15.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCraiovenii vor sensuri giratorii

Craiovenii vor sensuri giratorii

Articolul „Semafoare versus sens giratoriu“, publicat în ediţia de miercuri a Gazetei de Sud, a provocat reacţii în rândul craiovenilor afectaţi de traficul dificil. Materialul respectiv şi-a propus să dea posibilitatea cititorilor să-şi exprime părerile privind soluţiile alese de primărie pentru fluidizarea traficului. În anumite zone, municipalitatea a amenajat sensuri giratorii, în timp ce soluţia aleasă pe alte artere ale oraşului este semaforizarea. Majoritatea celor care au comentat articolul în ediţia on line a GdS au optat pentru sensul giratoriu ca soluţie de fluidizare a traficului, dar au ridicat problema altor puncte „fierbinţi“ din Craiova privind circulaţia, chestiuni care vor fi tratate în ediţiile viitoare ale ziarului. Iată câteva dintre comentariile cititorilor.

Alex:
„Aşa cum am spus şi zilele trecute, să lase, dracului, prostiile gândite în birou, să meargă ei sau chiar şi dumneavoastră, cei de la ziar, şi să porniţi din Lăpuş-Argeş (Sucpi) spre Consul, să vedeţi diferenţa între cea mai mare tâmpenie (semafoarele de la gară) şi sensul giratoriu de la Consul. La gară, cum se pune verdele s-a blocat circulaţia şi toţi cei care vor să facă stânga spre centru, să zic aşa, se blochează şi aşteaptă să se milească cineva de ei. Nu mai vorbesc că sunt atât de nesimţiţi unii, stau în coloană şi nu poţi trece. OK, ajungi la Consul. Te asiguri şi în 10-30 de secunde ai trecut fără să transpiri, fără nici un fel de probleme. Să filmeze cineva zece minute sensul giratoriu şi zece minute semaforul ăla cretin. Deci, dai banii să faci sens giratoriu. Este ok, spun poliţia şi şoferii din trafic, dar cineva din birou hotărăşte că nu este bun şi că vrea semafor. Cum este posibil aşa ceva? Poliţia şi cei care pot face ceva… Eu fac pariu că nici un poliţist nu ar rezista să asiste sau să ajute la fluidizare la semafoarele de la gară. Să lase calculele din birou şi să iasă în trafic sau să urmărească puţin acel trafic, să vadă diferenţa! Ce faci cu semaforul când este câte un idiot care pleacă după cinci secunde de verde şi te trezeşti că au trecut şase maşini şi se duce verdele. Exemplu: semaforul de la Pan Group şi cei care fac stânga spre piaţa din Valea Roşie. În 16 secunde trec uneori doar patru-cinci maşini, aşa de eficiente sunt semafoarele…“.

eu:
„Sensurile giratorii fluidizează traficul. În toate oraşele mari şi civilizate semafoarele sunt puse doar acolo unde nu ai loc să faci giratoriu. În rest, domină sensurile giratorii“.

catalin:
„Cel mai indicat ar fi sensuri giratorii. S-ar face şi economie de electricitate şi noi, conducătorii auto, de timp. În Italia, semafoarele sunt doar pentru a face conducătorii auto să micşoreze viteza în localitate. Dacă depăşeşti 50 km/h se schimbă culoarea semaforului din verde în roşu. Părerea mea, sper să conteze, e că sensurile giratorii ar fluidiza traficul.“

ion:
„Degeaba s-ar face undă verde pe Rocadă, în faţa gării ar fi tot dezastru atâta timp cât acolo va funcţiona o piaţă. Nu ştiu de ce se mai zăboveşte cu construcţiile giratoriilor în Crucea de Piatră, Carol I cu Păltiniş şi alte locuri. În plus, problema cu giratoriul de la Consul este numai în orele de vârf – când, de altfel, e dezastru în tot oraşul, în rest este nemaipomenit de bun. Dacă ar fi semafoare, ar fi la fel ca şi intersecţia cu Bariera Vâlcii, deci nu este o soluţie trecerea la semaforizare“.

unu:
„Sunt mult mai eficiente sensurile giratorii. În intersecţiile semaforizate apar mai des accidente pentru că sunt tot felul de «raiseri» care mai trec pe galben, roşu şi e gata accidentul, pe când la sensul giratoriu nu accelerează să prindă o culoare şi reduce viteza. În plus, la un sens giratoriu nu se defectează nimic, nu cade tensiunea, funcţionează la fel tot timpul. Să lase sensul giratoriu de la Consul în pace“.

Evil:
„Sensurile giratorii sunt o soluţie de efect numai dacă traficul este aproape egal din toate cele patru (sau mai multe) direcţii de mers. La Consul însă, cea mai mare afluenţă este în sensul gară – Craioviţa şi retur. Din această cauză se formează cozile. În legătură cu sensul de la Medicina Veche, este una dintre cele mai eficiente transformări ale unei intersecţii din Craiova. Legat de sincronizarea semafoarelor, este o soluţie numai dacă şoferii vor respecta limita de viteză. Dacă apeşi mai tare acceleraţia sau nu accelerezi suficient, la revedere «unda vrede»! Şi cum la orele de vârf se merge bară la bară, cam asta va fi situaţia“.

… si eu:
„1. Sensurile giratorii sunt foarte bune pentru trafic mediu. Se pare că la traficul mai intens nu fac faţă. Uitaţi-vă la Medicina Veche! Sunt dimineţi când intersecţia este blocată. Se face coadă din intersecţie până la Spitalul nr. 1 şi autovehiculele nu mai pot ieşi din giratoriu. În sus, spre centru, se face coadă până dincolo de Casa Pensionarilor. 2. La gară, o porcărie de intersecţie semaforizată. Cei care au gândit-o aşa să facă bine să modifice ceva sau să se dea cu capul de un zid de piatră, că tot n-au avut nimic în el. A greşi este omeneşte, dar a persista în greşeală… 3. Intersecţia semaforizată cu Bariera Vâlcii: de ani buni este o nebunie acolo. Conducerea oraşului nu vede, nu aude, cu capul în nisip, ca struţii… Acu’ se lucrează la îmbunătăţirea virajului spre dreapta. E bine, dar insuficient. Să se încerce (repet … să se încerce) cu un sens giratoriu, deşi traficul mare de dimineaţa şi de la orele 16.00 – 18.00 nu cred că va fi preluat fără probleme, sau să se încerce semafoare în patru timpi (acum sunt în doi timpi). Dar să se încerce ceva….“. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

17 COMENTARII