12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalFamilie furată cu cardul EuroLine

Familie furată cu cardul EuroLine

Soţii Ivancea din comuna Drăgoteşti sunt disperaţi din cauză că EFG Retail Services IFN SA îi scoate datori vânduţi la trei ani după ce au cumpărat de la Altex produse în rate (şi când oamenii erau aproape de finalul contractului). Creditorul i-a informat că de pe cardul lor EuroLine au fost retraşi bani de trei ori: de două ori din Roman şi o dată din Bucureşti, iar păgubiţii susţin că nu au fost în viaţa lor în Roman. Când era gata-gata să-şi termine ratele la Altex, familia Ivancea a aflat că mai are de plată către EFG peste 4.300 de lei. Au fost sesizate organele de poliţie în acest caz.

Soţii Constantin şi Marieta Ivancea din comuna doljeană Drăgoteşti s-au trezit când erau aproape de finalul unui contract în rate de la Altex că mai au de plată de trei ori mai mult decât suma împrumutată. În 2007, oamenii au cumpărat în rate câteva produse care totalizau 1.609 lei. Contractul este încheiat pe o perioadă de trei ani cu EFG Retail Services IFN SA, o instituţie financiară nebancară înfiinţată pe lângă Bancpost. După ce soţii din Drăgoteşti au plătit aproape trei ani ratele lună de lună, au aflat cu stupoare că mai au de achitat 4.352 de lei fără să ştie de unde provine suma atât de mare. Ei nici nu bănuiau că au vreo altă datorie către EFG, iar la acest aspect a „concurat“ şi firma creditoare, pentru că extrasele de cont emise sunt foarte greu de desluşit şi de specialişti. Din datele prezentate de cei doi soţi reiese că alte persoane au retras bani de pe cardul lor şi nimeni nu s-a sesizat. Ei contractaseră un banal credit cu buletinul. 

Oameni modeşti, dar buni-platnici

Constantin Ivancea a rămas şomer între timp, iar soţia lui, Marieta, este casnică. „Plătim lună de lună ratele. Ştiam că avem o rată fixă de 56 de lei pe lună. Am achitat cât era afişat minimul de plată pe extrasul de cont. Am achitat şi 108 lei pe lună, şi mai mult până în decembrie, când ne-am trezit cu un minim de plată de 300 de lei. Nu ştiam de unde vine, că noi am achitat toate ratele la timp. Poate doar două-trei zile să fi întârziat de două ori. Am venit la Craiova, la Altex, am fost şi la Bancpost şi a vorbit cineva cu cei de la EuroLine şi ne-au spus că avem un sold foarte mare. Nu mai ştim unde să ne ducem şi ce să facem. De unde să scoatem noi banii aceştia“, s-a plâns Marieta Ivancea.

Şi păgubiţi, şi buni de plată

Soţul femeii, care este şi titularul contractului de credit cu EFG Retail services IFN SA, spune că au fost informaţi de către firma creditoare respectivă că de pe cardul lor EuroLine cu care îşi achitau ratele lunare au fost retraşi bani de trei ori din diverse zone din ţară: „Ne-au spus de unde provine soldul aşa de mare, că s-au retras 200 de lei din oraşul Roman, pe 5.10.2007, apoi 400 de lei – pe 24.10.2007 tot din Roman şi 400 de lei au fost retraşi din Bucureşti, pe 25.10.2007. Dar cardul a stat tot timpul în geantă la soţie, la noi acasă“, susţine bărbatul. „Doamnă, noi nu am fost niciodată în Roman. Nici nu ştiu pe unde este. Noi nici nu ştiam că pe cardul acela sunt bani. Nouă ne-au spus că e cardul cu care să ne plătim ratele. A venit un tânăr cu o maşină roşie şi ne-a lăsat cardul într-un plic“, a precizat şi femeia cu ochii în lacrimi. Extrasul de cont este unul alambicat, unde sunt afişate un minim de plată, un sold, iar mai jos se spune că acel card este unul de debit, însă în partea stângă arată o limită de credit (deci, se pot scoate bani de pe card).

EFG face anchetă internă

De la Serviciul „Relaţii clienţi“ al EFG Retail Services, ofiţerul de la call-center ne-a transmis că va demara o anchetă internă pentru a se vedea cine a retras banii de pe cardul familiei Ivancea. Întrebat cum de familia află abia acum de soldul de 4.352 de lei, deşi banii au fost retraşi în 2007, angajatul EFG a precizat că, „potrivit contractului de credit, dacă în 20 de zile de la retragerea sumei, titularul nu reclamă altceva înseamnă că este de acord cu operaţiunea, o aprobă“. Dar oamenii nici nu ştiau că de pe acel card pot fi retraşi bani. În plus, familia Ivancea nici nu avea cum să desluşească pe extrasul de cont că au din ce în ce mai mulţi bani de plată. „Dacă ne trimiteau o hârtie separată şi ne spuneau că s-au retras bani de pe card şi cât avem de plată pentru card, cât pentru rata noastră, ne-am fi dat seama imediat că s-a umblat la cardul nostru. Dar ei le-au pus la grămadă pe un singur extras de cont“, a precizat Constantin Ivancea. Ofiţerul de la call-center-ul EFG a explicat de ce respectivul card conţinea şi bani pe el: „Cu cardul puteau să facă rate mai departe, să cumpere alte produse şi să le achite“.
El i-a îndrumat pe oameni să depună o reclamaţie în scris către EFG Retail Services. Cinci minute mai târziu, Constantin Ivancea a trimis o plângere pe fax către EFG, solicitând să se cerceteze cine i-a retras bani de pe card şi să i se anuleze suma enormă de plată de peste 4.000 de lei. Potrivit celor de la EFG, dacă se dovedeşte că oamenii nu au retras sumele respective, atunci li se va şterge debitul uriaş acumulat în trei ani.

Familia a sesizat poliţia

Soţii Ivancea au sesizat ieri mai multe organe abilitate în a le rezolva cazul. Familia a depus plângere la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, la Sucursala doljeană a Băncii Naţionale a României, unde au reclamat IFN-ul respectiv, dar şi la poliţie, la Brigada de Combatere a Crimei Organizate Craiova. „Facem tot ce putem să rezolvăm situaţia. Nu avem atâţia bani să plătim ceva ce nu am luat noi“, a spus Marieta Ivancea.     

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

15 COMENTARII