16.4 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalPrimăria, prinsă cu zebra vopsită

Primăria, prinsă cu zebra vopsită

Trecerile de pietoni pe care mai ieri Primăria Craiova avea de gând să le mute din staţiile de autobuz tocmai au fost revopsite.

După ce, în urmă cu câteva zile, spuneau că vor remăsura distanţa la care sunt amplasate zebrele faţă de staţiile de autobuz şi vor propune în Comisia de sistematizare a circulaţiei mutarea acestora, funcţionarii craioveni s-au răzgândit. Motive: staţiile de autobuz sunt amplasate la o distanţă suficient de mare faţă de trecerea de pietoni şi, pe deasupra, sunt prevăzute şi cu alveole. Ca atare, nu se mută zebrele, ba chiar sunt revopsite, cum este cazul celor de pe strada Caracal. Craiovenii vor fi astfel obligaţi să traverseze în continuare strada prin faţa autobuzelor oprite în staţii, expuşi pericolului de a fi accidentaţi de şoferii care vin pe celelalte benzi. „Staţiile pentru mijloacele de transport în comun sunt distanţate faţă de trecerile de pietoni şi, oricum, sunt prevăzute cu alveole. Şoferii de autobuze şi microbuze sunt vinovaţi, pentru că nu opresc în staţii, ci prea aproape de marcaje“, a spus purtătoarea de cuvânt a Primăriei Craiova, Carmen Licu. Poziţie care reflectă fidel gradul de incompetenţă al angajaţilor din Primăria Craiova şi dezinteresul acestora pentru administrarea oraşului. Pentru că pe străzile Caracal, Arieş sau pe bulevardul Carol I trecerile de pietoni sunt la doi paşi de staţiile de autobuz, care nu au alveole.
Comisarul Florin Cristea, de la Serviciul Poliţiei Rutiere, a spus că a făcut de mai multă vreme propuneri pentru creşterea gradului de siguranţă în trafic în zona staţiilor de autobuz. „Noi am propus construirea de alveole în anumite staţii, unde considerăm că ar fi mai sigur în vederea prevenirii evenimentelor rutiere, în special pe drumurile cu numai două benzi de circulaţie. Tot acolo mai considerăm că este necesară mutarea trecerilor de pietoni în spatele staţiilor de autobuz, la distanţă de cel puţin zece metri, pentru ca şoferul autovehicului care vine din sens opus autobuzului să aibă vizibilitate. În alte cazuri, cum este şi cel de pe strada Caracal, suntem de părere că este nevoie şi de alveolă, şi de distanţarea trecerii de staţie. Prin mutarea uneia dintre acestea. Noi am făcut toate aceste propuneri primăriei“, a spus comisarul Cristea. Poliţistul a precizat că astfel de măsuri sunt menite să reducă riscul de accidente rutiere.  

Cu zebra în gard

Serviciul specializat în gestionarea traficului rutier se numeşte Siguranţa circulaţiei, transport public, parcări şi este condus de „expertul“ Mihăiţă Fetoiu. Câtă siguranţă poate oferi circulaţiei rutiere, prin experţii săi, acest serviciu? Cât să fie obligaţi craiovenii să traverseze strada prin gardul viu? Este una dintre gafele monumentale ale funcţionarilor publici, reuşită în 2007, când aceştia au dispus amenajarea unei treceri de pietoni prin gardul viu. „Experţii“ s-au scuzat, spunând că n-au verificat la faţa locului, chiar dacă „auziseră“ că ar fi nişte probleme cu acea zebră. Siguranţă, nu glumă!   

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII