16.7 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDragă CEZ, nu ne mai minţi!

Dragă CEZ, nu ne mai minţi!

Compania CEZ a lăsat în întuneric politica bunului-simţ. Din poziţia de monopol pe care o deţine, sfidează pe toată lumea. Şi, cel mai rău, îşi bate joc de clienţi. GdS a publicat ieri un articol în care demonstra, cu argumente, cum CEZ a încărcat ilegal factura populaţiei, dublând preţul pe care oamenii sunt obligaţi să-l plătească pentru certificatele verzi. Nu insistăm asupra detaliilor din articol, ci asupra reacţiei CEZ după dezvăluirile făcute de GdS, reacţie care arată dispreţul pe care compania îl afişează faţă de clienţii săi şi faţă de presa care nu cântă după cum doreşte ea. Mai întâi, a scos de pe pagina proprie de internet toate informaţiile despre certificatele verzi. Apoi a luat decizia uluitoare de a nu mai comunica întreruperile de energie zilnice, pe care GdS le publica gratuit în pagina de Utile. Ce nu înţelege CEZ este că metoda răzbunării ieftine nu afectează GdS, ci sutele de mii de oameni care au dreptul să afle când li se taie curentul, capitol la care compania ar putea primi un premiu de excelenţă. Supărată ca prostul pe sat, CEZ dovedeşte că noţiunea de interes public îi este complet străină.
CEZ îi prosteşte pe faţă nu numai pe propriii clienţi, ci şi presa. În urma atitudinii sfidătoare pe care avut-o compania, GdS a decis să facă publică o scrisoare adresată redactorului-şef al ziarului, în care CEZ se plânge de faptul că GdS dezinformează cititorii. Într-o manieră cel puţin neelegantă, compania se situează la limita şantajului amintind în scrisoare de „deschiderea“ şi „susţinerea“ acordată. Dacă ne-ar fi cunoscut cu adevărat, CEZ ar fi ştiut că o reclamă publicată în ziar nu ne cumpără tăcerea. Mărturie stau nenumăratele articole pe care le-am publicat la sesizarea cititorilor noştri revoltaţi de tratamentul la care îi supune compania. De asemenea, GdS publică răspunsul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei care confirmă cele scrise de GdS.
Să nu uităm că vecinii noştri bulgari au ieşit în stradă din cauza tarifelor mari la energia electrică furnizată de CEZ şi că acum câteva zile guvernul şi-a dat demisia. Mai mult decât atât, premierul demisionar a anunţat că îi va ridica licenţa societăţii cehe CEZ, iar o anchetă a Parchetului public bulgar apreciază că CEZ aplică „o procedură lentă de răspuns la plângerile consumatorilor“, furnizează în unele zone curent electric cu o tensiune mai mică de 220V şi a cerut consumatorilor să plătească pentru o perioadă mai mare de o lună, ceea ce explică valoarea ridicată a ultimelor facturi. Procurorul general adjunct din ţara vecină a precizat, de asemenea, că CEZ este pasibilă de amenzi cuprinse între 30.000 – 1 milion de leva (15.000 – 500.000 euro) pentru fiecare factură livrată consumatorilor şi a cărei valoare nu este justificată. Şi ce au făcut atunci cehii? Guvernul de la Praga, care este acţionarul CEZ, a cerut Comisiei Europene să pună presiune pe Bulgaria!
În România, vocile clienţilor CEZ nemulţumiţi sunt din ce în ce mai puternice. Ele se manifestă pe site-ul GdS, în scrisorile trimise redacţiei. Trist este că mai mereu au dreptate. În loc să împroaşte cu noroi şi să-şi bată joc de clienţi, CEZ ar putea să-şi acorde şansa de a remedia problemele semnalate.
GdS

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS