Spitalul Judeţean din Drobeta Turnu Severin va primi în aceste zile controale de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Mehedinţi, având ca scop implementarea de reguli şi proceduri operaţionale.
Procedurile impuse de CAS se referă la modul în care este preluat bolnavul încă din Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) şi cum este tratat până la externare. De exemplu, persoanele în starea cea mai gravă au întotdeauna prioritate la consultaţie în unităţile de primiri urgenţe. Totodată, pacienţii sunt clasificaţi după un algoritm folosit în mai multe ţări ale lumii, cu sisteme similare de urgenţă. Algoritmul stabileşte modul de încadrare a fiecărui caz într-o categorie anume în momentul prezentării în urgenţă şi se foloseşte mai ales atunci când Unitatea de Primiri Urgenţe este aglomerată. Cazurile se pot clasifica în cinci categorii.
Codul Roşu reprezintă o situaţie de gravitate maximă, care impune consultarea imediată a pacientului, Codul Galben prevede ca pacientul să fie consultat în maximum zece minute, Codul Verde prevede consultarea în maximum 30 de minute, Codul Albastru, în maximum 60 de minute, iar Codul Alb stabileşte ca pacientul să fie consultat în maximum 120 de minute. Aceste coduri au mai fost odată impuse pentru respectare în cadrul spitalului, însă a fost doar formal.
„Aceste proceduri operaţionale nu există la nivelul UPU. Nu există nici informatizare, toate actele se scriu de mână. Din acest motiv, voi pune accent pe implementarea acestor proceduri atât la UPU, cât şi în celelalte secţii. Avem nevoie de reguli şi norme clare în spitale. De asemenea, o să insist pe programul de vizitare. Există un continuu circuit. Nu se ştie care sunt bolnavii, care sunt vizitatorii. Microbii circulă din exterior către interior, nu sunt halate, personalul nu are ecusoane. Va trebui impusă o disciplină strictă. Sunt nişte ore de vizită care trebuie respectate“, a declarat directorul general al CJAS Mehedinţi, Doina Borugă.
Nemulţumiţi de tratamentul şi primirea în urgenţe, pacienţii s-au plâns de mai multe ori prefectului de Mehedinţi, Ion Mîţu. Acesta le-a atras atenţia medicilor să îşi ia munca în serios şi să nu se joace cu viaţa şi sănătatea bolnavilor.
„Este inadmisibil ca un pacient îndrumat de medicul de familie la spital să fie trimis acasă, spunându-i-se de către asistentă că medicul de gardă este ocupat şi să revină după o săptămână. Aş dori o schimbare de comportament în rândul personalului medical, e cel mai simplu lucru. Nu costă nimic să te comporţi frumos şi civilizat. Avem programată o întâlnire cu medicii de familie, în cadrul căreia o să ridic şi acest aspect faţă de dirijarea asta, poate exagerată, a pacienţilor către spital. În primul rând că se încarcă nota de plată a spitalului cu aceste consultaţii, apoi sperie şi pacienţii, iar aceştia se simt oarecum nebăgaţi în seamă dacă li se spune că nu este atât de gravă situaţia şi li se recomandă să se ducă din nou la medicul de familie“, a declarat Ion Mîţu.