Acasă Local Gorj Ambulanţa Gorj, verificată de Corpul de Control

Ambulanţa Gorj, verificată de Corpul de Control

O serie de neajunsuri au fost descoperite de Corpul de Control al prefectului de Gorj, Victor Banţa, la Serviciul de Ambulanţă Judeţean, în urma unei adrese primite de la Ministerul Sănătăţii Publice.

 

O comisie formată din Corpul de Control al prefectului de Gorj, Autoritatea de Sănătate Publică (ASP) şi Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) a depistat neajunsuri la Serviciul de Ambulanţă Judeţean. Verificarea a avut loc recent, ca urmare a unei solicitări a Ministerului Sănătăţii Publice, şi a vizat diferite aspecte legate de modul de funcţionare, încadrarea cu personal, modul de predare a pacienţilor către spitale, precum şi legalitatea programelor de achiziţii publice. În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit că Serviciul de Ambulanţă Judeţean nu are un compartiment pentru consultaţii medicale de urgenţă la domiciliu. Cele cinci ambulanţe de consultaţii de urgenţă la domiciliu au efectuat foarte puţine curse la solicitări, din cauza lipsei de organizare a compartimentului de consultaţii de urgenţă şi transport sanitar, precum şi din cauza lipsei de receptivitate a medicilor de familie, în special a celor de la centrele de permanenţă.

 

Criză de medici

 

O situaţie deosebită cu care se confruntă Serviciul de Ambulanţă Judeţean este şi încadrarea personalului, mai multe posturi de medici fiind neocupate de mulţi ani. Potrivit directorului executiv al Ambulanţei Gorj, Elena Cârstoiu, unitatea a scos de mai multe ori la concurs cele cinci posturi de medici, însă nu s-a reuşit ocuparea nici unui post. Alt neajuns depistat la Ambulanţă este faptul că substaţiile nu sunt informatizate, legătura realizându-se prin intermediul telefonului mobil, prin telefon fix sau prin staţiile de emisie-recepţie.

În ceea ce priveşte predarea pacienţilor către spitale, s-a constatat că, până la data controlului, predarea pacientului s-a făcut fără a i se întocmi o fişă medicală completată şi semnată de şeful echipajului de urgenţă prespitalicească. De asemenea, nu există protocoale şi acorduri de colaborare între Spitalul de Urgenţă şi Serviciul de Ambulanţă Judeţean, acesta din urmă oferind servicii de urgenţă prespitalicească pentru 387.407 locuitori, pe o suprafaţă de 5.600 de kilometri pătraţi.

Cade tavanul peste ambulanţe

 

La substaţia de ambulanţă Novaci, în unele garaje se infiltrează apa prin pereţi şi nu pot fi folosite, existând riscul prăbuşirii acoperişului peste maşini. La aceeaşi substaţie, cei care au efectuat verificarea au mai constatat că nu pot fi utilizate prizele pentru încărcarea defibrilatoarelor. Potrivit reprezentanţilor Corpului de Control, ai ASP şi ai CAS, care au mers în teren pentru a face controlul, pentru nici o locaţie, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Gorj nu deţine titlu de proprietate pentru terenul ocupat de clădiri, garaje sau curţi interioare, nici pentru terenurile aferente locurilor de parcare din incinta spitalelor. Aceeaşi comisie de control a solicitat conducerii Ambulanţei să realizeze un grafic de eşalonare a creanţelor, în valoare de 275.080 de lei, pe care le are de încasat de la Spitalul Judeţean. Raportul de control propune sancţionarea medicilor care nu dau curs solicitărilor, precum şi încheierea protocoalelor de colaborare între Serviciul de Ambulanţă şi Spitalul Judeţean.

Este absolvent al Facultății de Litere și Științe Sociale și al unui master în Administrația Publică. În anul 2000 a venit în practică jurnalistică la Gazeta de Sud, iar de a doua zi au început să apără în ziar articole sub semnătura sa.
Exit mobile version