10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalLicitaţia pentru autoturismele directorilor SNLO, anulată

Licitaţia pentru autoturismele directorilor SNLO, anulată

Societatea Naţională a Lignitului Oltenia (SNLO) a decis, la sfârşitul săptămânii trecute, să anuleze licitaţia pentru închirierea celor 42 de autoturisme de lux cu şofer cu tot.

Conducerea Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia a decis să anuleze licitaţia pentru închirierea de autoturisme de lux pentru personalul cu funcţii de conducere din cadrul subunităţilor companiei. SNLO anunţase încă de anul trecut organizarea unei licitaţii pentru închirierea a 42 de autoturisme particulare cu şofer cu tot. Au fost depuse şi mai multe oferte, însă la sfârşitul anului trecut licitaţia a fost amânată şi reprogramată pentru 14 ianuarie. Cu toate că mai multe societăţi de transport depuseseră oferte şi pentru termenul de săptămâna trecută, respectiv pentru a da spre închiriere SNLO maşini de teren cu şofer cu tot, nici una dintre firme nu a mai ajuns în cele din urmă să încheie contractul, din cauză că licitaţia a fost anulată de şefii Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia.

Şi-au dat seama că e criză

Motivul invocat de conducerea Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia când a fost luată decizia să fie anulată licitaţia pentru închirierea de autoturisme de teren pentru şefii din cariere este legat de criza economică şi de efectele acesteia asupra bugetului de cheltuieli al SNLO. Potrivit unor surse din cadrul Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia, licitaţia a fost anulată încă din 12 ianuarie şi astfel nu s-a mai ajuns până la deschiderea plicurilor depuse în conformitate cu documentaţia şi caietul de sarcini întocmite pentru atribuirea contractului. Totodată, motivul principal consemnat în documentele de anulare a licitaţiei mai face referire la scăderea accentuată a cererii de cărbune, ca urmare a crizei economice, care a condus la măsuri de restructurare a activităţii Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia cu sediul în Târgu Jiu, implicit la reducerea surselor alocate achiziţiei de prestări servicii.

Erau dispuşi să cheltuiască 338.000 de euro  

Conform caietului de sarcini al licitaţiei pentru închirierea celor 42 de maşini pentru angajaţii cu funcţii de conducere, suma pusă la bătaie de Societatea Naţională a Lignitului era de 338.000 de euro, respectiv 1.439.910 lei. Producătorul de cărbune ar fi urmat să achite între 1.800 de lei şi 3.500 de lei pentru un asemenea conducător auto închiriat. Conform datelor din documentaţia aferentă caietului de sarcini, fiecăreia din cele nouă subunităţi din cadrul Societăţii Lignitului ar fi urmat să-i fie repartizate câte şapte autoturisme cu tot cu şofer, majoritatea maşini de teren. Interesant este că şefii mineritului din Oltenia au hotărât abia în 2011 că societatea pe care o conduc este afectată de criza economică, deşi toate unităţile din sistemul public au fost vizate în ultimii doi ani de reduceri de cheltuieli şi de personal. De amintit că Societatea Naţională a Lignitului Oltenia este subordonată Ministerului Economiei şi Infrastructurii. După începerea crizei economice, respectiv în ultimii doi ani, SNLO a continuat să închirieze autoturisme de teren pentru directori, fără să ţină cont de politica guvernamentală de reducere a cheltuielilor în sectorul public. În prezent, la nivelul Societăţii Lignitului se discută despre restructurarea unui număr de 920 de salariaţi şi reducerea unor cheltuieli care vizează în principal facilităţi acordate personalului cu sau fără funcţii de conducere.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU