20.5 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalE vremea Adunărilor la asociaţii

E vremea Adunărilor la asociaţii

Primăria reaminteşte asociaţiilor de proprietari că este vremea Adunărilor Generale, care, conform Legii nr. 230/2007, se ţin în primul trimestru al anului, iar proprietarii sunt sfătuiţi să participe, pentru ca ulterior să nu mai existe discuţii legate fie de preşedinte sau comitet, fie de buget sau administrator.
Hotărârile luate în cadrul acestor adunări sunt obligatorii pentru toţi proprietarii,  indiferent dacă au participat sau nu. Proprietarii au datoria să participe la Adunările Generale pentru a-şi alege preşedinţii de asociaţie şi membrii Comitetului Executiv care să le reprezinte interesele.
Având în vedere că în cadrul Adunărilor Generale se adoptă şi modifică bugetul de venituri şi cheltuieli al fiecărei asociaţii, buget în care sunt incluse salariile, indemnizaţiile, eventualele prime, cheltuielile gospodăreşti, „proprietarii pot solicita reprezentanţilor conducerii asociaţiilor detalierea fiecărei sume prevăzute în buget.
Astfel, recomandăm proprietarilor să participe la aceste Adunări Generale, fiind exclusiv în interesul şi beneficiul dumnealor. Reprezentanţii Serviciului Coordonare Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Craiova participă la Adunările Generale la care sunt invitaţi de către conducerea asociaţiilor, tocmai pentru a veni în sprijinul proprietarilor şi pentru a-i îndruma din punct de vedere al legalităţii“, a precizat Carmen Licu, purtătorul de cuvânt al primăriei.

Pe înţelesul tuturor

Acelaşi sfat îl dă şi reprezentanta unei firme care administrează imobile şi care a încercat să puncteze ce trebuie proprietarii să urmărească şi să ştie legat de aceste adunări.
„Când reveniţi acasă de la serviciu sau de la cumpărături ori din alte activităţi cotidiene, ar trebui să observaţi pe uşa de la intrarea în bloc sau în avizier «Convocatorul» pentru Adunarea Generală a asociaţiei de proprietari/locatari de care aparţineţi. Aici ar trebui să găsiţi informaţii despre locaţia, data şi ora unde se va ţine prima şedinţă, care, dacă nu va întruni cvorumul de 50%+1 prezenţă din partea locatarilor, se va reprograma, dar nu mai târziu de zece zile. Ambele date trebuie să se regăsească pe afiş. Un lucru important este ordinea de zi, ce cuprinde subiectele generale de discuţie în şedinţă.
De ce trebuie să mă prezint?… Pentru că Adunarea Generală nu este doar o dezbatere haotică în care vin doar cei nemulţumiţi de problemele lor existenţiale, este o ocazie unde puteţi afla informaţii despre activitatea pe care o desfăşoară comitetul executiv împreună cu preşedintele şi administratorul, şi astfel puteţi hotărî singuri dacă sunt de lăudat sau nu-şi merită banii. Veţi putea afla date despre situaţia financiar-contabilă a asociaţiei, despre datoriile pe care le are la furnizori, despre modalitatea de gestionare a banilor, informaţii pe care le va prezenta cenzorul sau comisia de cenzori ce şi-au asumat răspunderea prin verificarea periodică a documentelor.

Nu te-ai convins?

Aşa cum este indicat să-ţi exprimi votul în alegeri de nivel local sau naţional, în acelaşi fel îţi poţi exprima opiniile în Adunarea Generală; doar tu poţi decide persoana care va ocupa funcţia de preşedinte în continuare, deoarece există probabilitatea  ca preşedintele tău să nu te mulţumească şi, deşi mai are mandat, îl poţi revoca din funcţie şi poţi alege pe altcineva. Nu uita că o asociaţie condusă de persoane competente şi gestionată de administratori capabili este o asociaţie cu proprietari mulţumiţi.

Încă stai pe gânduri?

Trebuie să știi că se pot adopta hotărâri în Adunarea Generală care să te afecteze în mod direct sau abuziv, iar tu, dacă nu eşti acolo, nici nu vei şti de existenţa lor. Mă vei întreba ce poţi face dacă până la urmă majoritatea decide. Ai la dispoziţie 45 de zile să faci contestaţie în instanţă împotriva acelor hotărâri pe care le consideri în afara legii şi astfel ţi-ai câştigat dreptul de a-ţi impune punctul de vedere corect şi legal.
Mare atenţie când se votează bugetul de venituri şi cheltuieli, să nu vii mai târziu să spui că iar au crescut cheltuielile administrative şi salariile «ăstora de la asociaţie», că până la urmă din buzunarul tău plăteşti, iar reclamaţiile ulterioare nu se acceptă“, este sfatul Alinei Mora, reprezentanta unei firme de administrare imobile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS