12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljElevii doljeni au învăţat să se implice în viaţa comunităţii

Elevii doljeni au învăţat să se implice în viaţa comunităţii

Aproximativ 220 de elevi ai claselor a VI-a şi a VII-a din şase şcoli din Craiova au învăţat despre ce înseamnă democraţia participativă.

Vineri a avut loc ultimul seminar din cadrul celei de-a doua ediţii a proiectului „Youth Academy“ al AIESEC Craiova. Elevii din şase şcoli din Bănie – Şcoala Generală a Colegiului Naţional „Carol I“, Şcoala Generală nr. 21, Şcoala Generală nr. 2, Şcoala Generală nr. 22, Şcoala Generală nr. 29, Şcoala Generală a Liceului de Industrie Alimentară – au învăţat despre conceptul de democraţie participativă şi oportunităţile pe care copiii le pot avea în România şi în ţările din care vin stagiarii străini (China, Australia, Brazilia şi Noua Zeelandă)“, a declarat Luiza Marcu, coordonatorul proiectului Youth Academy 2011.
Aceasta a explicat că prin acest proiect s-a încercat să se aducă în prim-plan conceptul de democraţie participativă urmărind creşterea gradului de proactivitate civică în rândul elevilor de gimnaziu şi contribuind astfel la dezvoltarea societăţii civile.
„Aici, democraţia e un lucru nou, aşa că oamenii nu-i dau importanţa cuvenită. În timp însă, oamenii vor înţelege ce înseamnă ea şi vor fi dispuşi să participe la acţiuni de voluntariat şi să-şi ajute ţara. Asta deoarece ei sunt cei care pot să schimbe lucrurile dacă vor, dar trebuie să înţeleagă că este important să se organizeze şi să lucreze împreună“, a precizat Jack Gurr, stagiar din Noua Zeelandă. Stagiarii străini sunt de părere că este important că oamenii sunt dispuşi să vorbească despre problemele lor.
„E primul proiect social în care m-am implicat în altă ţară. Cred că în Brazilia democraţia are o istorie mai lungă decât în România. Avantajul românilor este însă că discută şi dezbat mai multe probleme“, a precizat Carlos Goffredo.

„În ţara noastră există mai multe oportunităţi decât credeam“

Elevii au identificat câteva dintre probleme Craiovei – grădina zoologică din Parcul „Romanescu“ nu are toate facilităţile de care are nevoie, sunt câini comunitari, infrastructura e deficitară -, dar şi ale şcolilor – lipsa garderobelor, a laboratoarelor etc. Ulterior, s-au hotărât să şi acţioneze.
„Am învăţat că în ţara noastră există mai multe oportunităţi decât credeam şi cum să ne implicăm în viaţa comunităţii. Concret, ne-am gândit că am putea să facem o petiţie către conducerea şcolii pentru a îmbunătăţi anumite lucruri care sunt în deficit – faptul că laboratoarele de chimie şi biologie sunt săli de clasă şi nu ne putem desfăşura activitatea acolo. Dacă vom reuşi să avem rezultate la nivel de şcoală, probabil că vom încerca să ne implicăm şi în proiecte similare la nivel local“, a precizat Emil Andrei Popescu, elev la Şcoala nr. 2 „Traian“ din Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS