17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAtenţie la pachetele turistice contractate!

Atenţie la pachetele turistice contractate!

Atunci când contractaţi un produs turistic asiguraţi-vă că, pe lângă factura aferentă plăţii, primiţi în scris informaţii complete despre pachetele de servicii ce urmează să fie contractate. Acest lucru vă poate ajuta să vă recuperaţi banii în cazul în care nu primiţi ceea ce vi s-a promis.

Aproximativ o treime din agenţiile turistice controlate luna trecută de reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Dolj au fost găsite în neregulă. „La sfârşitul lunii mai au fost verificaţi toţi operatorii economici importanţi din judeţ care desfăşoară activităţi turistice şi comercializează pachete de servicii turistice (aproximativ 10-15). În urma controalelor s-au constatat abateri la patru dintre ei, la care au fost aplicate sancţiuni“, a declarat Valentin Drăgoescu, comisar-şef adjunct al CJPC. Principalele abateri au constat în probleme la contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice (nu erau clar specificate costurile pachetelor turistice şi nici detalii cu privire la pachetele oferite). „Între timp, agenţiile respective şi-au remediat însă greşelile, astfel că, începând cu 1 iunie, agenţiile de turism din judeţ controlate sunt sigure. Acţiunea de control continuă însă şi în perioada următoare“, a adăugat Valentin Drăgoescu.

Solicitaţi informaţii detaliate, în scris, cu privire la pachetele turistice

Chiar dacă greşelile au fost remediate, atunci când contractaţi pachetele turistice este extrem de important să primiţi împreună cu factura aferentă plăţii şi informaţiile complete despre pachetele de servicii contractate. Solicitaţi operatorului economic să vă dea în scris informaţii complete despre localitatea de destinaţie; ruta de parcurs; mijlocul de transport utilizat şi caracteristicile acestuia (clasificare); tipul unităţilor de cazare şi informaţii în legătură cu acestea; serviciile de masă oferite; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, asigurări de sănătate necesare şi orice altă informaţie de care sunteţi interesaţi. În plus, analizaţi cu atenţie conţinutul contractului înainte de a-l semna (semnarea implică asumarea consecinţelor) şi asiguraţi-vă că precizează o asumare clară a obligaţiilor care revin agentului de turism – asigurări verbale de genul „vedem cum rezolvăm dacă va fi cazul“ nu vă vor ajuta.

„Ar fi bine să depună sesizarea în termen de două-trei zile după ce s-au întors din concediu“

Dacă, totuşi, sunteţi nemulţumit de serviciile primite şi aţi contractat un anumit produs turistic (cazare la un hotel de trei stele, de exemplu), iar atunci când ajungeţi în concediu observaţi că aţi primit cu totul altceva (cazare la un hotel de două stele sau la pensiune), faceţi o sesizare în scris, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, şi transmiteţi-o atât agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducătorul hotelului, restaurantului). În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, depuneţi o sesizare la CJPC Dolj la întoarcerea din concediu. „Nu există un termen-limită legal de depunere a sesizărilor, dar ar fi bine să depună sesizarea în termen de două-trei zile după ce s-au întors din concediu“, a spus Valentin Drăgoescu, care-i sfătuieşte pe turişti să anexeze, pe lângă chitanţa şi contractul sau detaliile în scris cu privire la serviciul contractat şi dovezi (un pliant de la recepţie, fotografii ale mijlocului de transport care nu are categoria comunicată). „Banii înapoi (integral sau parţial) îi pot obţine fie pe cale amiabilă, fie prin instanţă. Noi putem doar să stabilim despăgubirile care li se cuvin şi să sancţionăm operatorul respectiv“, a adăugat Drăgoescu.

Sunaţi la telefonul consumatorului

Dacă decideţi să nu contractaţi un produs turistic de la agenţii de turism, ci direct de la furnizor (hotel, pensiune) şi sunteţi nemulţumiţi de condiţiile oferite, reprezentanţii CJPC Dolj vă sfătuiesc să sunaţi la telefonul consumatorului, care trebuie să fie afişat la toţi prestatorii de servicii. În urma apelului, în zonele de interes turistic, un comisar al CJPC se va deplasa la faţa locului pentru a lua măsurile legale.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS