10.6 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljInstituţiile doljene renunţă la fiţe

Instituţiile doljene renunţă la fiţe

Instituţiile publice din subordinea consiliului judeţean şi primăriile din Dolj şi-au făcut bugetele în tendinţele crizei mondiale. Şi-au stabilit priorităţile şi au tăiat din unele cheltuieli pentru achiziţionarea de maşini, mobilier şi aparatură.

„Dacă e criză, cu plăcere“ – după această deviză par să îşi fi ajustat primăriile doljene şi instituţiile publice din subordinea CJ Dolj cheltuielile. Dacă primarii a trebuit să înveţe să îşi stabilească priorităţile, instituţiile publice au fost nevoite să respecte Ordonanţa de Urgenţă nr. 223/2008 privind unele măsuri de reducere a unor cheltuieli bugetare. „În această perioadă centralizăm bugetele estimative ale primăriilor şi instituţiilor. Avem discuţii cu primarii cu privire la cheltuielile pe care le vor avea în 2009, ce investiţii vor să facă şi cum pot rezolva problemele cu care se confruntă comunităţile lor“, a explicat Dan Mogoş, vicepreşedintele CJ Dolj.

„Am observat că sunt câteva priorităţi pe care aproape toţi primarii le au: îmbunătăţirea drumurilor comunale, bani pentru confinanţarea proiectelor pentru alimentări cu apă şi canalizare, iluminat şi construirea sau reabilitarea sediilor de primării. Pentru alte investiţii, totul depinde de ce bani vor primi“, a precizat Mogoş.

 

Stop la angajări

 

Nici pentru instituţiile publice nu urmează o perioadă prea uşoară. Acestea nu mai pot face angajări în următorul an şi, pe deasupra, a trebuit să îşi reducă uneori chiar la jumătate unele cheltuieli. „Instituţiile publice au fost nevoite să respecte legislaţia în vigoare, iar bugetele lor sunt mai mici decât cele de anul trecut. Se poate spune că au făcut bugete de criză“, a spus Mogoş.

Conform ordonanţei de urgenţă, autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să-şi reducă nivelul cheltuielilor pentru servicii, maşini, mobilier, birotică, faţă de 2008. Ordonatorii principali de credite ai autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare a acestora, au obligaţia să prevadă în proiectul de buget pentru anul 2009 cheltuieli pentru achiziţionarea de mobilier, aparatură birotică, maşini şi echipamente cu 50% mai mici decât cele aprobate pentru 2008. Autorităţilor şi instituţiilor publice li se interzice cumpărarea de mobilier, aparate de telecomunicaţii pentru birouri, imobile, autoturisme, aparate de aer condiţionat şi aparate audiovideo.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS