21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalOprirea interzisă

Oprirea interzisă


Sunt unele specimene care cred că timpul lor este mai valoros decât al nostru. Ce fac astfel de inconştienţi? Consideră drumul nostru ca fiind uliţa moştenire de la tac-su mare şi ba îţi blochează maşina corect parcată, ba opresc chiar în dreptul unui loc de parcare neocupat, ba lasă autovehiculul în mijlocul drumului… că o să-l ocolească alţii.
Ce spune legea despre oprirea interzisă? Că ea înseamnă imobilizarea mai puţin de cinci minute a autovehiculului pe drumul public şi că e interzisă în zona de acţiune a semnului alăturat ori pe banda de urgenţă a autostrăzii sau că nu e permisă întoarcerea în zona de acţiune a indicatorului „Oprirea interzisă“ (cu excepţia intersecţiilor), dar şi că nu se consideră oprire timpul necesar pentru urcarea sau coborârea din automobil dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulaţia. Oprirea mai e interzisă la mai puţin de 50 m de trecerea la nivel peste calea ferată, în curbe şi alte locuri cu o vizibilitate sub 50 m, pe trecerile de pietoni şi înainte sau după ele cu 25 m, în intersecţii, la sub 25 m de la colţul intersecţiei, în dreptul altui autovehicul oprit pe partea carosabilă, în zona unde depăşirea este interzisă prin marcaj continuu, în dreptul indicatoarelor sau semnalelor luminoase dacă acestea devin nevizibile, pe drumuri înguste, pe calea ferată sau a tramvaiului. Oprirea în locurile nepermise duce la două puncte de penalizare, la ridicarea sau blocarea autoturismului şi la o amendă de două puncte, adică 20% din salariul minim pe economie – 128 de lei.

Oprire interzisă

De ce e atât de important să nu oprim aiurea? În primul rând, oprirea aiurea, care de cele mai multe ori se transformă în staţionare (adică depăşeşte cinci minute), gâtuie traficul, reducând viteza celorlalţi şi numărul de autovehicule care pot trece pe oră pe acel sector de drum. Oprirea maşinilor în zona trecerilor de pietoni sub cei 25 m reduce vizibilitatea şi produce unghiuri moarte pentru ceilalţi şoferi, putând genera accidente grave chiar pe zebre. Oprirea în intersecţii sau sensuri giratorii îngreunează însă cel mai grav traficul. Deşi poliţia pare depăşită şi, chipurile, a pierdut controlul opririlor interzise, trebuie să conştientizăm că putem şi singuri să ne facem ordine în trafic. Nu luaţi exemplu de la nesimţitul care opreşte maşina pe carosabil, blocând un loc liber de parcare, şi nici de la necioplitul care vă blochează maşina, crezând că timpul său este mai preţios decât al dumneavoastră. Aceştia fac parte dintre cei care şi-au luat carnet prin Argeş sau au atitudine de păduchi care vor să iasă cu second hand-ul lor în evidenţă. Apoi e important să nu parcăm aiurea între blocuri, pentru că, în cazuri extreme, trebuie să treacă o maşină de pompieri sau o salvare, deci nu lăsaţi loc doar pentru un autoturism. În cazul unui accident pe autostradă, pe banda de urgenţă se deplasează salvările şi Descarcerarea şi tocmai de aceea pe aceasta nu trebuie să oprim.
Cum luptăm contra celor pentru care nu există oprirea interzisă? Am un prieten care le zgârie maşina, altul le înţeapă cauciucul, altul le bate obrazul. Însă, cred că, în primul rând, trebuie să nu facem ca ei! Nu există nici o justificare să oprim maşina, fie şi pentru a cumpăra o pâine, gâtuind traficul, blocând trotuarul (nelăsând metrul prevăzut de lege), oprind pe trecerea de pietoni, în interesecţii sau blocând pe altul în parcare! Deci, nu faceţi ca ei! Anunţaţi 112 să vină să le ridice maşina, e o contravenţie şi trebuie să acţioneze. Însă cred că Biroul Poliţiei Rutiere ar trebui să iasă la constatări, imobilizări şi ridicări cu întreg efectivul, întrucât cei fără obraz, educaţie şi inteligenţă numai astfel pot fi educaţi, sancţionându-i.
Pot primăria şi poliţia să ne ajute în reducerea contravenţiilor cu oprirea interzisă? Da. Şi nu numai prin amenzi şi ridicări. Există o sumedenie de străzi a căror lăţime permite oprirea şi chiar staţionarea autoturismelor şi, totodată, crearea a două benzi înguste de circulaţie, însă ele trebuie marcate ca atare: locurile de parcare, pe de o parte, şi benzile de circulaţie, pe de altă parte. Pe strada Kogălniceanu, de exemplu, se poate acest lucru.

(Mâine vom comenta dacă taximetriştii sunt şoferi au ba.)

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

81 COMENTARII