14 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalInstituţiile de cultură şi-au ridicat cortina

Instituţiile de cultură şi-au ridicat cortina

După ce Teatrul Naţional „Marin Sorescu“ a ridicat cortina stagiunii 2013-2014 cu premiera piesei „Familia Tot“, Filarmonica „Oltenia“ i-a urmat cu un concert vocal simfonic extraordinar. Joi, 10 octombrie, de la ora 19.00, vine rândul Teatrului Liric „Elena Teodorini“ să invite publicul la premiera operei „Otello“ de Giuseppe Verdi, care marchează deschiderea serilor de spectacole ale acestei instituţii de cultură.
Vor urca pe scena craioveană Dragana Radakovic (Serbia), care va debuta în rolul Desdemona, Marius Budoiu (Cluj-Napoca), în rolul Othello, și Ştefan Ignat (Bucureşti), în rolul Iago. Regia îi aparține lui Rareș Zaharia, cel care a lucrat ca asistent al Irinei Brook (fiica celebrului regizor Peter Brook), cu care a colaborat la „Iulius Cezar în Egipt“ de G.F. Händel, pentru Théâtre des Champs-Elysées din Paris, dar şi al lui Silviu Purcărete. A colaborat cu marele regizor român la „Gianni Schicchi“ de G. Puccini (Teatrul Maghiar din Cluj, octombrie 2007), „Măsură pentru măsură“ de W. Shakespeare (Teatrul Naţional din Craiova, martie 2008) şi la premiera mondială a operei „Love and Other Demons“ de Peter Eötvös, de la prestigiosul Festival de Operă de la Glyndebourne.
Publicul se va putea bucura de o montare care se desfăşoară între două coordonate: clasic şi modern. „Spectacolul e modern în sensul că propun o interpretare modernă, şi, în acelaşi timp, devine clasic prin valoare. Voi situa acţiunea operei în timpul în care a scris-o Verdi. E vorba de o poveste medievală, pe care Shakespeare o situează în epoca renascentistă. Şi vine Verdi, la sfârşitul secolului XIX, şi scrie o muzică specifică acelei vremi, şi schimbă totul. Eu am ales acel timp. N-am vrut nici o montare extrem de modernă, pentru că eu cred că opera trebuie să facă lumea să viseze. Omul care vine la operă vrea să vadă altceva decât ceea ce întâlneşte la tot pasul pe stradă, şi atunci nu cred că e neapărat necesar să-l vedem pe Otello în blugi ca să ne dăm seama că el poate funcţiona ca poveste şi-n ziua de azi. Cred că publicul are capacitatea de a face această analogie, chiar dacă e vorba de costume de operă.
Este o combinaţie între clasic şi modern. Este o interpretare pe care eu mă bazez şi încă un lucru pe care l-am învăţat, printre altele, de la Silviu Purcărete: să fiu fidel absolut textului, în cazul de faţă partiturii. Sper ca spectacolul să aibă aceste coordonate: clasic şi modern“, a precizat regizorul Rareş Zaharia.

E rândul păpuşilor

Cei care întârzie, motivat, să ridice cortina sunt păpuşarii de la Teatrul pentru Copii şi Tineret „Colibri“, şi asta pentru că, după mai bine de şapte ani, vor funcţiona în propriul sediu, de la Electroputere. „Suntem pe ultima sută de metri şi cu amenajările, şi cu reparaţiile. Teatrul ‘Colibri’ îşi va deschide porţile la el acasă pentru iubitorii de poveşti. Sperăm să ridicăm cât mai curând cortina. Şi promitem că, pe lângă spectacolele pe care teatrul le are în repertoriu, vom  veni cu o serie de noutăţi. De asemenea, trebuie să menţionăm că vom relua, tot din această lună, şi atelierele de creaţie, care nu se vor mai adresa doar copiilor“, a precizat Adrian Teodorescu, directorul Teatrului pentru Copii şi Tineret „Colibri“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS