17.6 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalStatul şi ungurii trag de timp în reabilitarea DN 66

Statul şi ungurii trag de timp în reabilitarea DN 66

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri România SA este pregătită să acorde o „păsuire“ de 300 de zile firmei din Ungaria care reabilitează DN 66, în timp ce ungurii încă nu au găsit o societate către care să cesioneze contractul de 23 de milioane de euro.

Negocierile între stat şi firma Vegyepszer ZRT Budapesta, angajată să modernizeze Drumul European 79 (DN 66), pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu, bat pasul pe loc. Lucrările nu au fost încă reluate, cu toate că vremea din ultimele săptămâni a permis acest lucru. Înainte de Paşte, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri România SA a solicitat ungurilor de la Vegyepszer ZRT Budapesta să realizeze câteva lucrări mici, astfel încât să fie eliminate de pe carosabil măcar gropile mai mari. După ce au scos câteva utilaje în stradă şi au turnat bitum în două-trei locuri, constructorii s-au „împotmolit“ din nou, aşa cum au făcut-o în ultimii doi ani. Oficial, societatea din Budapesta caută altă firmă de construcţii către care să cesioneze lucrările pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu. În realitate însă, ungurii şi Compania Naţională de Autostrăzi se întrec în corespondenţă.

Îşi trimit scrisori

Ultima adresă transmisă de Vegyepszer ZRT Budapesta către Ministerul Transporturilor, respectiv Compania Naţională de Autostrăzi, menţionează faptul că ungurii nu au găsit încă o firmă de drumuri care să preia contractul. La începutul acestui an, maghiarii îşi manifestaseră dorinţa de a cesiona contractul, însă acum spun că nu găsesc o firmă care să le convină. De menţionat că, teoretic, lucrările de modernizare a DN 66 Rovinari – Bumbeşti Jiu trebuia finalizate pe 24 august 2009. În aproape doi ani, constructorul din Ungania nu a reuşit să ajungă cu lucrările decât la puţin peste 5%. „Am primit la începutul acestui an de la firma din Ungaria o adresă în care spuneau că vor să cesioneze contractul. Le-am răspuns că suntem de acord şi că aşteptăm să ne comunice numele firmei. Noi aşteptam până la sfârşitul lunii martie numele firmei care să preia contractul. În schimb, am primit o altă adresă din care rezultă că sunt în negocieri avansate cu mai multe societăţii, dar că încă nu s-au decis. Aceste discuţii dintre noi şi dânşii se prelungesc în defavoarea lucrărilor care ar fi trebuit să înceapă pentru că vremea permite. Este adevărat că şi Compania, din cauza unor avize, are vina că firma din Budapesta nu a putut lucra timp de un an. Celălalt an în care nu au făcut nimic este din vina lor. Ne gândim să acordăm o prelungire de 300 de zile, începând cu data la care trebuia să se finalizeze lucrările. Aceasta ar însemna că ar mai avea timp până în iunie 2010 să se apuce serios de treabă. Noi vrem să înceapă imediat: ori ei, ori firma pe care o aleg. Numai în cele mai negre scenarii se va merge până în iunie 2010, fără să se execute nimic. În cazul acesta, Compania nu are altă soluţie decât să rezilieze contractul, chiar cu riscul că ar mai pierde încă un an până la desemnarea altui constructor, prin altă licitaţie“, a declarat Elena Dan, director în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri România SA.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU