17 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCăpitan craiovean, printre vinovaţii carambolului de pe A2

Căpitan craiovean, printre vinovaţii carambolului de pe A2

Procurorii bucureşteni au avut nevoie de patru ani pentru a stabili şi trimite în judecată responsabilii pentru producerea accidentului în lanţ din iulie 2007, de pe Autostrada Soarelui, în urma căruia şi-a pierdut viaţa un căpitan craiovean, iar alte 12 persoane au fost rănite.

Un nor de fum negru a cuprins Autostrada Soarelui în apropierea localităţii Dragoş Vodă pe 6 iulie 2007, în jurul orei 14.00, după ce vegetaţia de pe marginea drumului a luat foc. În jurul orei 14.30, prin 112 s-a anunţat că în zonă s-a produs un accident de circulaţie grav în care au fost implicate mai multe autoturisme.
Printre acestea se afla şi un Cielo condus de căpitanul Laurenţiu Tudoran, de 36 de ani, militar în cadrul UM 01456 Făcăi, care se întorcea împreună cu un coleg dintr-o misiune de la Medgidia. Imediat după anunţarea accidentului, Cielo condus de căpitanul Tudoran a fost lovit violent din spate de alt autoturism, iar militarul care se afla la volan a murit pe loc. Cu câteva secunde înaintea impactului, Tudoran şi-a împins colegul afară din maşină, acesta scăpând nevătămat.
Căpitanul Laurenţiu Tudoran, care pe 14 iulie 2007 urma să împlinească 37 de ani, tatăl unei fetiţe de trei ani, a fost înmormântat în Cimitirul Nord din Craiova trei zile mai târziu. În urma primelor cercetări s-a stabilit că în accident au fost implicate în total 14 autoturisme, au fost rănite 12 persoane, iar singurul care şi-a pierdut viaţa a fost căpitanul craiovean.

Şi mortul e de vină

După mai bine de patru ani de la tragedie, procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ) au stabilit că responsabili de producerea accidentului sunt şapte şoferi, printre care şi căpitanul craiovean Laurenţiu Tudoran, care nu au respectat regulile de circulaţie pe autostradă.
Astfel, potrivit unui comunicat emis ieri de procurorii bucureşteni, pe 21 iulie s-a dispus trimiterea în judecată a inculpaţilor Marian Olaru, Mihail Tonea, Marius Stănescu, Vasile Medeşan şi Nicolae Fotescu pentru comiterea infracţiunii de ucidere din culpă şi a inculpatului Dănuţ Avram pentru trei fapte de vătămare corporală din culpă.
S-a mai stabilit că accidentul a fost provocat de un incendiu de vegetaţie, produs de la o ţigară aprinsă aruncată în iarbă. Din cauza temperaturii ridicate şi a rafalelor de vânt, incendiul s-a extins pe o suprafaţă de aproximativ 330 de hectare, inclusiv în imediata apropiere a autostrăzii A2, care a fost acoperită de fum. „Între fumul degajat prin arderea miriştii din imediata apropiere a autostrăzii A2 şi rezultatul produs – decesul conducătorului auto T.L., respectiv vătămarea corporală a altor persoane, există legătură de cauzalitate“, au mai precizat procurorii PÎCCJ.

„Au nesocotit regulile de circulaţie pe autostradă“

Anchetatorii au stabilit că inculpatul Vasile Medeşan a oprit voluntar în norul de fum autoturismul pe care-l conducea pe banda întâi, în faţa autovehiculului condus de inculpatul Marius Stănescu, ambii încălcând dispoziţiile legale privind circulaţia pe drumurile publice. Ulterior, autoturismul condus de Laurenţiu Tudoran, „care nu a adaptat viteza de deplasare la condiţiile de vizibilitate redusă pentru a efectua orice manevră în condiţii de siguranţă“, a intrat în cel la volanul căruia se afla Stănescu.
Ceilalţi patru inculpaţi, Olaru, Tonea, Fotescu şi Avram, nu au adaptat viteza în funcţie de condiţiile de drum şi au lovit maşinile care se tamponaseră anterior.
„Coroborarea tuturor probelor administrate în cauză a relevat că toţi cei şase inculpaţi, dar şi victima T.L. (decedată) au nesocotit regulile de circulaţie pe autostradă în condiţii de vizibilitate redusă“, a comunicat PÎCCJ.
Rechizitoriul întocmit în acest caz de procurori a fost înaintat la Judecătoria Călăraşi. În ceea ce priveşte incendiul care a cauzat de fapt producerea accidentului în lanţ, a fost deschis un dosar separat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Călăraşi care va… „continua cercetările“, după cum s-a mai precizat în comunicatul emis ieri de PÎCCJ.

Demiteri

Din cauza proastei gestionări a accidentului de către poliţiştii de la Autostrăzi, ministrul de atunci, Cristian David, i-a demis pe şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere şi pe şeful Poliţiei Autostrăzi, comisarul-şef Dumitru Jianu, respectiv comisarul-şef Mihai Axente. În prezent, Dumitru Jianu este directorul Direcţiei de Ordine Publică din cadrul IGPR. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

9 COMENTARII