5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCu administratorii de bloc la psiholog

Cu administratorii de bloc la psiholog

Pentru administratorii de la asociaţiile de proprietari vin vremuri grele. Primăria Craiova intenţionează să-i evalueze în fiecare an. Pentru a-şi păstra atestatul, aceştia vor fi obligaţi să se prezinte anual la evaluare, în caz contrar riscă să-şi piardă atestatul. Administratorii vor fi trimişi şi la psiholog pentru a dovedi că sunt apţi pentru a desfăşura activitatea de administrator de imobile. „Începând cu anul 2013, intenţionăm să introducem un regulament pentru atestarea administratorilor de la asociaţiile de proprietari din Craiova. Vom fi mult mai exigenţi cu cei care vor să obţină atestatul, iar pentru cei care ocupă deja o astfel de funcţie vom introduce o reevaluare anuală. Aceştia sunt obligaţi să se prezinte la examen, în caz contrar, îşi pot pierde atestatul. Aceste reguli sunt prevăzute într-un regulament care se află în prezent pe site-ul Primăriei Craiova pentru dezbatere publică. El va fi supus atenţiei consilierilor locali şi, dacă va trece, vom avea o hotărâre de consiliu“, a precizat Gheorghe Nedelescu, city managerul oraşului Craiova.

Testaţi anual

Prin urmare, este foarte mare probabilitatea ca administratorii de asociaţii să fie evaluaţi anual începând din 2013. Numai în acest fel, aceştia îşi pot păstra certificatul de atestare a pregătirii profesionale, aşa se arată în proiectul de hotărâre. „Testarea se va organiza, de regulă, în primul trimestru al fiecărui an, pentru toţi administratorii în funcţie la acea dată, cu excepţia celor care au obţinut atestatul în anul anterior. Se poate organiza evaluare şi la cererea administratorului al cărui atestat a fost suspendat“, art. 33, regulament atestare administratori.
În caz contrar, „certificatul de atestare poate fi retras sau suspendat de autoritatea emitentă“, art. 36. Unui administrator i se poate retrage atestatul după două suspendări, dar şi alte abateri mai grave. „Am auzit ceva la şedinţele cu dl Nedelescu, dar nu credeam că se va pune în practică. Nu mi se pare corect ca în fiecare an să dau examen sau să merg la un psiholog. Legea nu prevede până acum acest lucru. Dacă mi se retrage atestatul două luni, ce fac? Plec din asociaţie, îmi pierd locul de muncă?“, este de părere Elena Popescu, administrator.

Societăţile trebuie să obţină autorizaţie

În aceeaşi oală sunt băgate şi firmele care au ca obiect de activitate administrarea  blocurilor. Acestea vor fi obligate, conform prevederilor acestui regulament, să fie autorizate de administraţiile locale. Firmele trebuie să demonstreze că au bonitate financiară, că desfăşoară astfel de servicii şi că au persoane fizice atestate în acest sens. Şi acestea îşi pot pierde autorizaţia dacă nu respectă condiţiile impuse de regulamentul care ar putea fi consfinţit printr-o hotărâre de consiliu.
„Era şi cazul să apară schimbări în legislaţia asociaţiilor de proprietari şi ar fi indicat să existe, eventual, o conferinţă în care să se întâlnească toţi şefii departamentelor de coordonare şi control asociaţii de proprietari din primăriile marilor oraşe, unde să se dezbată problemele întâlnite pe teren de-a lungul timpului, pentru a împiedica apariţia unor precedente aşa cum, din păcate, se întâmplă în Craiova în ultimul timp, şi nu numai. Ar fi bine să se clarifice şi unele aspecte din acest regulament, ca, de exemplu: ce cursuri de calificare ar trebui să aibă viitorii administratori, deşi e necesară doar diploma de bacalaureat, poate contează şi profilul liceului absolvit, pentru că nu cred că se face treabă cu filologia în asociaţii. Ar trebui, în primul rând, testaţi administratorii care au luat examenele cu cel puţin cinci ani în urmă, pentru că ştim toţi cum se luau atestatele în «vremea de glorie» a acestui departament. Nelămuriri rămân şi în privinţa atestării persoanelor juridice: cine se prezintă la concurs: administratorul firmei, asociaţii, angajaţii cu atestat de administratori? În ce constă garanţia sau bonitatea firmei: că îşi plăteşte datoriile la stat; că are un capital social garantat proporţional cu numărul de apartamente administrate; depune garanţie individual pentru fiecare asociaţie ca şi persoanele fizice sau e suficient dacă angajaţii firmei au garanţie depusă la firmă?“, a spus Alina Mora, reprezentantul unei firme administrare imobile din Craiova.
Toate aceste măsuri pot fi aplicate din momentul în care consilierii locali vor aproba acest regulament. Tot din anul următor, Legea nr. 230/2007 va suferi modificări substanţiale, în prezent existând un proiect în lucru la Ministerul Administraţiei şi Internelor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS