Acasă Local Dolj Precizări ale CAS Dolj legate de dovedirea calităţii de asigurat

Precizări ale CAS Dolj legate de dovedirea calităţii de asigurat

De la începutul anului, CAS Dolj s-a confruntat cu un aflux mare de persoane care doresc eliberarea adeverinţei de asigurat. Potrivit unui comunicat remis de instituţie, dovedirea calităţii de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate din România se realizează cu o serie de documente: adeverinţă de salariat, adeverinţă de şomer, adeverinţă ajutor social, decizie de pensionare, cupon pensie, adeverinţă de elev sau student, adeverinţă îngrijire copil până la 2 ani, alte documente doveditoare conform Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii sau o adeverinţă eliberată la cerere de către casa de asigurări de sănătate. Furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie contractuală cu CAS Dolj pot acorda servicii din pachetul de servicii medicale de bază persoanelor care fac dovada calităţii de asigurat, cu una din adeverinţele menţionate mai sus, chiar dacă nu au adeverinţă de asigurat eliberată de CAS Dolj, conform Ordinului CNAS nr. 903/2007.Pentru a evita cozile de la ghişee, reprezentanţii CAS Dolj fac apel la asiguraţi, să se prezinte la medic cu unul dintre documentele menţionate mai sus ce fac dovada calităţii de asigurat, iar la furnizori, să acorde serviciile medicale necesare persoanelor care se prezintă la cabinet cu aceste documente, chiar dacă în SIUI, la momentul respectiv, acestea figurează ca neasigurate, CAS Dolj urmând să prelucreze aceste documente şi să stabilească calitatea de asigurat în SIUI după ce intră în posesia lor.

Exit mobile version