11.4 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCraiova - oraşul celor cinci şantiere

Craiova – oraşul celor cinci şantiere

http://www.youtube.com/watch?v=11GUctCpcBU

\n

Craiova trece, în această perioadă, prin numeroase transformări. Cinci proiecte importante pentru oraş sunt aşteptate de către locuitori. Centrul istoric este în plină renovare, la fel şi linia de tramvai, iar lucrările de reabilitare a străzii Caracal au luat un avans considerabil. În urmă cu câteva zile, a început şi reabilitarea străzii Râului, iar angajaţii RAADPFL pregătesc părculeţul din spatele Teatrului Naţional „Marin Sorescu“ pentru decopertare. Lucrările la parcarea subterană care se va amenaja aici vor începe, oficial, pe 6 aprilie.

Începând de ieri, angajaţii Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ Craiova – secţia Zone Verzi s-au apucat să pregătească părculeţul din spatele Teatrului Naţional „Marin Sorescu“ pentru lucrările la parcarea subterană. Aceştia scot copacii din pământ, urmând să îi replanteze în alte spaţii verzi.

6 aprilie – start la parcarea subterană

Lucrările pentru realizarea parcării subterane, care vor fi executate de consorţiul SC Mitliv SRL – SC Polystart Impex SRL – Habau Construcţii SRL, cu lider de asociere SC Mitliv SRL Craiova, vor începe, oficial, pe 6 aprilie, şi sunt preconizate să dureze 18 luni. „Vom primi ordinul de începere a lucrărilor joi, 27 martie, şi avem zece zile să ne mobilizăm din acel moment. Deci, probabil, pe 6 aprilie încep, oficial, lucrările“, a explicat Liviu Cioană, directorul Mitliv.
Chiar dacă mai mulţi craioveni din zona teatrului sunt nemulţumiţi că se va distruge complet părculeţul din acel perimetru, directorul Mitliv a precizat că parcul va fi refăcut, aceasta fiind o obligaţie a firmei. „Trebuie decopertat totul, pentru că acolo se va face o săpătură pe tot perimetrul. Există buget de refacere a parcului, oamenii vor avea şi spaţii verzi. Acesta este conceptul parcărilor subterane, ca pe terasament să rămână spaţiu verde, spaţiu folosibil şi, fiind vorba de un parc, va rămâne tot parc“, a punctat Cioană.
Conform proiectului, vor fi create 619 locuri de parcare (586 pentru autoturisme şi 33 pentru motociclete). Parcarea va avea şi prize electrice pentru încărcarea autoturismelor care funcţionează pe acumulatori, pentru 240 de locuri. Cele două niveluri ale parcării vor avea o suprafaţă desfăşurată de 17.332 mp.

Asfaltare pe perioada nopţii, pe Caracal

Pe strada Caracal, lucrările de reabilitare au început pe 7 martie. Trotuarele au fost parţial refăcute pe o lungime de aproximativ 600 de metri, urmând să fie turnat asfaltul. De săptămâna viitoare va începe şi reabilitarea carosabilului. „Am ajuns în zona Pieţei Chiriac, vreo 580 de metri lungime de trotuar stânga-dreapta, cu fundaţia de balast, fundaţia de beton. Urmează stratul de mixtură asfaltică de patru centimetri, iar de săptămâna viitoare începem şi reabilitarea carosabilului“, a explicat inginer Marian Eremia, şef de şantier din partea Dancor Romconstruct.
În ceea ce priveşte circulaţia, şeful de şantier spune că depune toate eforturile pentru a nu închide total circulaţia. Totuşi, acest pas va trebui făcut, însă circulaţia va fi deviată. „Aşa cum am promis, încerc să fac aceste operaţiuni pe câte o jumătate de bandă. Probabil că aşternerea mixturilor asfaltice pe carosabil se va face noaptea şi atunci va fi închidere totală în zona respectivă. Încerc să aştern mixturile noaptea, atunci fiind circulaţie mai puţină, ca să fac covorul continuu, să arate frumos. Voi închide total pe perioada lucrărilor de reabilitare zona de la biserică (Biserica «Sf. Nicolae») până la cele şase benzi, iar circulaţia o voi devia pe strada din partea stângă (strada Ana Ipătescu – n.r.). Nu e mare disconfort. Cred că de luni se va întâmpla asta. Eu zic că nu va fi o problemă deosebită pentru că se poate circula pe strada din stânga“, a conchis Eremia.

Începe construcţia fântânilor în centrul istoric

Centrul istoric, un proiect, de asemenea, de interes pentru locuitorii Craiovei, trece în această perioadă prin schimbări majore. Constructorul Recon SA a terminat lucrările la canalizarea pluvială şi pe strada Theodor Aman, iar în perioada următoare trebuie să se realizeze instalaţia electrică pentru stâlpii de iluminat, racordarea caselor la reţeaua pluvială şi profilul din piatră pentru montarea granitului, adus tocmai din Brazilia.
„Săptămâna viitoare începem lucrările pentru fântânile arteziene, care vor fi amplasate pe strada Theodor Aman. Aceasta va fi cea mai spectaculoasă dintre străzile centrului istoric. Aşteptăm să vină granitul şi vom începe să îl punem pe străzile Dreptăţii, Theodor Aman şi Olteţ, iar de strada Nicolăescu-Plopşor ne vom ocupa ultima dată, pentru a nu bloca traficul rutier“, a explicat Marian Petcu, directorul Recon SA. Totodată, şoferii trebuie să ştie că strada Panait Moşoiu a fost închisă începând de ieri, de la ora 15.00, pentru reabilitarea canalizării. „Astăzi după-amiază (ieri – n.r.) se închide strada Moşoiu, pentru reabilitarea canalizării de pe străzile Fraţii Buzeşti, Olteţ, România Muncitoare şi Panait Moşoiu. Strada va fi blocată timp de două săptămâni. În acest moment, putem spune că reabilitarea canalizării este făcută 70%. Rugăm locatarii şi persoanele în tranzit să înţeleagă acest lucru şi să nu parcheze în zonă, excepţie făcând cei care aprovizionează societăţile comerciale“, a detaliat inginer Victor Golfiţă, şef de şantier din partea constructorului Recon SA.

Lucrările au demarat şi pe Râului

Strada Râului a intrat, de asemenea, în reabilitare. Lucrările de aici sunt realizate de Tel Drum SA şi, conform angajaţilor, acestea au început în urmă cu câteva zile. Momentan, circulaţia nu este restricţionată, lucrându-se doar pe partea dreaptă a drumului. Pentru această stradă, lucrările sunt preconizate să dureze 18 luni.

Linia de tramvai merge „bine“

Alt proiect care a ajuns acum în zona giratoriului de la Universitate este reabilitarea liniei de tramvai. Conform unei declaraţii făcute de primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, în urmă cu câteva luni, acestea ar trebui să se încheie în toamna acestui an.
„Linia de tramvai se va moderniza mai repede, firmele lucrează foarte repede, asta înseamnă că undeva prin toamnă vom reuşi să avem linia de tramvai modernizată“, declara primarul Craiovei în luna ianuarie. Şeful de şantier al firmei Mari Vila Construcţii, care se ocupă de reabilitarea liniei de tramvai, nu a dorit să dea mai multe detalii, spunând doar că lucrările merg „bine“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS