21.7 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalAbonamentul pe o linie a murit, trăiască abonamentul unic!

Abonamentul pe o linie a murit, trăiască abonamentul unic!

http://www.youtube.com/watch?v=NctaycZwguI

\n

Craiovenii vor putea să-şi cumpere de acum încolo doar abonamente pe toate liniile dacă doresc să meargă cu autobuzele RAT. Consilierii locali au decis ieri, la propunerea regiei, să desfiinţeze abonamentele pe o linie. Preţul unui abonament unic a scăzut de la 100 la 65 de lei, dar este mai scump cu 15 lei decât costa abonamentul pe o linie. În timp ce călătorii au păreri împărţite, directorul RAT crede că aceştia îşi vor da seama de avantajele de a călători peste tot plătind o sumă modică în plus.

Consilierii locali au aprobat în şedinţa de consiliu de ieri o propunere a RAT Craiova prin care s-a consfinţit existenţa unui singur tip de abonament de călătorie cu autobuzele RAT: cel pe toate liniile. Preţul lui este de 65 de lei pe o lună, 34 de lei pentru 15 zile, 18 lei pentru o săptămână, şase lei pentru o zi şi 110 lei pe o lună cel nenominalizat, adică transmisibil. În raportul care însoţeşte proiectul RAT motivează desfiinţarea abonamentelor pe o lună, spunând că „traseele de autobuz din Craiova sunt foarte lungi şi o mare parte din călători nu folosesc tot traseul, ci, dimpotrivă, au nevoie de două sau mai multe trasee pentru a ajunge de la domiciliu la locul de muncă sau în alte locuri în care aceştia au nevoie“.
Craiovenii cu care a stat de vorbă GdS au păreri împărţite legat de acest subiect. „Am o părere mult mai bună deoarece va fi mai avantajos din punct de vedere al banilor şi al călătoriilor, calculând banii pe care i-am da pe bilete este mult mai bine“, a spus Cătălina Belcu. „Nu prea e bine, era mai bine pe un traseu, pentru că eşti obligat să plăteşti atâţia bani pe toate“, a spus Niţulescu Marin. „Nu îmi convine că se fac abonamente pe toate rutele, pentru că eu poate am un traseu pe care circul zi se zi şi trebuie să plătesc şi pentru rutele celelalte, dar aşa e OK, că e mai ieftin“, crede Ionela. „Pentru mine e bine pentru că schimb două autobuze, dar poate alţii nu au nevoie, eu stau în Barieră. Am abonament pe două trasee cu 65 de lei şi îmi e mai bine pe toate, că dau tot banii ăia, deşi poate pentru multă lume nu e bine“, a spus şi Mioara Pastacă.

Preda, directorul RAT: „Craiovenii vor vedea avantajele“

Directorul RAT, Radu Preda, a precizat pentru GdS că regia lucra de aproape jumătate de an la introducerea acestui abonament. Întrebat ce va face dacă craiovenilor nu le convine să cumpere abonamente pe toate liniile şi vor solicita reintroducerea celor pe o linie, Preda a spus că el crede că oamenii îşi vor da seama că e mai avantajos să plăteşti 15 lei în plus şi să călătoreşti peste tot în Craiova.
„În multe cartiere ale Craiovei se suprapun trasee de autobuz şi avem situaţii în care pe autobuzul 1 aveam foarte mare aglomeraţie, pe celelalte mai puţină, pentru că cetăţeanul îşi dorea până la urmă să ajungă să folosească mijloacele de transport în comun pe o rază cât mai mare. Acest abonament unic se pliază pe necesităţile municipiului. Cred că am ajuns la raportul optim, astfel încât, dacă omul îşi doreşte să meargă la piaţă, poate să folosească autobuzul, dacă îşi doreşte să meargă în parc, foloseşte autobuzul fără să plătească costuri suplimentare. Este o soluţie care nu ne aparţine ca invenţie, se aplică cu succes la nivelul României şi al Uniunii Europene şi cred că se pliază şi pe necesităţile din Craiova. În termeni generali avem o reducere a abonamentului de aproape 30 de lei. Cred că vom avea un număr mai mare de craioveni care vor folosi mijloacele de transport ale RAT Craiova pentru că încurajăm mobilitatea. La RAT existau şapte tipuri de abonamente pliate pe nu ştiu ce tip de nevoi. Cei care folosesc abonamentul doar să meargă la piaţă cred că până la urmă mergi de patru ori, un bilet dus-întors costă patru lei, deci dacă mergi doar la piaţă este mai eficient să-ţi iei bilet de autobuz“, a spus Preda. Întrebat pe ce se bazează când spune că abonamentul unic se pliază pe nevoile oraşului, directorul RAT a declarat că în spatele introducerii abonamentului sunt studii de specialitate.
„Abonamentul unic îl creionăm de vreo şase-şapte luni. Avem în spate nişte studii. Este normal să avem 1, 10, o sută de călători nemulţumiţi, dar cred că, în momentul în care vor vedea beneficiile efective, cred că vor înţelege. Nu vom opera modificări de costuri în 2014 şi cred că nici în 2015“, a spus Preda, care a precizat că în septembrie vor fi date în folosinţă 20 de autobuze noi.

Cherciu nu vrea subvenţii electorale

Tot în şedinţa de ieri, Consiliul Local Craiova a aprobat şi acordarea de gratuităţi pensionarilor cu pensii sub 1.000 de lei şi celor peste 70 de ani, precum şi reducerea cu 50% a preţului abonamentelor pensionarilor cu pensii de peste 1.000 de lei, elevilor şi studenţilor. Nu toţi consilierii au fost însă de acord cu această măsură.
„De obicei în preajma campaniilor se merge cu maxim de facilităţi, apoi constrângerea bugetară obligă să se revină. Acesta este motivul pentru care, la un moment dat, a existat cea mai bună soluţie, anume stabilirea unui preţ modic la care pensionarii cu anumite venituri sau vârstă să poată achiziţiona abonamente. Asta ne asigură că vor cumpăra abonamentul persoanele care au nevoie. Se poate întâmpla ca lumea să vină să-l ridice şi să nu-l folosească sau să-l folosească doar pentru una-două călătorii, în schimb primăria să deconteze integral această valoare. Efectul? Anul viitor managerul de la regia de transport vă va spune ce bun manager este şi ce profit a reuşit el. În Craiova, sunt multe alte categorii defavorizate, sunt categorii de tineri care nici măcar nu au veniturile pensionarior şi sunt convins că pensionarilor le pasă mai mult de copiii sau nepoţii dânşilor. Este genul de hotărâre pe care foarte curând este probabil să se scrie «abonamente gratuite acordate de primarul municipiului Craiova», cum s-a întâmplat cu o foarte bună intenţie a consiliului local când am votat acordarea de ajutoare alimentare persoanelor defavorizate şi am avut cu toţii surpriza să vedem că plasele care se împărţeau aveau inscripţionat numele primarului, ca şi cum ar fi plătite din salariu sau alte venituri proprii“, a declarat consilierul local Dan Cherciu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS