Acasă Local Şi-a lăsat vecinii fără gaze

Şi-a lăsat vecinii fără gaze

Craiovenii care au probleme cu instalaţia de utilizare a gazelor trebuie să fie atenţi pe cine contactează ca să remedieze defecţiunile, pentru că, în caz contrar, ar putea să-şi lase vecinii fără gaz pe o perioadă mare de timp. Este cazul unui locatar din blocul 12 B din cartierul Calea Bucureşti, care şi-a lăsat vecinii fără gaze o săptămână. Acesta, în loc să contacteze firma autorizată de ANRE să facă verificări şi revizii şi care are contract cu asociaţia de proprietari, a sunat la serviciul de urgenţe destinat clienţilor GDF Suez. Angajaţii distribuitorului de gaze naturale au sistat furnizarea gazului în întreg blocul, au ridicat aparatul de măsură de la parter şi au purces la revizie generală.
„Respectivul proprietar şi-a făcut amenajări în apartament, ocazie cu care au apărut probleme la instalaţia de gaze proprie. Acesta a sunat la numărul de intervenţii de la Gaze, iar echipele de muncitori au venit, au ridicat contorul şi au oprit gazele. Acum efectuează revizia generală, deşi noi făcuserăm acest lucru în vară. Înseamnă şi ceva costuri, la ultima revizie noi am plătit 35 de lei de apartament. Probabil acelaşi lucru se va întâmpla şi acum. Putea să vină la asociaţie sau să contacteze firma cu care avem contract şi se rezolva fără să avem nişte costuri în plus şi oamenii să stea peste o săptămână fără gaze“, a spus administratoarea Asociaţiei nr. 20 Calea Bucureşti, Elena Popescu.
Este cunoscut (sau ar trebui să fie) faptul că, începând cu aprilie 2009, conform normelor ANRE, responsabilitatea realizării verificării şi reviziei instalaţiei de utilizare a gazelor naturale aparţine clientului, în acest caz asociaţia de proprietari. Aceasta are contract cu o firmă în domeniu care este autorizată de către ANRE şi care are obligativitatea să facă verificarea şi revizia instalaţiilor, dar să intervină şi în cazul unor defecţiuni, aşa cum procedează firmele de întreţinere a lifturilor dintr-un bloc. Ulterior, aceste firme sunt obligate să întocmească nişte fişe tehnice constatatoare ale realizării operaţiunilor de verificare sau revizie, care sunt introduse în bazele de date ale distribuitorului şi furnizorului de gaze naturale.

Când vine firma, când distribuitorul

Verificarea tehnică periodică a instalaţiei de utilizare a gazelor naturale este obligatorie şi se realizează la intervale de maximum doi ani. Verificările tehnice la intervale mai mici de doi ani se efectuează la cererea expresă a clientului. Revizia tehnică periodică a instalaţiei de utilizare a gazelor naturale este obligatorie şi se realizează la intervale de maximum zece ani (revizia din anul respectiv înlocuind verificarea) şi, de asemenea, în următoarele situaţii: după întreruperea utilizării instalaţiei pe o perioadă mai mare de șase luni; după orice eveniment care ar fi putut afecta funcționarea în condiţii de siguranţă a instalaţiei de utilizare a gazelor naturale.
Aceste date sunt însă mai puţin cunoscute cetăţenilor, care atunci când se confruntă cu astfel de probleme sună la numărul de urgenţă al distribuitorului de gaze local. Poate o parte din vină o au şi reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, care nu le fac cunoscute oamenilor firmele cu care au contracte şi, mai ales, datele din contracte.
Mai multe lămuriri cu privire la cine şi în ce situaţii trebuie contactată o firmă sau distribuitorul dau chiar reprezentanţii GDF Suez.
„În cazul necesităţii remedierii unor defecte la instalaţia de utilizare a gazelor naturale aparținând asociaţiei de proprietari/locatari, trebuie contactată o firmă autorizată de către ANRE pentru operaţiunile de remediere defecte. În cazul în care apar anumite probleme în reţeaua de distribuţie a gazelor naturale (defecte reţea, miros de gaze etc.), gestionată de către operatorul din zona deservită, trebuie contactată compania Distrigaz Sud Reţele, la numărul de urgenţe gaze destinat clienţilor săi: prefix local + 928. Pentru solicitări legate de facturi, contracte sau alte informaţii privind serviciile şi ofertele GDF SUEZ Energy România, clienţii companiei au la dispoziţie următoarele mijloace de comunicare: serviciul naţional call-center, la numărul unic 0219366 pentru Bucureşti sau prefixul județului + 936 pentru provincie, deschis de luni până vineri, în intervalul 8.30-19.00; printr-o notificare scrisă trimisă pe adresa companiei sau prin e-mail“, au precizat oficialii GDF Suez.

A absolvit Facultatea de Drept „Nicolae Titulescu” din Universitatea din Craiova şi lucrează în presa scrisă din 2004. În momentul actual este unul dintre puţinii jurnaliști locali care se ocupă de domeniul asociaţiilor de proprietari.
Exit mobile version