7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalContracte nelegale la Salubritate

Contracte nelegale la Salubritate

Craiovenii care stau la bloc nu pot încheia contracte de colectare a gunoiului direct cu SC Salubritate Craiova SRL pentru că nu le permite legislaţia locală

SC Salubritate Craiova SRL a întrerupt în ultimele luni peste 250 de contracte de salubrizare încheiate direct cu craiovenii care stau la bloc. Contractele au fost întocmite în vara anului trecut, iar Salubritatea şi-a dat seama acum că n-ar fi tocmai legale.

Un an s-a putut

Unul dintre cei afectaţi de această măsură este craioveanul Florin Gugu. În vara anului trecut, el a mers la Salubritate pentru a încheia direct cu aceasta, doar pentru apartamentul său, un contract de prestări servicii privind ridicarea gunoiului menajer, pe care îl depunea tot la rampa de gunoi a blocului. Pe 4 august 2011, i s-a întocmit contractul, semnat atât de utilizator, cât şi de administratorul, directorul general, contabilul-şef şi juristul Salubrităţii. Timp de un an, cetăţeanul şi-a achitat conştiincios contravaloarea ridicării gunoiului. În toamna acestui an, pe 26 septembrie 2012, s-a trezit, însă, cu o adresă de la SC Salubritate Craiova SRL, prin care firma de salubrizare îl anunţa: „Suntem în imposibilitatea de a continua derularea contractului, deoarece dumneavoastră nu vă regăsiţi în nici una din situaţiile prevăzute la art. 123, alin. 2 din Regulamentul privind desfăşurarea activităţilor de salubrizare în Municipiul Craiova, aprobat prin HCL nr.87/2012. Astfel, potrivit reglementărilor anterior specificate, sunt utilizatori ai serviciului de salubritate următoarele categorii: proprietarii de gospodării individuale, asociaţii de proprietari/locatari, prin reprezentanţii acestora, operatorii economici, instituţiile publice. În atare situaţie, începând cu 1.09.2012, nu se va mai emite factura aferentă contractului încheiat între dumneavoastră şi SC Salubritate Craiova SRL, urmând ca plata pentru serviciile de salubritate să fie efectuată către asociaţiile de proprietari/locatari din care faceţi parte“.
Precum Gugu au păţit mai mult de 250 de craioveni care locuiau la bloc.

Contracte încheiate „dintr-o regretabilă eroare“

Cetăţeanul s-a arătat mirat că i s-a încheiat un contract care a fost bun un an, apoi, subit, Salubritatea îi spune că această convenţie nu e bună. Drept urmare, a cerut explicaţii.
Salubritatea i-a oferit lui Gugu un răspuns surprinzător: „Contractele individuale cu utilizatorii care locuiesc la bloc au fost încheiate dintr-o regretabilă eroare a unuia dintre funcţionarii din cadrul SC Salubritate Craiova SRL, care a fost sancţionat conform prevederilor din Regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii noastre. Având în vedere cele de mai sus, vă informăm că SC Salubritate Craiova SRL consideră contractul încheiat cu dumneavoastră nul şi, ca atare, vă invităm să vă adresaţi asociaţiei de proprietari de care aparţineţi pentru facturarea gunoiului“.
Cât priveşte modul în care asociaţia îşi îndeplineşte sau nu atribuţiile, reprezentanţii Salubrităţii au precizat că această problemă nu e de competenţa lor: „În cazul în care este nemulţumit de modul în care conducerea asociaţiei gestionează banii locatarilor, dl Gugu trebuie să se adreseze Serviciului Administrare Locuinţe şi Control Asociaţii de Proprietari, care are atribuţii de control în acest sens“.
Cetăţeanul a scris şi Primăriei Craiova, însă a primit acelaşi răspuns.
„Atâta timp cât s-a putut un an, de ce să nu se poată şi în continuare? Nu sunt singurul în situaţia asta. Sunt multe alte persoane care ar vrea să aibă posibilitatea de a încheia contracte direct cu Salubritatea. Dacă o hotărâre de consiliu local nu permite asta, atunci consiliul local să modifice hotărârea, pentru că e şi în interesul cetăţenilor“, a spus Florin Gugu.

Chiar de s-ar modifica…

Modificarea legislaţiei locale nu ar rezolva, însă, problema, pentru că Salubritatea n-ar avea logistica necesară unei asemenea operaţiuni.
„Chiar şi în eventualitatea în care consiliul local ar modifica Regulamentul privind desfăşurarea activităţilor de salubrizare, în sensul introducerii categoriei de utilizatori care locuiesc la bloc, punerea în aplicare s-ar dovedi dificilă din punct de vedere tehnic. În prezent, o asociaţie de proprietari/locatari plăteşte, pe lângă tariful perceput pe persoană pentru ridicarea, transportul şi depozitarea gunoiului (5,88 lei/persoană), şi un tarif pentru gunoiul suplimentar ridicat de lucrătorii SC Salubritate Craiova SRL de la platforma gospodărească, acesta fiind calculat în metri cubi. În cazul în care platforma gospodărească ar fi folosită la comun – de asociaţie, dar şi de către persoane care au ieşit din această asociaţie şi au încheiat contract individual cu SC Salubritate Craiova SRL, lucrătorii noştri nu ar putea identifica sursa gunoiului suplimentar pentru a-l factura corespunzător, pe numele uneia dintre persoanele care au contract separat cu societatea noastră sau pe numele asociaţiei. Ar apărea, aşadar, aceleaşi probleme pe care le avem astăzi cu asociaţiile de locatari/proprietari care folosesc, la comun, aceeaşi platformă de gunoi, în sensul că acestea se acuză reciproc de depunerea gunoiului suplimentar la platforma gospodărească şi refuză parţial achitarea facturilor emise de societatea noastră tocmai din acest motiv. În concluzie, dacă aceste contracte ar rămâne în vigoare, SC Salubritate Craiova SRL ar rezolva, în mică parte, problema banilor neîncasaţi de la o asociaţie rău-platnică, însă ar avea altă problemă, aceea a neplăţii gunoiului suplimentar (la gunoiul suplimentar, preţul este de 135,67 lei/mc cu TVA inclus, iar la moloz este de 194,70 lei/mc cu TVA inclus)“, i-a explicat Salubritatea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS