Acasă Local Dolj Alba-neagra cu asiguraţii

Alba-neagra cu asiguraţii

Tot mai mulţi bolnavi sunt puşi pe drumuri între medicul de familie şi Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj pentru că nu figurează ca asiguraţi. Cauzele sunt diferite: probleme de soft, neactualizarea datelor de către unii medici de familie sau neglijenţa asiguraţilor.

Asiguraţi care apar şi dispar din baza de date

 Săptămâna trecută, în interval de o jumătate de oră, trei asiguraţi s-au perindat pe la ghişeele CAS Dolj pentru a li se elibera adeverinţă de asigurat. În toate cele trei cazuri, medicii de familie i-au trimis la CAS pentru că nu i-au găsit în baza de date. Surpriza pentru aceşti oameni a venit de la CAS Dolj, unde au fost informaţi că, de fapt, figurează ca asiguraţi, de unde se vede treaba că baza de date a unora dintre medicii de familie nu prea coincide cu cea a CAS Dolj.
„Şi cum să-i dovedesc eu medicului ce-mi spuneţi dumneavoastră? Daţi-mi o hârtie la mână!“, insista unul dintre asiguraţi pe care funcţionara de la ghişeul CAS l-a îndrumat înapoi spre medicul de familie. „Dacă medicul dumneavoastră nu ştie, să ne dea un telefon, că-i spunem noi“, a precizat funcţionara, care a refuzat să-i elibereze asiguratului adeverinţa.

Erorile sistemului

Medicii de familie spun că astfel de probleme apar de regulă din cauza erorilor din sistemul informatic. „Sunt foarte multe erori în baza de date. Mie, de exemplu, mi s-a întâmplat să am pe listă un pacient care figura în acelaşi timp ca salariat, şomer şi în concediu de îngrijire a copilului“, a declarat dr. Mirela Profir, preşedinta Societăţii de Medicină de Familie, filiala Dolj.
La rândul lor, reprezentanţii CAS Dolj susţin că situaţiile în care asiguratul figurează în evidenţa CAS Dolj, dar nu şi a medicului de familie sunt cauzate de multe ori de medicii de familie, care pur şi simplu nu îşi descarcă listele validate de pe site-ul CAS. Aceste liste cu asiguraţii şi neasiguraţii medicului de familie sunt actualizate lunar.
Altă explicaţie ar mai fi, potrivit CAS Dolj, faptul că asiguraţii uită să anunţe când li se modifică statutul. „Pentru a beneficia de pachetul de servicii de bază, asiguraţii sunt obligaţi, conform Legii nr. 95/2006, să anunţe în termen de 15 zile medicul de familie şi Casa de Asigurări de Sănătate asupra modificărilor datelor de identitate sau a modificărilor referitoare la încadrarea lor într-o anumită categorie de asiguraţi. De exemplu, persoanele care împlinesc 18 ani trec de la copii la tineri de 18-26 de ani (în cazul în care sunt elevi, ucenici sau studenți care nu realizează venituri din muncă), la categoria persoanelor beneficiare de ajutor social sau cea a angajaţilor etc., modificându-și categoria de asigurat“, a  explicat Daniela Gheorghe, purtătorul de cuvânt al CAS Dolj.
• Simona Tudor

Exit mobile version