22 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalAgenţiile atacă asociaţiile

Agenţiile atacă asociaţiile

Din 2010, locul pensionarilor care ocupă scaunul de preşedinte al asociaţiilor de locatari va fi luat de specialişti în domeniul administrării şi managementul imobilelor.

Monopolul deţinut de asociaţiile de proprietari şi locatari pe piaţa serviciilor de administrare imobile din Craiova va lua sfârşit. Agenţiile imobiliare au găsit o modalitate de a-şi menţine activitatea: acestea vor oferi din 2010 servicii profesionale de administrare a imobilelor. Prin urmare, în locul asociaţiilor de locatari, de activitatea administrativă a unui condominiu se va ocupa o agenţie. În Bucureşti, această practică există deja. Contra cost, agenţiile oferă locatarilor servicii curente precum ridicarea de la furnizori a facturilor, afişarea listelor de întreţinere, plata facturilor aferente locuinţei, prezentarea documentelor bancare şi depunerea acestora la bancă, servicii juridice şi contabilitate. Agenţiile imobiliare vizează locuinţele noi din ansamblurile rezidenţiale, dar şi pe cele deja afiliate unor asociaţii de proprietari şi locatari.

Administratori noi

Agenţiile imobiliare din Craiova şi-au propus să ofere locatarilor numeroase servicii. „Începând cu 2010 avem în proiect derularea activităţii de administrare a imobilelor, pe care în prezent o desfăşoară o asociaţie. Ne propunem să oferim locatarilor chiar mai mult decât atât. În cazul în care aceştia au nevoie de un instalator, de un electrician, sperăm să-i putem ajuta cu un specialist în domeniu. În Craiova există clădiri noi, care, din lipsa unui administrator, au probleme cu furnizorii. Mai greu va fi cu vechile asociaţii, dar locatarii sunt cei care decid, în funcţie de calitatea serviciilor. Nu putem vorbi încă de preţuri pentru că trebuie evaluate costurile“, a spus Cristian Clenciu, reprezentantul unei agenţii imobiliare. Acesta susţine că are deja în vizor patru blocuri de a căror administrare nu se ocupă nimeni. Se poate vorbi însă cu adevărat despre o afacere dacă în portofoliu sunt cel puţin zece blocuri.

Asociaţiile nu renunţă

Asociaţiile de proprietari şi locatari nu privesc cu ochi buni externalizarea administrării blocurilor pe care le tutelează. Reprezentantul UJALP Dolj, Dan Remus, susţine cauza asociaţiilor, spunând că pentru agenţii este numai o afacere. „Într-adevăr, legea le permite să se ocupe şi de administrarea unor imobile. Dar înainte de toate trebuie să angajeze un administrator care deţine atestat. Aşadar, se va apela tot la administratorii de la asociaţii sau la cei care au această calificare şi atestat“, a spus Dan Remus.
La rândul lor, şi asociaţiile urmăresc piaţa imobiliară. În momentul în care se dă în funcţiune un bloc, administratorii îi curtează pe constructori. „În momentul finalizării unei construcţii tip bloc, asociaţiile ne contactează. Ulterior, ei încheie contracte cu proprietarii apartamentelor. Până în prezent, nici o agenţie imobiliară nu ne-a propus preluarea serviciilor de administrare“, a spus Răzvan Ţugui, reprezentantul Edeca Group Craiova.

Preţurile în Capitală

Tarifele practicate în Bucureşti sunt stabilite în funcţie de numărul de apartamente din bloc. Astfel, pentru imobile cu până la 50 de apartamente, tariful este de 10 lei/locuinţă, dar nu mai puţin de 350 de lei, plus TVA, pentru imobilele cu un număr de apartamente între 51 şi 150, tariful este de 8 lei/locuinţă, iar pentru cele cu până în 250 de apartamente, preţul practicat este de 6 lei/locuinţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

17 COMENTARII