12 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalFertilizarea in vitro - criterii de eligibilitate şi documente necesare

Fertilizarea in vitro – criterii de eligibilitate şi documente necesare

22 de cupluri din judeţul Dolj au intrat în 2012 în subprogramul de fertilizare in vitro şi embriotransfer (FIV/ET). Pentru 11 dintre ele s-au demarat procedurile, în timp ce alte zece dosare au rămas pe lista de aşteptare. Pentru ca o familie să intre în acest program, care constă în tratamentul infertilităţii de cuplu prin aplicarea procedurii de fertilizare în vitro şi embriotransfer, trebuie îndeplinite cumulativ mai multe condiţii.

Iată criteriile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească un cuplu pentru a putea beneficia de FIV/ET:
– cuplu steril, definit drept cuplu conjugal care nu a avut capacitatea de a se reproduce fără a folosi mijloace anticoncepţionale timp de doi ani de viaţă conjugală;
– cuplu căsătorit de cel puţin doi ani;
– cel puţin unul dintre membrii cuplului are cetăţenie română, cu domiciliul stabil în România;
– cel puţin unul dintre membrii cuplului are calitatea de asigurat în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate de cel puţin doi ani;
– nici unul dintre membrii cuplului nu are copil în viaţă;
– cuplu autolog (se exclude donarea de ovocite, de spermă sau mama surogat);
– vârsta femeii cuprinsă între 24-40 de ani;
– indexul de masă corporală al femeii cu valori cuprinse între 20-30;
– rezerva ovariană în limite normale probată de valoarea FSH şi AMH.

Pentru a fi apoi inclus în Program, cuplul infertil întocmeşte un dosar care trebuie să cuprindă mai multe documente:
– cerere pentru includerea în subprogramul FIV/ET – document original;
– copii legalizate după actele de identitate ale membrilor cuplului;
– copie legalizată după certificatul de căsătorie;
– adeverinţă eliberată de Casa de Asigurări de Sănătate din care să rezulte calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate, de cel puţin doi ani – document original, emis după data de 1 ianuarie 2011;  
– declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că nici unul dintre membrii cuplului nu are copil în viaţă – document original;
– adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte înălţimea, greutatea şi indexul de masă corporală al femeii – document original, emis după data de 1 ianuarie 2011;
– buletine de analize medicale din care să rezulte valoarea FSH şi AMH – documente originale, emise după data de 1 ianuarie 2011;
– documente medicale din care să rezulte diagnosticul de sterilitate al cuplului solicitant – documente originale emise după data de 1 ianuarie 2011;   
– document medical din care să rezulte indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV/ET – document original, emis după data de 1 ianuarie 2011;
– declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că solicitantul a depus un singur dosar la sediul unei singure unităţi sanitare care derulează subprogramul FIV/ET;
– document din care să rezulte angajamentul cuplului privind depunerea copiei certificatului de naştere a copilului la sediul unităţii sanitare în cadrul căreia s-a realizat procedura FIV/ET, în termen de maximum zece zile de la emiterea acestui document;
– opis al documentelor dosarului, cu precizarea numărului de pagini aferent fiecărui document în parte.

Dosarul medical, respectând criteriile de includere, va fi înregistrat de către unităţile sanitare participante în program, iar copia acestuia va fi transmisă la Ministerul Sănătăţii pentru evaluare. Pentru păstrarea confidenţialităţii, copia dosarului va cuprinde doar un cod. Dosarele pentru solicitarea includerii cuplurilor în subprogramul FIV/ET transmise de unităţile sanitare care derulează subprogramul se înregistrează la Registratura Ministerului Sănătăţii, în ordinea cronologică a datei de intrare în instituţie.

La Ministerul Sănătăţii dosarul va fi analizat de către o Comisie numită prin Ordin de ministru din care vor face parte cinci membri (un reprezentant Ministerul Sănătăţii, doi medici ginecologi neimplicaţi direct în reproducerea umană asistată, un medic urolog, un reprezentant al societăţii civile). Comisia se întruneşte în primele 5 zile ale fiecărei luni.

În judeţul Dolj, activitatea Subprogramului FIV/ET a demarat în trimestrul II al anului 2012, în urma încheierii contractului între Direcţia de Sănătate Publică Dolj şi Clinica privata SC Hit Med SRL Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS