10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCAS Mehedinţi, în control la Spitalul Judeţean

CAS Mehedinţi, în control la Spitalul Judeţean

Spitalul Judeţean din Drobeta Turnu Severin va primi în aceste zile controale de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Mehedinţi, având ca scop implementarea de reguli şi proceduri operaţionale.

Pro­ce­durile impuse de CAS se referă la modul în care este preluat bolnavul încă din Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) şi cum este tratat până la externare. De exemplu, persoanele în sta­rea cea mai gravă au în­tot­dea­una prioritate la consultaţie în unităţile de primiri urgenţe. To­­t­odată, pacienţii sunt clasifi­caţi după un algoritm folosit în mai multe ţări ale lumii, cu sis­teme similare de urgenţă. Al­goritmul stabileşte modul de înca­drare a fiecărui caz într-o categorie anume în momentul prezentării în urgenţă şi se fo­lo­seşte mai ales atunci când Uni­tatea de Primiri Urgenţe este aglomerată. Cazurile se pot clasifica în cinci categorii.
Co­dul Roşu reprezintă o situ­a­ţie de gravitate maximă, care im­pu­ne consultarea imediată a pacientului, Codul Galben pre­vede ca pacientul să fie con­sul­tat în maximum zece minute, ­Co­d­ul Verde prevede consul­ta­rea în maximum 30 de mi­nu­te, Codul Albastru, în ma­xi­mum 60 de minute, iar Codul Alb sta­bileşte ca pacientul să fie con­sultat în maximum 120 de mi­nute. Aceste coduri au mai fost odată impuse pentru respectare în cadrul spitalului, însă a fost doar formal.
„Aceste proceduri operaţionale nu există la nivelul UPU. Nu există nici informatizare, toa­te actele se scriu de mână. Din acest motiv, voi pune ac­cent pe implementarea aces­tor proceduri atât la UPU, cât şi în ce­lelalte secţii. Avem nevoie de reguli şi norme clare în spitale. De asemenea, o să insist pe pro­gramul de vizitare. Există un continuu circuit. Nu se ştie care sunt bolnavii, care sunt vizitatorii. Microbii cir­culă din exterior către in­te­rior, nu sunt halate, personalul nu are ecusoane. Va trebui im­pusă o disciplină strictă. Sunt nişte ore de vizită care trebuie respec­ta­te“, a declarat directorul gen­e­ral al CJAS Mehedinţi, Doina Bo­rugă.
Nemulţumiţi de tratamentul şi primirea în urgenţe, pacienţii s-au plâns de mai multe ori prefectului de Mehedinţi, Ion Mîţu. Acesta le-a atras atenţia medicilor să îşi ia munca în serios şi să nu se joace cu viaţa şi sănătatea bolnavilor.
„Este inadmisibil ca un pacient îndrumat de medicul de familie la spital să fie trimis acasă, spunându-i-se de către asistentă că medicul de gardă este ocupat şi să revină după o săptămână. Aş dori o schim­bare de comportament în rândul personalului medical, e cel mai simplu lucru. Nu cos­tă nimic să te comporţi frumos şi civilizat. Avem programată o în­tâl­­nire cu medicii de familie, în cadrul căreia o să ridic şi acest aspect faţă de dirijarea asta, poate exagerată, a pacienţilor către spital. În primul rând că se încarcă nota de plată a spi­ta­lu­lui cu aceste consultaţii, apoi sperie şi pacienţii, iar aceştia se simt oarecum nebăgaţi în seamă dacă li se spune că nu es­te atât de gravă situaţia şi li se re­comandă să se ducă din nou la medicul de familie“, a declarat Ion Mîţu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU