10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljVenitul minim garantat, alocat în continuare pe nedrept

Venitul minim garantat, alocat în continuare pe nedrept

Aproximativ o treime din dosarele de venit minim garantat controlate de autorităţile doljene au fost suspendate sau anulate, în perioada aprilie-iulie, după ce s-a constatat că beneficiarii lor nu aveau dreptul să primească acest sprijin.

Numărul persoanelor depistate că beneficiază de venitul minim garantat pe nedrept creşte de la o lună la alta. „De la demararea controalelor şi până în prezent au fost sistate şi suspendate aproximativ 3.100 de dosare de ajutor social, adică 34% din cele 9.000 de dosare active verificate“, a declarat Cătălin Tiberius Mohora, inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Dolj. Această situaţie este urmarea faptului că în urma controalelor au fost depistate mii de persoane care încasau simultan cu ajutorul social şi alte venituri (pensii, salarii, indemnizaţii de şomaj sau indemnizaţii pentru persoane cu handicap) sau care aveau un standard de viaţă ridicat.

Deficienţe depistate la primăriile din judeţ

Campania  de verificare a primăriilor, precum şi a beneficiarilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat s-a derulat până în prezent în 34 din cele 111 localităţi din judeţ şi va continua şi în perioada următoare, mai ales că au fost depistate o serie de deficienţe referitoare la activitatea primăriilor. Aceste deficienţe constau, printre altele, în întocmirea defectuoasă a documentaţiei aferente punerii în plată a beneficiarilor de ajutor social (anchete sociale cu conţinut lapidar, irelevant pentru stabilirea situaţiei reale socio-economice a eventualilor beneficiari de ajutor social, fiind depistate numeroase cazuri de familii cu standarde de viaţă ridicate – vile de lux, autoturisme, autoutilitare, microbuze, dotări casnice de lux, utilaje agricole).
Potrivit ultimului „Raport de activitate privind campania judeţeană de control desfăşurată de către ITM Dolj, asupra modalităţii de acordare a ajutorului social, în conformitate cu prevederile Legii nr. 416/ 2001 cu modificările şi completările ulterioare“, publicat de ITM, la acestea s-au adăugat şi deficienţe privind întocmirea şi eliberarea adeverinţelor beneficiarilor de ajutor social, de către AJOFM Dolj, fie în sensul nerespectării periodicităţii obligatorii de trei luni pentru eliberarea acestora, fie prin acordarea acestor adeverinţe unor persoane care deţineau „calitatea de salariat“ simultan cu cea de beneficiar de ajutor social. La acestea s-au adăugat şi deficienţe referitoare la modalitatea de efectuare a plăţilor ajutorului social (efectuarea plăţilor ajutorului social către beneficiari, prin virament pe card bancar), precum şi absenţa unei colaborări interinstituţionale care ar permite verificări „încrucişate“ în vederea identificării tuturor persoanelor care beneficiază de ajutor social în judeţul Dolj în mod nelegal, fapt care permite gestionarea defectuoasă a fondurilor provenite de la bugetul de stat pentru susţinerea sistemului judeţean de asistenţă socială prin acordarea de prestaţii sociale.

Inspecţia Socială a revenit la Ministerul Muncii

Potrivit OUG nr. 68/2010, începând cu 1 iulie 2010, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale a preluat activitatea de inspecţie socială din cadrul Inspecţiei Muncii. Asta după ce, la sfârşitul anului trecut, Inspecţia Muncii a preluat activitatea Inspecţiei Sociale, desfăşurând începând cu 25 noiembrie 2009 şi activităţi specifice în domeniile prestaţiilor sociale, serviciilor sociale şi incluziunii sociale. „Această comasare va duce la formarea unei instituţii care în total va avea cu 20% mai puţine posturi din cele iniţiale“, declara la momentul respectiv Marian Sârbu, ministrul muncii de la acea vreme.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

23 COMENTARII