22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalŞosele însângerate

Şosele însângerate

Statistica de final de an întocmită de Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Dolj arată, în urma acţiunilor făcute în trafic de poliţiştii de la Rutieră, că anul acesta au decedat cu 33% mai puţine persoane în accidente rutiere pe drumurile din Dolj. Totuşi, numărul accidentelor a crescut comparativ cu 2009, de la 239 la 247. Astfel, în 2010 şi-au pierdut viaţa pe şosele 63 de persoane, faţă de 94 în 2009. O creştere a fost înregistrată şi în cazul răniţilor grav, de la 180 anul trecut la 217 în acest an.
Potrivit poliţiştilor, principalele cauze ale producerii accidentelor rutiere soldate cu victime înregistrate în acest an în judeţul Dolj au fost viteza excesivă, traversarea neregulamentară a pietonilor şi neacordarea de prioritate pietonilor.
Oamenii legii spun că, atunci când viteza excesivă sau neadaptată la condiţiile de drum nu este cauza directă a accidentelor rutiere, apare de obicei ca o cauză asociată.

Victimele vitezei

Anul care s-a încheiat a fost marcat de accidente tragice înregistrate pe drumurile din Dolj, în care şi-au pierdut viaţa şoferi, pietoni, cât şi pasageri din autoturismele implicate în evenimente rutiere.
În seara de 29 martie, în timp ce conducea autoturismul personal pe DN 55A, agentul de poliţie Stelian Surugiu, ajutorul şefului de post din comuna doljeană Piscu Vechi, a accidentat-o mortal pe Victoria Mitran, de 51 de ani, care circula pe o bicicletă în aceeaşi direcţie de mers.
Cercetările în acest caz au fost preluate de procurorii Parchetului General, care au stabilit că poliţistul circula cu viteză excesivă şi că, în momentul accidentului, avea o îmbibaţie alcoolică între 1,20 şi 1,25 grame pe litru alcool pur în sânge.
Ulterior, agentul Surugiu a fost arestat preventiv şi trimis în judecată de Parchetul General pentru ucidere din culpă, fugă de la locul accidentului şi conducerea unui autovehicul sub influenţa băuturilor alcoolice.
Pe 13 aprilie, Iordache Popa, de 63 de ani, din Craiova, şi-a pierdut viaţa după ce a fost lovit în plin de un taxi, în timp ce traversa bulevardul Carol I regulamentar, pe trecerea de pietoni.
Altă tragedie s-a petrecut în noaptea de 6 spre 7 iunie, când Florin Cornel Corîci, de 31 de ani, care conducea un Opel Astra pe bulevardul Dacia, a pierdut controlul direcţiei, a derapat şi s-a răsturnat. Poliţiştii de la Rutieră au precizat că accidentul în care şi-a pierdut viaţa Corîci a fost produs din cauza vitezei excesive cu care circula acesta. Florin Cornel Corîci era înscris în Asociaţia Fotografilor şi Cameramanilor din Oltenia, era căsătorit şi a lăsat în urma sa o fetiţă de cinci ani.
Alt accident a fost înregistrat pe 17 iunie, când Ionel Mihai, de 39 de ani, din Târgu Jiu, în timp ce conducea un BMW pe DN 56, din cauza vitezei excesive a pierdut controlul direcţiei şi a intrat pe contrasens, unde a lovit un Volkswagen Bora care circula regulamentar. În urma impactului, şoferul BMW-ului a murit pe loc.
Două luni mai târziu, pe 10 august, Cristofor Petre, de 17 ani, din Sadova, un BMW înmatriculat în Italia, în timp ce conducea în comuna doljeană Sadova, din cauza vitezei excesive a pierdut controlul direcţiei şi s-a izbit frontal de un pom de pe marginea drumului.
În urma impactului, şoferul a murit pe loc, iar trei pasageri au fost grav răniţi.

Doi morţi într-un accident violent

Un accident în urma căruia doi tineri din Craiova au murit după ce maşina cu care se deplasau s-a izbit de un copac a avut loc pe 25 august. Poliţiştii au stabilit atunci că Ştefan Bozgan, de 24 de ani, în timp ce conducea o Dacie Logan pe DJ 552, dinspre Craiova către comuna Cetate, a pierdut controlul direcţiei de mers, a rulat zeci de metri pe marginea drumului, după care şoferul a tras de volan stânga, încercând să redreseze autoturismul. Dacia a intrat în derapaj, a traversat sensul celălalt de mers, a ieşit de pe şosea şi a lovit cu partea dreaptă un copac de pe marginea drumului. În urma impactului violent, şoferul şi Ionuţ Mitri, de 20 de ani – pasagerul din dreapta-faţă – au fost aruncaţi din maşină. Şoferul a murit pe loc în urma impactului, iar Ionuţ Mitri a fost găsit în viaţă, la aproximativ 20 de metri de maşină. Alt pasager, cel de pe locul din dreapta-spate, Cătălin Ilie, de 26 de ani, a fost scos din autoturism de pompierii de la Descarcerare, însă medicii de pe ambulanţa SMURD nu i-au putut salva viaţa. Poliţiştii de la Rutieră au stabilit că accidentul a avut loc din cauza vitezei excesive cu care circula Bozgan.
Ultimul accident mortal, produs din cauza neadaptării vitezei la condiţiile de drum, a fost înregistrat în judeţul Dolj pe 16 decembrie.
Conform poliţiştilor de la Rutieră, Titu Buşu, de 57 de ani, din comuna doljeană Mischii, în timp ce conducea un autoturism Daewoo Matiz pe DN 6, dinspre Filiaşi către Craiova, a pierdut controlul direcţiei, s-a răsucit de câteva ori pe drum şi a intrat pe contrasens, unde a fost lovit de o autoutilitară Renault, care circula din sens opus. În urma impactului dintre cele două autovehicule, pasagerul de pe locul din dreapta-faţă din Matiz, Elena Ciobanu, de 56 de ani, din Iaşi, a murit pe loc, iar şoferul a fost rănit grav. Poliţiştii de la Rutieră au stabilit că în acest caz a fost vorba de neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, carosabilul fiind acoperit cu zăpadă.

Statistici

O statistică întocmită de Poliţia Română arată că numărul accidentelor rutiere produse în ţara noastră a crescut în ultimii ani, ca şi numărul victimelor. Astfel, dacă în 2004 erau înregistrate 6.707 accidente rutiere grave în ţara noastră, în 2005, numărul acestora a fost 6.905, în 2006 – 6.745, în 2007 – 8.203, în 2008 –  10.242, iar în 2009 au fost 9.992 de accidente grave. Numărul persoanelor decedate a crescut de la 2.328 în 2004 la 2.729 în 2009, iar al persoanelor rănite grav – de la 5.503 la 12.216.   

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

12 COMENTARII