10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljMisterul de pe DN 6 Alexandria - Craiova, elucidat

Misterul de pe DN 6 Alexandria – Craiova, elucidat

Modernizările pe DN 6 Alexandria-Craiova au fost abandonate în 2012
Modernizările pe DN 6 Alexandria-Craiova au fost abandonate în 2012

Lucrările de modernizare au fost abandonate în 2012, după ce omul de afaceri Nelu Iordache a fost arestat și firma sa, Romstrade SRL, a început să aibă probleme financiare. Contractul de execuție, estimat la 66 de milioane de euro, a fost relicitat în decembrie 2013. Pentru adjudecarea licitației, lupta se dă între Secol SpA și Straco Grup SRL. De două ori, CNADNR a desemnat Secol SpA câștigătoare, iar Straco Grup a întors rezultatul la CNSC. Procedurile de licitație se anunță departe de final.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) nu a reușit să încheie un contract de execuție pentru reluarea lucrărilor de modernizare a DN 6 Alexandria – Craiova, abandonate din cauza problemelor financiare ale Romstrade SRL, liderul asocierii de firme care lucra pe acest drum. În noiembrie 2012, CNADNR a reziliat contractul cu asocierea Romstrade SRL – Ezentis Infraestructuras SA – Euroconstruct 98 SRL, pentru reabilitarea unui tronson de 53 de kilometri pe DN 6. Patronul Romstrade SRL, Nelu Iordache, a fost arestat pentru corupție, firma a intrat în impas financiar și 49 de kilometri au rămas nemodernizați. Pe unele porțiuni din județul Olt, constructorul a turnat asfalt doar pe o parte a drumului, operațiunea ducând la diferențe de nivel între cele două sensuri. Lucrările nefinalizate sunt un pericol pentru traficul rutier. După rezilierea contractului, CNADNR a relicitat lucrările neterminate, însă procesul nu este finalizat nici acum.
„Întârzierile în atribuirea contractului pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare a tronsonului de drum au drept cauză numărul foarte mare de contestații formulate atât la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), cât și la Curtea de Apel București. Având în vedere că procesul de atribuire a contractului nu a fost finalizat, la data prezentei nu se cunoaște câștigătorul licitației și, prin urmare, nici valoarea viitorului contract“, se arată într-un răspuns al CNADNR către GdS.

Luptă încinsă pentru contractul de execuție

Potrivit CNADNR, valoarea estimată a contractului de lucrări este de 289,3 milioane de lei (65,7 milioane de euro) fără TVA, iar durata contractului este de 42 de luni. Anunțul de participare pentru relicitarea lucrărilor a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) în decembrie 2013, iar câștigătoate a fost declarată oferta asocierii formate din Secol SpA – Secol Romania SRL – Acciona Ingenieria SA. Rezultatul licitației a fost contestat la CNSC de asocierea Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SpA – Shelter Construct SRL – Italbeton SRL pe de o parte și de Straco Grup SRL, pe de altă parte. Cele două contestatoare au cerut anularea adresei de atribuire a contractului și reevaluarea ofertelor financiare depuse de ele. Asocierea condusă de Secol SpA a făcut cerere de intervenție în cele două contestații. CNSC a acceptat cererile de intervenție, a respins contestația asocierii conduse de Chirulli, dar a admis contestația Straco Grup, la care s-a asociat și Chirulli. Consiliul a anulat în parte procedura de atribuire și a dispus reevaluarea ofertei financiare câștigătoare. După ce decizia CNSC a fost pusă în aplicare, iar asocierea Secol SpA a fost declarată din nou câștigătoare, Straco Grup SRL a depus iarăşi contestație și a obținut reevaluarea ofertei financiare a acesteia. CNADNR susține că până la data răspunsului către GdS decizia CNSC a nu fost primită.

Blocaj pe autostrada Lugoj – Deva

Demararea lucrărilor la autostrada Lugoj – Deva, în lungime de 71,9 km, sunt în prezent blocate şi din cauza contestaţiilor depuse de Straco Grup. 50 de firme şi asocieri de firme de construcţii au depus la CNADNR oferte pentru proiectarea şi execuţia loturilor 2, 3 şi 4 din autostrada Lugoj – Deva. Proiectarea este preconizată să dureze maximum şase luni, iar execuţia lucrărilor, cel mult doi ani. CNADNR estimează costuri cu puţin peste un miliard de lei, fără TVA, pentru fiecare lot. Pentru toate cele trei loturi de lucrări, Straco Grup a mers în asociere cu austriecii de la Strabag SRL București, însă, deocamdată, din cauza contestaţiilor, încredinţarea lucrărilor întârzie. În prezent, Straco Grup îi are ca acţionari pe Alexandru Horpoș (35%), Traian Horpoș (25%), Vlad Vameșu (20%), Ioana Daniela Neacșu (10%) şi Mihaela Șerban (10%). Afacerile acestei firme au explodat în 2011, când cifra de afaceri netă a fost de 372.590.194 de lei, faţă de 213.413.851 de lei – în 2010. Profitul Straco Grup declarat în 2011 (4.240.589 de lei) s-a dublat faţă de 2010 (2.051.273 de lei).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS