Românii conservă podul pentru bulgari

Autori


Lucrările la infrastructura Podului Calafat – Vidin se termină luna viitoare, dar românii trebuie să mai aştepte un an după vecinii bulgari

Podul peste Dunăre Vidin – Calafat nu va fi gata mai devreme de august 2012, deşi, la startul proiectului finanţat de Uniunea Europeană, termenul de finalizare era a doua jumătate a anului 2010. Noul termen a fost stabilit tot de UE şi vizează lucrările care revin părţii bulgare, cea care a rămas în urmă cu proiectul. „Trebuie să terminăm în august 2012, nu avem voie să pronunţăm alt termen. Cred că ne vom încadra. Am terminat de turnat betonul la pila culee de pe malul românesc, unde va fi piciorul podului. Acum se lucrează la pilonul 11“, a menţionat unul dintre şefii lucrării din partea Bulgariei, de care se ocupă firma spaniolă FCC Construccion.

Tot o firmă spaniolă, Azvi Vimac, se ocupă şi de lucrările din partea României, dar aici acestea sunt aproape gata. Românii se ocupă de construirea infrastructurii rutiere şi feroviare aferente podului, care se va finaliza luna viitoare.

„Drumul se termină într-o lună. Mai avem de lucru la parapetele de protecţie. Şi calea ferată este gata. După care lucrările vor intra în conservare până termină bulgarii podul, ca apoi să facem noi legăturile. Întrebarea este cine ne păzeşte nouă lucrarea un an de acum înainte. De unde bani?“, s-a întrebat unul dintre muncitorii români, care crede că obiectivul va fi dat în folosinţă în iarna lui 2012.


Stăm după bulgari

Podul Vidin – Calafat, care va deveni cea mai importantă axă de transport din sud-estul Europei, va avea patru benzi rutiere, o linie de cale ferată şi o alee pentru biciclete. Românii au făcut cinci kilometri de linie feroviară, cinci kilometri de drum rutier de automobile de clasa I şi un punct terminal pentru controlul comun de frontieră şi taxare a autotransportului. Cei care trebuie să vină cu podul până la Calafat sunt bulgarii.   „La sfârşitul lunii august va fi gata lucrarea din partea României. Unele lucrări nu le vom termina însă pentru că depindem de bulgari. Cum termină ei cu podul, venim noi cu legăturile de comunicaţii, cele electrice şi de cale ferată. O parte din ce s-a făcut în România se va putea folosi însă până este gata podul peste Dunăre, aşa că nu vor fi probleme cu conservarea lucrărilor de aici“, a precizat Vittorio Pellegrini, team-leader al proiectului din partea consultantului Italferr.

 



Comenteaza acum

4 Comentarii

  1. Alex said:

    Cum puteti sa scrieti asemenea aberatii ca s-au finalizat lucrarile la calea ferata?Pai de la pod Calafat la Golenti, da, dar cum circulam de la Golenti la Segarcea? Cu 40km/h? Cine va circula cu trenul de la Calafat la Craiova sa faca 3 ore?

  2. cos said:

    puneti mana si faceti calea ferata pana termina podu bulgarii. e suficient un an pentru a o aduce macar la 70 km/h, schimbati traverse, prinderi si tot ce trebuie sa se circule decent

  3. mihai said:

    Pod L a Calafat ? Cine o sa-l inaugureze ca din cate stiu eu Primarul de acolo Guta Mircea va fi arestat ptr delapidare .

Alte stiri

Sumarul ediției de luni, 11 iulie 2011

Actualitate

» Fotbal – Naţionala Under-19 a pierdut cu Chindia Tîrgovişte, scor 2-3
» Handbal (f) – România, în grupă cu Norvegia, Franţa şi Germania, la Cupa Mondială din Danemarca
» Craiova, inundata
» Depozitul bulgarilor, pe masa CE
» Se întrerupe apa în zona 1 Mai
» Admişi la şcoala vieţii
» Admişi la şcoala vieţii
» MECMA: Exporturile României îşi păstrează tendinţa de creştere
» Bombe pe strada Sergentului
» CAO le strică liniştea
» Proiectul Kozlodui, suspect de blat
» Boc: România susţine ultima propunere a CE privind roaming-ul
» Un cetăţean român a fost rănit în explozia din Cipru
» Organizaţia Mondială a Turismului: România se îndreaptă în direcţia cea bună
» Siria: Susţinătorii preşedintelui Assad au atacat Ambasada americană
» Românii care vor să lucreze în străinătate vizează agricultura, construcţiile şi industria hotelieră
» Bilanţul oficial al accidentului de pe Volga: 54 de morţi şi peste 50 dispăruţi
» Indicele de confort termic a depăşit pragul critic în vest, sud şi sud-est
» Fiscul din România, auditor intern al Organizaţiei Intra-europene a Administraţiilor Fiscale
» Amendă de 200-1.000 lei pentru cei ce refuză să declarare datele pentru recensamantul populatiei
» Craiova: Puncte de prim-ajutor pentru persoanele afectate de caniculă
» K1 – Cătălin Moroşanu: Leko va pleca şifonat rău din România
» Craiova: Primăria organizează acţiuni estivale pentru tineri
» Sofia anunţă că nu s-au înregistrat răniţi în urma răsturnării cisternei cu substanţe periculoase

Local

» Crăsnenii, lideri la proiecte pe Măsura 141
» Fără schele pe Coloana Infinitului
» A renunţat la fumat ca să facă turul Europei
» Mexicul, adus la filarmonică
» DE 70, blocat de un tir răsturnat
» Românii conservă podul pentru bulgari
» Goana după medicamente compensate

Dolj

» Scurte ştirti

Gorj

» Micuța de la ghenă a fost creștinată
» Tabără de creaţie la Muzeul Curtişoara

Sport

» Adrian Popescu: Ştiinţa 2011? Vai de mama noastră!
» De la Europa, la dezafiliere
» Pandurii, distracţie cu amatori
» Găzarii urcă astăzi în Poiana Braşov
» Papură şi-a conturat lotul
» Mihaela Buzărnescu a câştigat Trofeul Popeci
» Bute l-a trimis pe Mendy la podea

Bani & Afaceri

» Zăcământ uriaş de gaze, descoperit în Oltenia
» Băncile încep să joace după cum cântă clientul

Magazin

» Strălucirea de altădată a Cetăţii Filmului
» HOROSCOP
» Audrey Tautou visează la o viaţă pe mare
» Claudia Schiffer face afaceri pentru copiii ei
» Lily Allen are o sarcină cu probleme
» Lovit de şase fulgere
» Întreruperi energie electrică de mâine

Top