10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljNereguli în spitalele din Dolj

Nereguli în spitalele din Dolj

Controalele efectuate în 13 spitale din Dolj de pompieri şi Direcţia de Sănătate Publică au scos la iveală mai multe nereguli, de la căile de evacuare a pacienţilor şi personalului medical blocate şi până la deteriorarea hidranţilor interiori. În cazul izbucnirii unui incendiu într-un spital din Dolj, pacienţii pot muri pe capete, pentru că nu pot ieşi din clădiri sau pentru că maşinile pom-pierilor nu pot interveni din cauza autoturismelor parcate aiurea.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dolj a făcut publice ieri rezultatele controalelor efectuate în unităţile sanitare din judeţ, începute după tragedia de la Spitalul Clinic „Dr. Panait Sârbu“ Bucureşti, unde, în urma unui incendiu izbucnit în salonul de Terapie Intensivă al Secţiei de Neonatologie, cinci nou-născuţi au murit, iar alţi şase au fost răniţi. Potrivit reprezentanţilor ISU Dolj, între 23 august şi 6 septembrie, o comisie formată din pompieri şi inspectori ai Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Dolj a efectuat controale tematice privind apărarea împotriva incendiilor în 13 spitale din judeţ.
Au fost verificate căile de acces şi de evacuare, limitarea propagării incendiilor, exploatarea instalaţiilor utilitare ale construcţiilor, dar şi sistemele şi instalaţiile de detecţie, semnalizare şi stingere a incendiilor din unităţile sanitare publice.

Instalaţiile electrice, adevărate pericole

Pompierii au constatat în urma verificărilor că toate clădirile care pot adăposti mai mult de 100 de persoane nu sunt dotate cu sisteme de detecţie şi semnalizare a incendiilor. Instalaţiile pentru iluminatul de siguranţă pentru evacuare, ca şi marcarea hidranţilor interiori de incendiu funcţionează parţial în majoritatea spitalelor, pentru că lipsesc corpurile de iluminat instalaţiile electrice.
De asemenea, s-a descoperit că instalaţiile electrice din spitale sunt adevărate pericole, fiind găsite corpuri de iluminat suspendate de fire în greutate proprie sau neprotejate cu globuri de protecţie, întrerupătoare şi prize lipsă, cu firele neizolate ieşind din pereţi, doze de derivaţie fără capace de protecţie sau conductori electrici amplasaţi direct pe materiale combustibile.
Altă problemă întâlnită în spitalele din Dolj a fost cea a căilor de evacuare, în mare parte acestea fiind blocate. Pompierii au stabilit că angajaţii spitalelor nu au ţinut cont de evacuarea persoanelor în cazul unui incendiu şi au montat uşi tip termopan ori au amenajat spaţii de depozitare care blochează căile de evacuare. În alte cazuri, căile de evacuare au fost mult îngustate, în dreptul lor fiind amplasate fişete, frigidere, expresoare de cafea sau dozatoare de apă.
De asemenea, s-a observat că accesul autospecialelor pompierilor în incinta spitalelor nu se poate face pentru că peste tot sunt parcate maşinile personalului medical sau ale aparţinătorilor. În alte spitale, centralele termice sunt amplasate în încăperi improprii, care nu asigură suprafeţele de decomprimare în caz de explozie şi nu au detectoare de gaz sau guri de ventilaţie. Probleme au fost descoperite şi în cazul furtunurilor de refulare a apei ale hidranţilor interiori, care sunt uzate fizic şi moral, acestea nefiind înlocuite de la darea în exploatare a spitalelor.
În plus, căile de acces în podurile realizate din materiale combustibile ale unor spitale nu sunt protejate cu elemente rezistente la foc.

Sancţiuni

Fără a numi spitalele în care au fost descoperite nereguli, pompierii doljeni au precizat că, în urma controalelor, au fost aplicate 68 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 37 de avertismente şi 31 de amenzi în valoare totală de 31.750 de lei.
Maiorul Adrian Păduraru, şeful Serviciului de Prevenire a Incendiilor din cadrul ISU Dolj, a explicat că neregulile constatate pot fi remediate şi că nu au fost descoperite spitale în judeţ în care să nu funcţioneze instalaţiile de stingere a incendiilor sau care nu au apă. Managerii spitalelor au termen 30 de zile pentru remediere deficienţelor. „Acolo unde am găsit nereguli am dispus ca acestea să fie remediate în 30 de zile. După 1 octombrie vom merge din nou în control, iar în cazul în care vom constata că nu au fost rezolvate problemele, vom aplica amenzile maxime prevăzute de lege“, a precizat maiorul Adrian Păduraru. Acesta a mai precizat că unele probleme, cum ar fi lipsa prizelor sau a întrerupătoarelor, au fost deja rezolvate în timpul controalelor. 

Alte controale

În luna august, Casa de Asigurări de Sănătate Dolj a efectuat o serie de controale la maternităţile din Craiova, fiind verificate modul în care sunt respectate clauzele contractuale şi criteriile care au stat la baza eliberării deciziei de evaluare, organizarea clinicilor de maternitate şi ATI maternitate, lista personalului angajat în clinică, programul de lucru în Clinica maternitate şi ATI maternitate, existenţa fişelor de post ale personalului din Clinica maternitate şi ATI maternitate, dar şi existenţa procedurilor de îngrijiri ale pacienţilor şi aparatura.
Şi atunci au fost descoperite mai multe nereguli, managerii spitalelor având 30 de zile pentru a le remedia.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII