprezentanții magazinului ne-au confirmat că fuseseră mai multe perechi de blugi din același model cu etichetă înșelătoare, cu un preț de zero lei, reprezentantul CJPC Dolj a spus că a verificat personal și că era vorba de o singură pereche de blugi cu eticheta greșită. Gheorghe Marinescu, directorul CJPC Dolj, instituţie care are rolul să protejeze interesele consumatorilor în relația cu comercianții, după o discuție de câteva minute cu reprezentanții magazinului, a declarat: „I-am chemat pe reprezentanții magazinului să vină mâine-dimineață (vineri – n.r.) la noi la sediu cu actele care arată reducerile și să vedem ce s-a întâmplat. Deși legea spune că trebuie vândut clientului produsul la prețul afișat, în cazul de față nu puteau să îi dea produsul chiar gratis. În plus, clientul nu a fost păgubit cu nimic, pentru că el nu a cumpărat nimic, nu are bon fiscal să ne arate… Să vedem la ce concluzie ajungem după ce verificăm actele și să vedem ce ne spun cei de la magazin, cum răspund ei la acea reclamație, că există și la noi acea reclamație“.

Ce spun reprezentanții Zara

Inițial, angajații magazinului Zara ne-au explicat cum de au ajuns anumite produse să fie etichetate cu preț de zero lei. „Dacă un produs este din colecția nouă și este pus la colecția veche, atunci nu apare ca redus, pentru că nu figurează pe lista de produse reduse și apare cu 0,00 pentru că softul nu recunoaște produsul respectiv. Din câte am auzit de la colegii mei, așa au stat lucrurile“, a spus șefa de magazin, care a aflat detaliile de la o altă colegă a sa, ce fusese de serviciu în seara respectivă. Ulterior, ni s-a spus că fusese vorba despre o singură pereche de blugi etichetată greșit cu acel preț de zero lei, la reducere, și că se făcuse o greșeală din partea angajaților care au făcut etichetarea.
Contactați la București, reprezentanții Inditex – grupul din care face parte Zara – nu au putut spune un punct de vedere oficial despre situația din magazinul de la Craiova. „Nu putem să comentăm acest aspect, pentru că situația nu este finalizată și nu avem ce să comentăm“, a precizat reprezentanta companiei, Simina Neacșu, responsabilă cu comunicarea.

Ce spune legea privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților

Comercianții, în general, trebuie să fie foarte atenți cu etichetarea produselor. Legea nr. 363/2007 modificată, privind practicile incorecte ale comercianților, prevede la articolul 5 că „practicile comerciale înșelătoare pot fi acțiuni înșelătoare sau omisiuni înșelătoare“. Art. 6. prevede la alineatul (1): „O practică comercială este considerată ca fiind acțiune înșelătoare dacă aceasta conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informațiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe dintre următoarele elemente: (…) d) prețul sau modul de calcul al prețului ori existența unui avantaj specific al prețului (…)“.
Actul normativ prevede și sancțiuni, atunci când se dovedește că un comerciant a utilizat practici comerciale incorecte. Potrivit articolului 15 din lege, utilizarea de către comercianți a unor practici incorecte, astfel cum au fost definite în actul normativ respectiv, „constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 3.000 de lei la 30.000 de lei“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS