22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalLifting de 10.000 de euro pentru tramvaie

Lifting de 10.000 de euro pentru tramvaie

http:http://www.youtube.com/watch?v=57jdXa8hiRA

RAT Craiova vrea să modernizeze 15 tramvaie, dar nu are fonduri alocate în buget. Primăria a eşuat în tentativa de a modifica proiectul de modernizare a liniei de tramvai.

Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova va moderniza, în următorii doi ani, cel puţin 15 tramvaie din depou, susţine directorul regiei, Radu Preda. „În depoul RAT Craiova se lucrează la modernizarea tramvaiului, executat în proporţie de 100% cu angajaţi ai regiei. Costurile sunt de aproximativ 10.000 de euro/tramvai modernizat. Din ofertele pe care le-am luat de la firmele similare din ţară, o reabilitare cum facem noi ne-ar fi costat undeva la 300.000 – 400.000 de euro. Deocamdată, avem o problemă cu finanţarea, pentru că banii trebuie să-i găsim în interiorul RAT. Suntem destul de înaintaţi cu proiectul, dar nu vrem să dezvăluim surpriza deocamdată“, a declarat, ieri, Radu Preda, în cadrul unei conferinţe de presă. La o medie de 10.000 euro/tramvai modernizat, rezultă o investiţie totală de aproximativ 150.000 de euro. Pentru anul 2013, RAT Craiova nu are prevăzută în bugetul de venituri şi cheltuieli investiţia în modernizarea de tramvaie. În 2015, ar urma să fie dată în folosinţă linia modernizată de tramvai care se află acum în execuţie pe fonduri UE. Primăria a eşuat în tentativa de a modifica proiectul iniţial şi de a elimina spaţiul verde dintre linii, pentru o bandă rutieră suplimentară pe Calea Bucureşti. „Amânarea reabilitării căii de rulare a tramvaiului a fost decisă de doamna primar, ca urmare a consultării cu specialiştii RAT. Noi am propus optimizarea acestui proiect, adică o reproiectare legată de anumite aspecte, care nu fuseseră luate în calcul. (…) Dacă apropiem liniile şi eliminăm acel spaţiu de mijloc, s-ar putea câştiga încă o bandă de carosabil şi se poate crea, eventual, ca în marile metropole, o bandă specială pentru transportul în comun“, declara anul trecut Alin Goga, fostul director al RAT Craiova („Linie de tramvai în loc de spaţiu verde“ – GdS, 11 august 2012). Ieri, RAT a anunţat că reabilitarea se va face după proiectul iniţial. „Se păstrează spaţiile verzi pentru că penalizarea de la UE ar fi fost foarte mare. Noi ne-am dorit să câştigăm acel spaţiu pentru rularea autovehiculelor, dar, din păcate, la nivelul UE oamenii nu înţeleg cum este cu răzgânditul românesc şi proiectul pe care-l depui trebuie să-l şi respecţi. În condiţiile în care ar fi trebuit să plătim circa cinci milioane de euro din bugetul local, am considerat că banii respectivi, chiar dacă i-am avea, ar fi mai buni în altă parte“, a declarat ieri Radu Preda.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS