10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalFirme importante s-au alăturat Fundaţiei Gazeta de Sud

Firme importante s-au alăturat Fundaţiei Gazeta de Sud

În urma campaniei de strângere de fonduri, iniţiată de Fundaţia Gazeta de Sud pentru dotarea Clinicii de Hematologie de la Spitalul „Filantropia“ cu aparatură medicală, multe companii craiovene au răspuns pozitiv apelului nostru la… umanitate.

Campania „Olteni pentru Olteni“ a fost lansată pe 23 octombrie și are drept scop dotarea Clinicii de Hematologie a Spitalului „Filantropia“ din Craiova cu aparatura medicală necesară pentru diagnosticarea și tratarea bolilor de sânge. Festivalul Craiovei, organizat de Fundaţia Gazeta de Sud, în perioada 23 – 27 octombrie, a marcat debutul campaniei de strângere de fonduri. În cadrul festivalului s-au vândut peste 800 de cărţi poştale, iar craiovenii au putut să contribuie la această cauză achiziţionând bilete la teatru şi la cinema, sumele provenite din vânzarea acestora fiind direcţionate 100% către scopul campaniei.
Firme doljene de renume s-au alăturat campaniei noastre şi au contribuit substanţial pentru sănătatea semenilor noştri.

Top Gel a donat 40.000 de euro

Producătorul local de îngheţată Top Gel este una dintre companiile importante care a dovedit că este parte a acestei comunităţi. Top Gel s-a alăturat campaniei noastre şi a donat o sumă impresionantă de bani: 40.000 de euro. Întrebat care a fost motivul pentru care a donat o sumă considerabilă prin Fundaţia Gazeta de Sud, deţinătorul companiei Top Gel, Petre Popa, a declarat: „Am donat pentru că am avut această posibilitate. Aveam posibilitatea să folosesc nişte bani mai bine decât dacă i-aş fi dat acolo, la vistieria generală. Am crezut tot timpul că un număr mai restrâns de oameni, şi mai dedicaţi, ar putea să facă mult mai mult bine decât alţii. Şi tot timpul mă interesează să putem să facem bine pentru mai mulţi oameni. Pe mine nu mă interesează cazuri particulare, ci să fac bine mai multor oameni, pentru mai mulţi ani“. Deţinătorul companiei Top Gel a explicat ce îl determină să participe la astfel de campanii umanitare. „Eu cred că oamenii au nevoie, pentru că nu prea suntem bine… ca şi ţară, adică Sănătatea este deficitară. Întâmplător auzeam la televizor că un medic chirurg cu 25 de ani vechime are un salariu de 3.200 de lei. Este de râsul lumii! Nu poţi să-i ceri performanţă… După părerea mea, un medic bun, cu experienţă, trebuie să aibă peste 2.500 de euro salariu. Şi profesorii la fel, pentru că ei fac viitorul acestei ţări. Şi eu vă spun că bani sunt, dar statul este un prost administrator. Nu trebuie bani mai mulţi la buget, ci banii trebuie mai bine împărţiţi… Nu este posibil ca la Hidroelectrica un şofer să aibă 8.000 de lei salariul, iar unui doctor să-i dai 2.000 – 3.000 de lei. Acolo sunt banii! Un alt exemplu despre cum şi unde se duc banii este Termo. Nu poţi să ai angajaţi la Termo cu 4.000 de lei pe lună. Eu, dacă aş fi patron la Termo, i-aş da pe toţi afară şi aş organiza concurs. Şi vă spun că aş găsi oameni mult mai buni, mai bine pregătiţi şi cu salarii de 1.500 de lei. Deci, profitul pe care statul ar trebui să-l dea la Sănătate, la Educaţie sau în alte domenii este dat doar unor angajaţi ai statului“, a mai precizat Petre Popa.

Campania Fundaţiei Gazeta de Sud continuă

Banii strânşi în cadrul campaniei vor fi folosiţi, în totalitate, pentru achiziţionarea de aparatură medicală. Reprezentanta Fundaţiei Gazeta de Sud, Cristina Oprea, a precizat că „din cei 40.000 de euro donaţi de Top Gel, 24.000 (cu tot cu TVA) de euro vor fi utilizaţi pentru achiziţionarea unei mese de chirurgie generală, pentru Secţia de Chirurgie de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Craiova, iar diferenţa de bani donată de Top Gel va fi utilizată în cadrul campaniei noastre, pentru dotarea Clinicii de Hematologie din cadrul Spitalului «Filantropia»“.
„În urma acţiunilor organizate până acum au fost strânşi banii necesari pentru achiziţionarea a şase infuzomate (sunt perfuzoare care dozează automat tratamentul, făcându-l mai eficient). Patru astfel de infuzomate vor fi donate Spitalului «Filantropia», pentru Clinica de Hematologie şi două vor fi donate Secţiei de Oncopediatrie de la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Craiova“, a mai declarat Cristina Oprea, coordonatoarea proiectului demarat de Fundaţia Gazeta de Sud.
Campania de strângere de fonduri iniţiată de Fundaţia Gazeta de Sud continuă şi în perioada următoare. Firmele care doresc să se implice în viaţa comunităţii locale pot lua parte la campania noastră de strângere de fonduri pentru a face mai uşoară viaţa semenilor noştri în spitalele craiovene.

Festivalul Craiovei a dat startul campaniei

Debutul campaniei a fost marcat de organizarea Festivalului Craiovei, care a cuprins o serie de acțiuni cultural artistice, susținute cu sprijinul partenerilor Fundației Gazeta de Sud, parteneri care au fost atât din rândul instituţiilor de cultură, cât şi din rândul firmelor craiovene:
– Teatrul Național „Marin Sorescu“ din Craiova a oferit 120 de locuri la spectacolele de teatru „Familia Tot“ și „O scrisoare pierdută“. Craiovenii au putut contribui prin donații, în schimbul cărora au primit, în semn de recunoștință, invitații la teatru;
– Cinema 3D Colours a pus în vânzare bilete la animația 3D „Clody with a chance of meatballs“, iar banii încasați au fost oferiți Fundației Gazeta de Sud;
– real-, hipermarket a oferit parcarea, pentru organizarea spectacolelor caritabile din 26 şi 27 octombrie;
– Restaurant Oxigen;
– Hotel Helin Aeroport;
– Nitela;
– Civitas PSG.
Coorganizator: Asociația umanitară Lupta Împotriva Cancerului Craiova.

Puteţi face donaţii în continuare

Pentru fiecare dintre dumneavoastră care dispune de o sumă de bani pe care dorește să o doneze, Fundația Gazeta de Sud a deschis conturile în RON şi EURO la Banca Unicredit Țiriac, Sucursala Craiova.

» CONT RON: RO74 BACX 0000 0030 2887 2000
» CONT EUR: RO47 BACX 0000 0030 2887 2001

Potrivit legii, firmele pot dona până la 2% din impozitul pe profit sau până la 3 la mie din cifra de afaceri.
Mai puteţi participa la campanie cumpărând cărţi poştale cu imagini din Craiova de odinioară, pe care le puteţi găsi la punctele de vânzare a presei din Craiova sau la sediul redacţiei Gazeta de Sud, str. Câmpia Islaz, nr. 97A. Costul unei cărţi poştale este de un leu.
Mai multe detalii despre campanie puteți solicita la numărul de telefon 0720.880.484 sau la adresa de e-mail [email protected]

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS