17.3 C
Craiova
miercuri, 17 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalLopata, interzisă la cârpirea străzilor sparte

Lopata, interzisă la cârpirea străzilor sparte

Străzile sparte nu vor mai fi reparate la lopată. Primăria obligă firmele care aspiră să repare străzile sparte să se doteze cu finisoare pentru asfalt. Utilajul poate ajunge pe piaţă la 18.000 -26.000 euro, fără TVA.

Consiliul Local (CL) Craiova a modificat săptămâna trecută regulamentul privind selectarea societăţilor care vor să repare drumurile sparte din municipiu. După cum se ştie, firmele de utilităţi (apă, canal, gaze, termoficare, electricitate etc.) care sparg străzile sunt obligate să refacă şi să aducă la starea iniţială zonele de intervenţie, prin firme specializate. Prin HCL nr. 18/2013, a fost aprobat Regulamentul privind selectarea societăţilor comerciale care vor executa lucrări de reparaţii de drumuri, după spargere. Ulterior, prin HCL nr. 468/2013, aleşii locali au aprobat noul regulament prin spargere a străzilor, trotuarelor şi zonelor verzi, regulament care intră în vigoare la 1 ianuarie 2014. Recent, consilierii municipali s-au gândit să vină cu modificări. Orice firmă care doreşte să devină agreată de primărie pentru executarea unor astfel de lucrări este obligată „să deţină în proprietate sau cu alt titlu legal minifinisor asfalt, pentru ca asfaltul necesar realizării lucrărilor de reparaţii să nu mai fie depozitat pe carosabil sau pe trotuar şi să nu mai poată fi întins cu lopata“. Pentru a intra pe lista agreată, societăţile trebuie să deţină următoarele tipuri de echipamente: buldoexcavator, pichamer, încărcător, placă vibratoare, maşini de tăiat rosturi cu disc diamant, repartitor asfalt, minifinisor asfalt, autogreder, cilindru compactor pentru îmbrăcăminte rutieră, maşină de frezat îmbrăcăminte rutieră, laborator de încercări (atestat gradul II sau gradul III). Depunerea dosarelor se face în fiecare an, în perioada 1 ianuarie – 20 februarie, iar lista societăţilor agreate va fi pusă la dispoziţia tuturor deţinătorilor de utilităţi.

Vom avea străzi ca-n Germania?

Condiţia dotării societăţilor care repară străzile cu minifinisoare pentru asfalt a stârnit câteva discuţii în cadrul şedinţei CL Craiova. „Sunt utilaje mari, care nu se pot băga pe nici un trotuar din Craiova“, a opinat consilierul Dan Daşoveanu. „Anul acesta, s-au spart peste 200 de străzi. Cred că nici unuia dintre dumneavoastră, când mergeţi cu maşina, nu îi place cum sunt reparate. De foarte multe ori este mult mai sus covorul asfaltic şi ne deranjează când mergem cu maşinile. În Germania, de exemplu, sunt acele maşini care calcă asfaltul ca un fier de călcat. Îl aduc la o anumită temperatură şi atunci nici nu se cunoaşte când este spartă strada. Aşa ceva vrem şi noi la Craiova. O fi, într-adevăr, mult mai dureros pentru firme că trebuie să se utileze. Pe de altă parte, ne-am săturat să mergem pe străzile acestea şi să ne fie ruşine“, a afirmat, la rândul său, primarul Olguţa Vasilescu.
„Am încercat să le cerem să execute lucrările prin foraj, dar, dacă nu au maşină specială, o foreză specială, care să lase în spatele ei ciment şi să se aşeze foarte bine strada, putem să ne trezim cu străzi surpate în Craiova“, este de părere primarul. „Am băgat aceste finisor. Eu aş vrea să vă asigur că alergăm foarte mult în tot oraşul şi urmărim calitatea lucrărilor. Am întâlnit firme, nu vreau să vă dau exemplu, care au turnat asfaltul direct pe pământ şi este de neadmis. Vom avea grijă ca aceste firme să nu mai participe. Avem acea situaţie în care ne ducem şi vedem că, după şase luni, asfaltul s-a lăsat“, a spus, la rândul său, city-managerul Gheorghe Nedelescu. La firmele de profil, un finisor cu roţi pentru lucrări de asfaltare trotuare, piste pentru biciclete, alei şi alte reparaţii poate ajunge la 18.000 – 20.000 de euro (fără TVA), iar opţiunile pot adăuga preţului 6.000 de euro (fără TVA).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS