11.2 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalMITLIV preia lucrările de canalizare ale TMUCB

MITLIV preia lucrările de canalizare ale TMUCB

Compania MITLIV, care este responsabilă de 30% dintre lucrările realizate în Craiova pe masterplanul de apă, va prelua și lucrările liderului de asociere TMUCB, din cauza problemelor firmei. Acolo se efectuează concomitent și reabilitarea carosabilului, fiind afectată activitatea mai multor firme cu sedii în zonă.

Firmele care își desfășoară activitatea pe strada Râului sunt în continuare nemulțumite de faptul că nu li se permite accesul total pe tronsonul patru al arterei (strada Popoveni – bulevardul Nicolae Romanescu), în condițiile în care societățile care își desfășoară activitatea aici au fost anunțate că închiderea acestei părți nu va dura decât câteva luni. Situația a fost prezentată în Gazeta de Sud de mai multe ori, însă reamintim că aici sunt efectuate lucrări de reabilitare a întregii străzi de către firma Tel Drum SA, pe un contract pe fonduri europene care include și străzile Caracal și Bariera Vâlcii.
Problema a fost, de fapt, a firmei TMUCB, care executa, simultan, lucrări de canalizare în zonă pentru masterplanul de apă. Ritmul lucrărilor a fost întârziat, spuneau reprezentanții TMUCB cu câteva luni în urmă, de condițiile meteo și cele ale solului. „E pânza freatică sus, a plouat mult şi din cauza asta ne-a întârziat două săptămâni. Acolo a plouat încontinuu. Singura problemă de întârziere gravă este aceasta, dar este sub control şi se rezolvă cât de repede“, a declarat managerul de proiect din partea TMUCB SA, Adrian Dumitru, la sfârșitul lunii mai. La vremea respectivă, surse apropiate proiectului din cadrul primăriei spuneau că problemele firmei sunt de ordin financiar.

„Momentan nu ne blochează, dar peste o săptămână, sigur“

Chiar și după câteva luni, situația a continuat în același ritm. Asfaltarea străzii Râului depinde încă de ducerea la bun sfârșit a acestor lucrări de canalizare. Reprezentații Tel Drum au spus că săptămâna viitoare ar putea rămâne într-adevăr blocați cu lucrarea, deoarece vor începe și ei săpăturile în zona unde se lucrează la canalizare.
„Aveam o problemă în zona Redac, dar aceea s-a rezolvat. Mai în față rămâne problema cu canalizarea. Nici până acum nu s-a terminat. Am văzut că se lucrează, iar primăria ne-a asigurat că în curând se rezolvă. Momentan, nu ne blochează, dar peste o săptămână, sigur da. Săptămâna asta o să ne apucăm noi de săpat în zonă și o să începem să ne apropiem de ei. Noi am turnat asfalt, am avansat cât de cât și cu casetarea canalului. Ce a depins de noi am făcut“, a explicat inginerul Mihai Neacșu, șef de șantier din partea Tel Drum SA.

MITLIV: „Noi am intrat deja pe toate lucrările care au necesitat o urgență mare“

Surse oficiale din cadrul companiei MITLIV, asociată cu liderul TMUCB în proiectul masterplanului de apă din Craiova, au explicat că lucrările alocate firmei TMUCB vor fi preluate pentru a nu se agrava situația.
„Noi am intrat deja pe toate lucrările care au necesitat o urgență mare, adică străzile Caracal, Toamnei și Râului. Pe ultima stradă au fost două puncte foarte grele. Este vorba despre unul la intersecția cu strada Târgului (zona Redac – n.r.). Pe aceea am predat-o, iar constructorul poate să asfalteze. Mai este unul până în intersecția cu bulevardul Romanescu. Acolo sunt probleme foarte mari cu solul. Acesta nu ține și se încearcă o schimbare de soluție, pe care o așteptăm de la proiectant. Este o pânză freatică foarte puternică, ea corodează cu solul și din cauza canalului. Când se umple canalul – pentru că au fost și ploi  – refulează în sol și, chiar și cu sprijiniri de mal, se prăbușește. S-a cerut o schimbare de soluție. Nu știm mai departe dacă proiectantul o adoptă pe cea propusă sau pe alta. Cert este că pe soluția dată de proiectant este aproape imposibil de executat“, au explicat sursele amintite.
MITLIV a avut de realizat, pe masterplanul de apă, 30% dintre lucrările stipulate în contract, care au și fost încheiate. „Partea noastră, de 30%, am realizat-o de mult. În mod normal, liderul ar trebui să fie locomotiva în asocierea asta, or noi, ca vagon, până acum, nu am putut să-l împingem de la spate. Am acționat la problemele urgente pe care ni le-au semnalat. Acum, pe Râului, noi lucrăm de vreo două săptămâni. Sperăm să ajungem cât mai repede la intersecția cu bulevardul Nicolae Romanescu și să terminăm treaba“, au încheiat sursele citate.
GdS a încercat să ia legătura cu reprezentanți ai TMUCB, însă aceștia nu au putut fi contactați.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS